Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

En jente på forumet her, fighter har cøliaki, og hun reagerer ikke på vanlige havregryn, så de er nok naturlige glutenfrie.. Kan være fiberet som gjør deg oppblåst :)

Vanlige havregryn er naturlig glutenfrie, men de er ofte produsert i lokaler og maskiner der det produseres varer med gluten, derfor kan man reagere på dette og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er egentlig forskjellen på vertikale og horisontale benpress? Altså, jeg skjønner at den ene er i en maskin bortover, og den andre oppover. Men bruker man ulike muskelgrupper man bruker eller?

Selve vinkelen på apparatet i seg selv er irrelevant bortsett fra om det påvirker belastningen du påfører muskulaturen. Altså om du eks. må bære egen kroppsvekt eller ikke. I tillegg vil det være mekaniske forskjeller som flytter fokus på musklene, eks. benstilling. Har du eks. bena høyt plassert på platen du presser på (ifht. kroppen) vil du flytte fokus fra lår til rompe, og vice versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fettkalipteret fra Myrevolution som er dust eller jeg?

Fikk det i posten nå med en historisk dårlig bruksanvisning på engelsk, tok noen målinger, men kan ikke si jeg følte at kvaliteten på de var verdt noe som helst - snakk om å kaste penger ut av vinduet da :mad:

Ifølge denne Body Fat Calculator 6 formulas to calculate body fat percentage har jeg 23,58% fett og det klassifiseres som fitness? Forstår ikke noe jeg...

Du må være virkelig nøye når du bruker klypa.. Ta GOOOODT tak i der du måler. Er sjeldent at det er noe behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xxxxxx
Hva gjør dere når dere har en drittdag uten like?

Vel, kan trygt si at jeg har det i dag! Eneste jeg gjør annerledes er å stenge ute kollegaene og hører på treningsmusikken min på tlf. Blir godt humør av det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kan trygt si at jeg har det i dag! Eneste jeg gjør annerledes er å stenge ute kollegaene og hører på treningsmusikken min på tlf. Blir godt humør av det:D

Haha...vel...ja...har en drittdag fordi jeg fikk en del personlighetskritikk på jobb! Noe av det var rettmessig, noe av det var ikke det. At jeg er brå og direkte visste jeg, men fikk faen ikke noe forklaring på hvordan jeg burde endre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Haha...vel...ja...har en drittdag fordi jeg fikk en del personlighetskritikk på jobb! Noe av det var rettmessig, noe av det var ikke det. At jeg er brå og direkte visste jeg, men fikk faen ikke noe forklaring på hvordan jeg burde endre det.

Oooops! Jeg har også fått høre det på jobben tidligere. Du fikk ikke beskjed om at du var for streng i tillegg? :p Løsningen min ble å si ting med et smil om munnen, rolig stemme som om det skulle vært barn tilstede, og samtidig prøve å pakke inn ting litt mer. Tenk heller at de er pingler som ikke takler deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooops! Jeg har også fått høre det på jobben tidligere. Du fikk ikke beskjed om at du var for streng i tillegg? :p Løsningen min ble å si ting med et smil om munnen, rolig stemme som om det skulle vært barn tilstede, og samtidig prøve å pakke inn ting litt mer. Tenk heller at de er pingler som ikke takler deg;)

Nei. Jeg fikk beskjed om at jeg er litt brå, litt direkte og tar meg av og til for godt tilrette. Jeg trodde det at å finne sin plass og være sikker på sin arbeidsplass var en positiv ting. Jeg vet at jeg kan være litt streng og hard i stemmen og det har jeg ikke vært på jobb. Jeg syns heller det har blitt tilgjort mye snillhet og barn i stemmen min faktisk. Men man skal altså tydeligvis være litt usikker og spørre mye om hjelp eller støtte.

