Jump to content

krokoline

Members
  • Content Count

    105
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by krokoline

  1. Er jeg den eneste i verden som trener best UTEN musikk? Der jeg trener står det et anlegg på konstant, og idag slo det seg plutselig av... og det var så sinnsykt deilig! Gikk kanskje 2 minutter og så var det på igjen tho...
  2. Før jeg fikk en sånn scoop (glemte såklart å bestille ...) så veide jeg. Nå bruker jeg scoopen
  3. Ja, veit! Men kalenderen min har rødt på alt mulig annet, så jeg blir skikkelig usikker
  4. Er så jævlig dårlig på å vite hvilke helligdager som er hva, så here goes: Er alt av butikker stengt på kristi himmelfartsdag? Det vil si nå på torsdag. Hehe........jobberbareibutikkselv ops
  5. Og hvis du ikke får tak i vegetarfarse, MEN du får tak i vegetarkarbonader ... så er det bare å kjøre disse i en blender så har du vegetarfarse.
  6. Det jeg gjorde (litt for) ofte når jeg var veggis, var å lage min egen lille vegetarlasagne. Kjøpte enten sånn boks med pulversaus+pastaplater, eller boksene med saus på glass+pastaplater. Og så hadde jeg kidneybønner istedet for kjøttdeig oppi! Noen dager brukte jeg også mais, kikerter osv sammen med bønnene. Blir en veldig mild og god lasagne. Vet ikke om pakkene har spor av kjøtt eller dyreprodukter i seg, og det var strengt tatt ikke nøye for meg. Jeg spiste ikke kjøtt fordi det gav utslag på migrene. Heldigvis er jeg "kurert" nå Og så kom jeg på nå at jeg brukte å kjøpe de der ristorante-pizzaene med mozarella, og så la jeg på alt mulig av ingredienser selv. Pizzaen ble som en avansert, ferdig pizzabunn bare Var sikkert ikke noe sunt, men godt var det!
  7. Med pulver mente jeg ikke proteinpulver, men BCAA i pulverform. Hva betyr "refratorisk"? Resten av ordene tror jeg at jeg forstår! Synes det er så rart at alle sider jeg leser på, hvor det står om periodisk faste og å trene fastende, så står det at BCAA er fint og flott? Ett sted stod det noe om at hvis du trente fastende så ville musklene brytes ned i større grad enn hvis du hadde tatt BCAA før du dro på den treningen. Er det også bare tull og tøv? Jeg ser iallefall for meg at denne boksen kanskje kan være hjelp til å starte med PF, da jeg iallefall kanskje får en placebo-effekt som hjelper meg å holde ut til jeg faktisk kan spise (Forresten; Tusen takk for at du tok deg tiden til å skrive! Setter veldig pris på det!)
  8. Jeg synes ikke kostholdet mitt er spesielt "gødt", men jeg prøver i det minste å gjøre noe med det. Har aldri trent noe særlig før, aldri brydd meg om kosthold heller, så det hadde vært fint om jeg kunne fått et mer utdypende svar på hvorfor det er unødvendig i et "gødt" kosthold, og gjerne hvordan en kan få et "gødt" kosthold. Og for å legge til hvorfor jeg vil prøve å spise etter periodisk faste så er det fordi jeg har en arbeidssituasjon som gjør at jeg ikke kan spise imellom 10-16. Kan til nøds hvis det er rolig, hive i meg noe mat rundt klokken ett.
  9. Fikk en boks BCAA i tablettform, og har tenkt å prøve ut periodisk faste. Leser at jeg skal ta 10 gram BCAA før trening, og så 10 gram hver time frem til jeg begynner å spise(?). Jeg trener i hovedsak før klokken 10 de dagene jeg trener, så da blir det noen timer før første måltid. Hvordan skal jeg dosere tablettene? De jeg har er BCAA+ fra Proteinfabrikken, og der står det maks 5 hver dag. I fem tabletter blir det til sammen 3675mg fordelt over L-Leucine, L-Isoleucine og L-Valine. Og det er vel litt over 3,5 gram bare? Skal jeg dytte i meg 10 tabletter i timen, til og med når anbefalt døgndose er 5 tabletter? Virker som pulver er et bedre alternativ ut fra hva jeg har lest meg frem til, men jeg kommer ikke til å kjøpe noe mer før jeg har brukt opp denne boksen Hadde ikke så lyst til å bla gjennom 13 sider med diskutering for å kanskje (?) finne ut av spørsmålet mitt, ikke skyt meg!
  10. krokoline

    Dagens negative

    Gå tilbake til butikken med kosten og forklar situasjonen, så kan det hende du får returnert den til en tilgodelapp, eller kan få pengene igjen! På mitt parfymeri er vi supergreie på akkurat dette, reagerer kunden på produktet så er det en selvfølge at det kan returneres. Vet ikke om alle er så snille, men det er verdt å prøve
  11. krokoline

