Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva får postleveranse på døren- folket til å tro at deres tid er mer verdt enn din tid? Er det veldig vanskelig å planlegge leveranse, er det veldig vanskelig å si et ca klokkeslett? Synes du det er greit at folk må låse seg inne i sin leilighet en hel dag bare fordi du ikke klarer å bestemme deg for når du er i området?

Grrrrrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får postleveranse på døren- folket til å tro at deres tid er mer verdt enn din tid? Er det veldig vanskelig å planlegge leveranse, er det veldig vanskelig å si et ca klokkeslett? Synes du det er greit at folk må låse seg inne i sin leilighet en hel dag bare fordi du ikke klarer å bestemme deg for når du er i området?

Grrrrrrrr

Veldig irriterende det der! Det er vanskelig å si et klokkeslett fordi det er vanskelig for de å planlegge ruta og hvor lang tid ting tar 100% - noen ganger er ikke folk hjemme og de bruker lenger tid osv. Men jeg har opplevd at DHL har vært villige til å levere andre steder enn hjemme når de har ringt, det viktigste for dem er jo bare at de blir kvitt pakka. Så er du på jobb så kan de levere den der istedenfor. Eller levere hos noen du kjenner som garantert er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får postleveranse på døren- folket til å tro at deres tid er mer verdt enn din tid? Er det veldig vanskelig å planlegge leveranse, er det veldig vanskelig å si et ca klokkeslett? Synes du det er greit at folk må låse seg inne i sin leilighet en hel dag bare fordi du ikke klarer å bestemme deg for når du er i området?

Grrrrrrrr

Deres tid er bokstavelig talt verdt mer enn din! Rett og slett fordi de er på arbeid, og det er ikke du, det ville også ikke vært lønnsomt for posten å tilby hjemmelevering dersom de ikke satt opp postruter (Om ikke ville de brukt for mye bensin, tapt arbeidstid ect). Si at det er 40 pakker som skal leveres på Laksevåg, så leveres de utifra et kart hvor A blir nærmest, og Å blir lengst vekke sånn at Haukåsvegen 29 vil få pakken sin før Haukåsvegen 30.

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsons...

"Deres tid er bokstavelig talt verdt mer enn din! Rett og slett fordi de er på arbeid, og det er ikke du"

Du ser hvordan dette ikke henger på greip, sant?

Eller mener du at Posten bevisst sjekker hvorvidt mottaker er arbeidsløs eller ikke, før de eventuelt bestemmer seg for om deres tid er mer eller mindre verdt enn mottaker sin tid?

Basert på min egen erfaring fra jobb i posten, så ville jeg si at Stephanie har grunn til å "klage".

Vi fulgte bestemte ruter, og når vi hadde fått lastet bilen om morran... så var det ruten vi skulle ta. Så dersom det var en pakke som skulle leveres til et hus tidlig på ruten, så var det ikke vanskelig å si at vi kom til å være i området rundt klokken 8-9. Eventuelt motsatt; at slutten på ruta pleide å være rundt 4 +/- 1.5 timer.

Det virker riktignok som om DHL og UPS kjører en helt annen stil, hvor ruta blir mer til etterhvert og da blir det vanskelig å gi noe godt svar på når man er i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsons...

"Deres tid er bokstavelig talt verdt mer enn din! Rett og slett fordi de er på arbeid, og det er ikke du"

Du ser hvordan dette ikke henger på greip, sant?

Eller mener du at Posten bevisst sjekker hvorvidt mottaker er arbeidsløs eller ikke, før de eventuelt bestemmer seg for om deres tid er mer eller mindre verdt enn mottaker sin tid?

Basert på min egen erfaring fra jobb i posten, så ville jeg si at Stephanie har grunn til å "klage".

Vi fulgte bestemte ruter, og når vi hadde fått lastet bilen om morran... så var det ruten vi skulle ta. Så dersom det var en pakke som skulle leveres til et hus tidlig på ruten, så var det ikke vanskelig å si at vi kom til å være i området rundt klokken 8-9. Eventuelt motsatt; at slutten på ruta pleide å være rundt 4 +/- 1.5 timer.

Det virker riktignok som om DHL og UPS kjører en helt annen stil, hvor ruta blir mer til etterhvert og da blir det vanskelig å gi noe godt svar på når man er i området.

Om du skal bestille hjemmelevering, så er du hjemme. Det er ganske logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du skal bestille hjemmelevering, så er du hjemme. Det er ganske logisk.

Om du bestiller hjemmelevering kan det ta flere uker får du får pakken.

Det er også en ganske stor forskjell på å skulle holde seg hjemme et par timer, eller å være hjemme en hel dag.

Bestiller du en elektriker hjem, så er det ikke å forvente at du skal holde deg hjemme hele uka bare fordi elektrikeren ikke greier å gi svar på akkurat når han kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bestiller hjemmelevering kan det ta flere uker får du får pakken.

Det er også en ganske stor forskjell på å skulle holde seg hjemme et par timer, eller å være hjemme en hel dag.

Bestiller du en elektriker hjem, så er det ikke å forvente at du skal holde deg hjemme hele uka bare fordi elektrikeren ikke greier å gi svar på akkurat når han kommer.

Om du bestiller hjemmelevering så kan du velge tidspunkt den kommer på, feks etter arbeidstid. Har selv fått et kjøleskap for noen uker siden som skulle bli levert mellom 17:00 - 21:00 og kom da 20:00. Og du snakker om 2 helt forskjellige ting, en elektriker skal ikke fikse 40 hus på 1 dag, en som leverer post/pakker skal.