Nå skal det sies at jeg trives ikke på jobb, så det spiller vel kanskje litt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Nei. Jeg fikk beskjed om at jeg er litt brå, litt direkte og tar meg av og til for godt tilrette. Jeg trodde det at å finne sin plass og være sikker på sin arbeidsplass var en positiv ting. Jeg vet at jeg kan være litt streng og hard i stemmen og det har jeg ikke vært på jobb. Jeg syns heller det har blitt tilgjort mye snillhet og barn i stemmen min faktisk. Men man skal altså tydeligvis være litt usikker og spørre mye om hjelp eller støtte.

Nå skal det sies at jeg trives ikke på jobb, så det spiller vel kanskje litt inn.

Hmpf, skulle trodd det var sånn man ønsket at de ansatte var... Kanskje de føler seg truet av deg, nettopp fordi du er så selvstendig? Også er du jente som trener styrke, og da er du skikkelig schummel! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpf, skulle trodd det var sånn man ønsket at de ansatte var... Kanskje de føler seg truet av deg, nettopp fordi du er så selvstendig? Også er du jente som trener styrke, og da er du skikkelig schummel! :cool:

Mulig det...skal uansett bare jobbe tre dager til, og det ser jeg fram til! Selv om det å finne seg en annen jobb kan være vanskeligere enn jeg hadde trodd. Får flytte til Oslo og få meg nattevaktjobb på en eller annen random kiosk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xxxxxx
Mulig det...skal uansett bare jobbe tre dager til, og det ser jeg fram til! Selv om det å finne seg en annen jobb kan være vanskeligere enn jeg hadde trodd. Får flytte til Oslo og få meg nattevaktjobb på en eller annen random kiosk :p

Glem dem, det er jo bare en jobb. Hadde vært verre hvis det var venner&familie som kritiserte personligheten din:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere når dere har en drittdag uten like?

Sitter å kikker på oppskrevet kg vekter jeg tok før og hvor mye jeg tar nå, tenker på alt det positive jeg har gjort i dag, alle smilene jeg har delt ut og alt det positive som kommer rett rundt hjørnet.

Trives ikke alltid på jobb selv, kun den kollegaen jeg jobber24/7 med jeg ikke er 100% bølgelengde med, alle andre elsker jeg. Merkelig med jobb alså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvordan størrelsene er på Vibram FiveFingers? Vurderer å kjøpe TrekSport da de virker mest solide til "mitt bruk". Har sett på internett at man ofte må ha 1-2 størrelser mindre enn den man bruker til vanlig, men når typen prøvde i butikk så måtte han ha sin vanlige størrelse i desse. Skostørrelsen varierer ikke innenfor en skotype vel? 43 er 43 uansett sant? sikkert dumt spørsmål men.. ja:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvordan størrelsene er på Vibram FiveFingers? Vurderer å kjøpe TrekSport da de virker mest solide til "mitt bruk". Har sett på internett at man ofte må ha 1-2 størrelser mindre enn den man bruker til vanlig, men når typen prøvde i butikk så måtte han ha sin vanlige størrelse i desse. Skostørrelsen varierer ikke innenfor en skotype vel? 43 er 43 uansett sant? sikkert dumt spørsmål men.. ja:p

Prøv størrelsen i butikk før du bestiller. Det er den beste metoden for å finne riktig størrelse. Ulike FiveFingers-modeller har (omtrent) like størrelser, men størrelsene kan være ganske annerledes enn skostørrelsene fra andre skoprodusenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvordan størrelsene er på Vibram FiveFingers? Vurderer å kjøpe TrekSport da de virker mest solide til "mitt bruk". Har sett på internett at man ofte må ha 1-2 størrelser mindre enn den man bruker til vanlig, men når typen prøvde i butikk så måtte han ha sin vanlige størrelse i desse. Skostørrelsen varierer ikke innenfor en skotype vel? 43 er 43 uansett sant? sikkert dumt spørsmål men.. ja:p

Jeg bruker 43.5-44.5(mest 44) i vanlig sko størrelse og bruker 43 i VFF. Jeg ville sterkt anbefale deg å gå på löplabben å prøve de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...