Gå til innhold

Badeand91

Medlemmer
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Badeand91

  1. Badeand91

    Turmat?

    Da jeg gikk på friluftslivslinje på folkehøyskole ble vi utrolige gode på å lage god turmat. Det tar riktignok litt tid, men det er så verdt det. Vi stekte grønnsaker og kjøtt, og la det i lukkeposer sammen med nudler/potetmos (ikke kokt eller med vann!) eller lignende. Når vi skulle spise maten på turen helte vi i varmt vann fra termos, ventet noen minutter, og vips har du varm mat med potetmos eller det du vil ha. Genialt
  2. Badeand91

    Dagens Glade

    Har kommet hjem fra to uker i Sverige med familie, 6 dagers sykkeltur på Öland, noen fine dager i Stockholm og fint vær hveeeeer dag :-) Og nå er dagens glade at jeg er hjemme og endelig kan trene skikkelig på et skikkelig senter istedenfor slitne sentre med overvekt av kaffedrikkende pensjonister
  3. Badeand91

    Dagens Glade

    6 på eksamen!! :D
  4. Digg. Jeg skal ikke ha kant. Skulle gjerne hatt mormor hver gang skjorten skal strykes!
  5. Noen andre enn meg som sliter med å stryke den dumme skjorten? Armene er et helvete!!
  6. Hei! Jeg har ikke løpt selv, men du kan jo lese dette: Nymarks treningsråd for halvmaraton og maraton 1. Prioriter minst en skikkelig lang og rolig økt i uken. Halvmaraton: Hold på i 90–150 minutter. Maraton: Tre timer, gjerne i fjellet for å skåne beina i en tilvenningsfase. 2. Om du får tid til en lang intervalløkt med snittfart litt raskere (5-10 sek pr. km) enn målsatt tid på hel/halvmaraton med varighet på 75 -80 prosent av tiden det tar å gjøre valgt distanse vil det øke sannsynligheten for å nå målet betydelig. 3. Øvrige økter kan ligge på 30–60 minutter. 4. Prøv å lure tren
  7. Hahah, jeg ler meg nesten ihjel av tråder som dette. Sinnsykt gøy å høre hva folk faktisk driver med når de er hjemme
  8. Ja, det var det som var planen. Takk, takk!
  9. Nedtrekk var godt du sa, det hadde jeg glemt. Dag 3: Biceps og rygg Biceps curl Nedtrekk Pullups Markløft Roing med stang Sittende roing Bedre?
  10. Badeand91

    3-splitt

    Hei godtfolk! Trenger litt hjelp med oppsett av 3-splitt her. Skal noe endres på? Evt. hva? Håper noen av dere kan bidra med deres flotte ekspertise. Dag 1: Bein Knebøy Markløft Beinpress Utfall Bulgarsk utfall kroppsvekt Leg ext. Dag 2: Bryst, triceps og skuldre: Benkpress Militær press Skulderøvelse med stang (smalt grep, trekker stangen opp til ca haken med albuen over stangen - noen som skjønner hva jeg mener og vet hva den heter?) Franskpress Dips Pushups Planken Dag 3: Biceps og rygg Biceps curl Pullups Markløft Roing med stang
  11. Takk! Nei, det har ingen betydning, har bare lurt veldig! :-)
  12. Hva veier en EZ-stang..? Det står ikke på sidene av stangen, jeg undrer meg grønn på den hver gang! Er det standard vekt på de, eller varierer det? Mener den er fra Eleiko.
  13. Etter mange år som svømmer i Bergen, er det utrolig vondt og ufattelig at Oen har gått bort. Han var en helt og et forbilde for så mange små og store i svømmingen og innen idrett, og at akkurat han skulle dø i en så altfor ung alder kan nok ingen forstå. Jeg tenker på hans familie, kjæreste og andre pårørende, og håper de kommer seg opp igjen. Alexander kommer for alltid til å minnes, og han kommer alltid til å være savnet. En nydelig dag med sol og fint vær i Bergen i dag er et lys ved hans minne. Hvil i fred, Alex.
  14. Jeg vil ikke tro at det er spesielt godt føre der om vinteren, da må du opp i lysløypen på Fløien hvor det er veldig fint og gode muligheter. Litt varierende hvor mye snø det er selvfølgelig, men man får gått på ski. Beste skimulighet er vel på Bontveit som er rundt 40 min fra sentrum! Der er det vinterland av en annen verden i forhold til sentrum, og det er også lengre sesong.
  15. Ved Haukeland er det kjempefint å løpe langs Svartediket, inn Isdalen. Der er det litt stigning og ingen asfalt når du kommer inn i "løypen"! Når man har løpt langs vannet så kommer det noen heftige bakker oppover mot Rundemannen. De er helt forferdelige, men ypperlig til å løpe intervalltrening i!
  16. Jeg synes det er greit å kanskje unne seg noe en gang i blant, men for min del er det lett for at hvis jeg først begynner å spise noe så tenker jeg hele tiden at 'litt kan ikke skade'. Litt og litt hele tiden blir fort veldig mye, derfor holder jeg meg i nakken og ikke begynner i det hele tatt. Hvis man derimot klarer å holde seg til f. Eks kun en dag og kutte helt så er det jo ikke noe problem. :-) Alt med måte, så klart. :-) Og det er sant hva man sier - man venner seg til forandringer, kroppen følger etter! Mitt råd, hvis du virkelig har bestemt deg for å gå ned i vekt, er og prøve å ho
  17. Personlig så bor jeg på Kalfaret, på nedsiden av Fjellveien. En av mine favorittløyper er opp til Fjellveien hvor det er nok bakker til at jeg blir varm, jogger bort Fjellveien til fløibanen og opp til toppen. Dette er jo med tanke på intervalltrening, med så hurtig tempo man orker svingnfor sving og intensivitet oppover. I tillegg er jeg glad i hele Fjellveien ut til sandviken, og enten samme vei tilbake eller gjennom sentrum. Er en del asfalt, men ellers en grei tur. :-)
  18. Heisann! Jeg sliter med akkurat det samme som deg. Begynte å få vondt rundt jul, men tenkte at det ikke var noe alvorlig og trodde det kom til å gå over. Det gjorde det IKKE, det har såklart bare blitt verre og verre med tiden. Jeg gikk derfor til legen for ca 14 dager siden, og han sa det var senebetennelse. Han satte meg på Voltarenkur og henviste meg til fysioterapi OG sa jeg ikke skulle trene styrke i armene what so ever til kuren var slutt. Da jeg kom meg til fysioterapeuten var ikke problemet så enkelt som en liten senebetennelse, det var også en fin tennisalbue som holder på og
  19. I dag har jeg spist en svele på skolen, MEN det gikk til et prosjekt kalt Speed School. Den ene svelen var nok til å sende et barn på skolen!
  20. Brownies.. Det er alt jeg sier!
×
×
  • Opprett ny...