    Dagens negative

    Opplever det samme hele tiden som sjef på et parfymeri ... Gamle damer kommer inn, sprayer vilt om seg med de mest blomstrete og jævlige parfymene. Til og med jeg som er ganske "herdet" i nesen etter å ha stått i parfymeos i to år, synes det er jævlig. Og derfor har jeg tatt det på meg som min personlige oppgave her i livet å aldri, aldri, aldri la gamle damer kjøpe "gammeldame-parfymer"!
  12. http://www.reddit.com/r/Bacon/ http://imgur.com/gallery/8dc8T http://www.pinterest.com/gloriazajkowski/bacon-recipes/ Har lyst på bacon til middag nå.
  13. Frontbøy, markløft og benkpress. Gøy og tungt! Har såklart flere øvelser, men disse tre er favorittene
  14. Smaken varierer kanskje litt? Prøv å søk opp typene og les hva folk mener om de ift smak og konsistens
  15. Hva!! Går det?! Vet du om det funker på Kindle 4? Edit: Dumt spørsmål, kan jo bare google. MEN UANSETT; BØKER!
  16. Har selv ikke laget noe med kokosmel, men kanskje lindastuhaug.blogg.no har noen gode oppskrifter hvor hun bruker det?
  17. krokoline

    Dagens Glade

    Ei venninne kjøpte seg en pakke Cookies & Cream-bars, og en flaske med Walden Farms sjokoladesirup... Og likte det ikke. Så nå er jeg superheldig (og veldig fornøyd) som prøvesmaker begge deler som frokost, hiiiihi! Aint even mad :cat:
  18. Var oppe på 24mm på mitt største, og hadde alt fra 20-24mm i to-tre år, så tok jeg ut pluggene og lot de være i ... nå er det vel 3 år. Er tilbake på kanskje 8-10mm nå, trekker seg ikke mer sammen, men det hadde jeg ikke forventa. Vurderer litt om jeg skal strekke opp igjen til 20mm? Tok ut pluggene fordi jeg klipte håret guttekort og jeg fikk så store ører når håret ikke hang over Til alle som skal strekke/holder på: 1mm i måneden er meeeer enn nok! Bruk akryl, glass eller metall i ørene mens du strekker de, og 1 mnd etter du har strekt ferdig kan du ha i porøse materialer som silikon, tre, bein etc. Edit: kan forøvrig legge til at jeg også har hatt en 6mm tjukk "oksering"! Har vurdert å strekke opp en del av de andre piercingene også, men det har foreløpig blitt med tanken.
  19. Kan man få blåmerker på beina av løping, inne, på tredemølle? Jeg skjønner ikke hvorfor jeg har en hel masse store blåmerker på baksiden av leggene mine. Kan ikke huske å ha slått meg o.O
  20. krokoline

    Dagens Glade

    Jeg har pusekatt i fanget! Puser er best (Gled deg til de vil ut/ha mat/kose/plage klokken halv 4 i natt!)
  21. krokoline

    Dagens Glade

    Nytt kjøkken (som forhåpentligvis er ferdig idag!)
  22. Tror jeg har en liten "fett-fobi", pga at alle snakker om hvor bra magre og lette produkter er. Og så er jeg skikkelig usikker på dette med mettet fett vs umettet? Husker aldri hvilken type fett man burde få i seg, og hvilke matvarer som har hva. Men melka har allerede blitt bytta fra ekstra lett til H-melk, og jeg har ikke et eneste "magert alternativ" til matvarer i kjøleskapet, så jeg kan iallefall si jeg har prøvd!
  23. Etter en måned hvor jeg har prøvd å spise mye mer enn før, etter anbefalinger her, så har jeg funnet ut to ting: - Jeg får faen ikke til å spise over 2000kalorier engang de fleste dager. Har en arbeidssituasjon hvor jeg må jobbe 6 timer uten pause (ja, jeg vet jeg har krav på pause, men det lar seg ikke gjøre), og da ikke får spist mellom 10-16 hver ukedag, og å få i seg resten av kaloriene iløpet av kvelden er så tungt. Blir sittende og bare spise, spise og spise, til jeg legger meg. Arbeider i butikk, så jeg kan liksom ikke stå i kassen og gomle kylling heller ... Blir en proteinbar/et par skyr i smug bak noen hyller. Kan gainer være et hjelpemiddel for å komme meg opp i kalorier, eller er det dumt? Har begynt å jogge en del ved siden av styrketreningen, i håp om at det kan booste nedgangen i fettprosent litt, men det gjør vel egentlig bare vondt verre når jeg ikke klarer å få i meg mat nok...? - Fettprosenten har gått opp! Har riktignok økt i muskelmasse, men de 600gr i muskelmasse jeg har gått opp klarer ikke å "over-motivere" meg etter at jeg så fettprosenten hadde økt med godt over en hel prosent ... Fra 33% til 34,5%! Kan poste mer eksakte tall senere hvis det er ønsket. Har tatt en sånn kroppsanalyse på treningssenteret. Ting tar såklart tid, og jeg forventet ikke å se store forskjeller etter bare en måned. Og spesielt ikke når jeg selv VET at jeg har vært for dårlig til å spise... Men det er likevel kjedelig å se at tallene stort sett har gått feil vei (Edit: flyttet et avsnitt til en mer naturlig plass i innlegget)
  24. Hvor mye muskelmasse kan en (skiiiikkelig utrent) nybegynner se for seg å få iløpet av en måned med styrketrening? (Edit: Fullt klar over at det kommer an på gener osv. og at alle er forskjellige ... men et slags "dette burde man klare"-tall må vel finnes? )
×
×
  • Create New...