Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HVORDAN får jeg fitnessbloggen til å slutte å spamme meg med mail? har tatt vekk alle kryss som har med e-post å gjøre men jeg får fortsatt mail hver gang noen svare/skriver et innlegg i en tråd jeg følger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=":))' date=' post: 279775, member: 9488&quot]HVORDAN får jeg fitnessbloggen til å slutte å spamme meg med mail? har tatt vekk alle kryss som har med e-post å gjøre men jeg får fortsatt mail hver gang noen svare/skriver et innlegg i en tråd jeg følger

trykk oppe til høyre "ikke følge tråden" men vil du fortsatt ha notifications på at det har skjedd noe i tråden... trykk "følg tråden" å velg alternative "uten epostvarsling"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte sett at folk anbefaler å spise Haribo godterier på kosedag eller oppkarbing fremfor annet snop. Er det på grunn av at det er lavt fettinnhold? Og høyt karbinnhold... Aah, jeg tror kanskje jeg vet svaret selv. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte sett at folk anbefaler å spise Haribo godterier på kosedag eller oppkarbing fremfor annet snop. Er det på grunn av at det er lavt fettinnhold? Og høyt karbinnhold... Aah, jeg tror kanskje jeg vet svaret selv. :p

Mener jeg leste noe om at det var et gunstig forhold mellom fruktose og glukose. Eller noe sånt. Men det kan jeg lite om. Så dette er et dårlig svar. Lurer på det selv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva og hvilken mat bruker dere cottage cheese til? og hvilken mat bruker dere kesam til? Utgjør det veldig stor forskjell om man spiser mage kesam i motsetning til vanlig kesam? :p

ALT:D Det er bare kreativiteten som setter grenser. Og koking...funker dårlig.

CC kan du bruke i salater, som pålegg med litt syltetøy, i desserter eller til baking. Jeg bruker den stort sett bare slik den er. Spiser den lett fra boksen om det så er! Ofte tilsetter jeg bær, klementin, appelsin, kiwi, banan, jordbær... egentlig hva som helst:) Eller eple og kanel! Om du ikke er så stor fan av smaken kan du tilsette litt Fun Light saft. Samme for Kesam Mager.

Kesam mager kan brukes på samme måten:) I forhold til originalen utgjør det en relativt stor forskjell. Originalen inneholder nesten dobbelt så mye kcal, halvparten så mye proteiner og ÅTTE ganger mer fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykk oppe til høyre "ikke følge tråden" men vil du fortsatt ha notifications på at det har skjedd noe i tråden... trykk "følg tråden" å velg alternative "uten epostvarsling"

ah, takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT:D Det er bare kreativiteten som setter grenser. Og koking...funker dårlig.

CC kan du bruke i salater, som pålegg med litt syltetøy, i desserter eller til baking. Jeg bruker den stort sett bare slik den er. Spiser den lett fra boksen om det så er! Ofte tilsetter jeg bær, klementin, appelsin, kiwi, banan, jordbær... egentlig hva som helst:) Eller eple og kanel! Om du ikke er så stor fan av smaken kan du tilsette litt Fun Light saft. Samme for Kesam Mager.

Kesam mager kan brukes på samme måten:) I forhold til originalen utgjør det en relativt stor forskjell. Originalen inneholder nesten dobbelt så mye kcal, halvparten så mye proteiner og ÅTTE ganger mer fett.

Oida, det var ikke småtterier heller da ! :eek: da får jeg lete etter mager kesam vanilje istedenfor kesam vanilje som jeg har nå.

Takker for tips! Men er det greit å tilsette sukrin i CC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blir jeg fremdeles, etter årevis på nettet, i diverse kostholdsforum, fremdeles sjokkert over at folk er redd fett?

Om det er "ÅTTE ganger mer fett." fra mitt innlegg rett over her som gav deg totalt bakoversveis denne gangen så kan jeg meddele deg at jeg ikke er redd fett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igrunn ikke tenkt så mye over forskjellen på de to, men til syvende og sist er jeg ute etter mest mulig protein-bang for the calory-buck. Smaker mager-kesam omtrent det samme som originalen?

+1

Og 50% mer protein-bang med 50% reduksjon for the calory-buck er greit mye:) 18g vs 36g. Om du spiser 1 beger.

Kesam mager er litt "syrligere" på smak. Spiser det lett som tilbehør til middag istedenfor rømme, men å spise hele begeret naturell det blir for drøyt. Da bruker jeg Fun Light saft eller diverse essenser som smakstilsetning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir jeg fremdeles, etter årevis på nettet, i diverse kostholdsforum, fremdeles sjokkert over at folk er redd fett?

Men hva er grunnen til at fett tas saktere opp i kroppen, i motsetning til karbs? Jeg har skjønt at karbs kan være raske/trege eller enkle/komplekse(2 forskjellige definisjoner samme greie), men som bruker av PF, bør man holde seg til fett på hviledager istedenfor karbs. Fett har jo en større kalorietetthet pr/g enn det karbohydrater har, og da må jo den logiske konklusjonen være at de er enda mer "komplekse" enn komplekse karbs, og derfor vil kroppen bruke mer energi på å bryte dem ned, før de tas opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...