Men skal vi pakke sammen denne lille diskusjonen og si at vi får være enig om å være uenig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bestiller hjemmelevering så kan du velge tidspunkt den kommer på, feks etter arbeidstid. Har selv fått et kjøleskap for noen uker siden som skulle bli levert mellom 17:00 - 21:00 og kom da 20:00. Og du snakker om 2 helt forskjellige ting, en elektriker skal ikke fikse 40 hus på 1 dag, en som leverer post/pakker skal.

Men skal vi pakke sammen denne lille diskusjonen og si at vi får være enig om å være uenig?

Nei.

Poenget som nevnes her oppe er at det ikke blir gitt noe slikt klokkeslett, og at mottaker da må være hjemme hele dagen.

"Enig om å være uenig" er fullstendig latterlig.

Som sagt. Jeg har jobba i posten. Jeg veit hvordan det er å jobbe i posten.

Hele greia her er at de som skal levere pakken IKKE sier når mottaker kan forvente at leveransen forekommer. Dette er ikke akseptabelt.

Det er ikke snakk om at man skal gi et presist tidspunkt, men et tretimers vindu skal man kunne oppgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Seriøst.

Jeg måtte velge levering hjem fordi nettsiden ikke hadde andre muligheter. Jeg vill aldri valgt det selv fordi jeg foretrekker å gå og hente når jeg har tid. Så sparer man tiden til en postmann. Faktisk spurte jeg vedkomne om det var mulig å legge pakken min på et tilfeldig postkontor som passer HAM best slik at jeg kunne hente der i stedet. Det gikk ikke pga signatur, sa han.

Ang jobb så jobber jeg i Asker og bor i Oslo. Kan ikke levere til jobben nei, om jeg hadde jobbet i dag.

Jeg har også tilbudt ham å møte ham på havveien, f eks utenfor en holdeplass han kjenner til nettop fordi han kjører forbi der - sa han.

Grunnet til maset om tid var fordi jeg aldri fikk en bekreftende tid. Han sa "før kl 16", som jeg fikk vite kl 11. Deretter, når kl ble 14, spurte jeg på nytt for å ikke være borte i butikken, som jeg måtte innom. Jeg fikk svar. "går det kl 18? har mye å gjøre". Altså skulle jeg sitte hjemme i 7 timer? Er det ikke lettere å si et tidspunkt med en gang så jeg ikke måtte ventet?

Uansett det endte godt, da han plutselig dukket opp for 10 min siden likevel. Skjønner ingenting jeg, men saken er ute av hue nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva får deg til å si det?

Personlige erfaringer rundt å prøve å diskutere nasjonale kostholdsråd med diehard LCHFtilhengere på Facebook, og generelle observasjoner av diskusjoner mellom personer som forfekter alternative synspunkter og folk som ikke gjør det.

Oppklaring ; mente ikke å si at alle er slik, men lurte på hvorfor de trekkene ser ut til å være så fremtredende i de kretsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at personer som har sansen for annen tankegang enn den etablerte, ofte stiller så mye dårligere når det kommer til å innse eget bias, kildekritikk og ressoneringsevne?

Kanskje det er nettopp de biasene som førte til at de valgte å bli tilhenger av noe som er annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlige erfaringer rundt å prøve å diskutere nasjonale kostholdsråd med diehard LCHFtilhengere på Facebook, og generelle observasjoner av diskusjoner mellom personer som forfekter alternative synspunkter og folk som ikke gjør det.

Tror dette henger sammen med at veldig mange ser et lys straks en metode/måte fungerer for dem. "Funker dette på meg må dette være den beste/eneste løsningen". Du er jo, slik jeg oppfatter deg, svært objektiv og unbiased, men veldig mange mener veldig mye særlig om kosthold og trening. Og ja, jeg ser ironien i å med at jeg har en egen YT-kanal dedikert til nettopp dette, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlige erfaringer rundt å prøve å diskutere nasjonale kostholdsråd med diehard LCHFtilhengere på Facebook, og generelle observasjoner av diskusjoner mellom personer som forfekter alternative synspunkter og folk som ikke gjør det.

Oppklaring ; mente ikke å si at alle er slik, men lurte på hvorfor de trekkene ser ut til å være så fremtredende i de kretsene.

LCHF IS DA WHEY!!!!!

(Nå er jo jeg en sterk tilhenger av keto/LCHF, og tildels uenig i en del av de nasjonale kostholdsrådene, men jeg ser også at det er flere veier til Rom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCHF IS DA WHEY!!!!!

(Nå er jo jeg en sterk tilhenger av keto/LCHF, og tildels uenig i en del av de nasjonale kostholdsrådene, men jeg ser også at det er flere veier til Rom)

Greit å være uenig pga de ikke passer for deg, men de er jo ment som generelle råd for 98% av befolkningen i Norge. Er jo ikke akkurat så mange her inne det passer for, men for de fleste er det gode rettesnorer :) Det er hvertfall sånn jeg ser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være uenig pga de ikke passer for deg, men de er jo ment som generelle råd for 98% av befolkningen i Norge. Er jo ikke akkurat så mange her inne det passer for, men for de fleste er det gode rettesnorer :) Det er hvertfall sånn jeg ser på det.

Og det er nettopp sånn jeg ser det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...