Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Takk for gode svar! Jeg har da forøvrig to program, et for bein og kjerne (samt noe rygg), hvor det ikke står tid mellom settene (kan hende jeg har glemt det), og på det for overkropp står det 1-2min mellom settene. Er det forskjell på hvor lange pauser man har i mellom settene ift hva på kroppen man trener?

Det som er vanlig er egentlig å ha pauser som er akkurat lange nok til at du føler du kan prestere "ordentlig" på neste sett.

Sjæl varierer eksempelvis det voldsomt fra øvelse til øvelse.

Etter en skade i skuldra har jeg eksempelvis blitt patetisk svak i pullups, og det stopper derfor etter få repetisjoner. Ideelt skulle jeg ventet 2-3 min før jeg gikk til dips... men jeg kjenner at jeg egentlig kan gå rett til dips uten at den øvelsen blir nevneverdig påvirket.

Etter at jeg har tatt knebøy eller mark, så må jeg ofte opp i 3-4 minutter for å i det hele tatt ha overskudd til å ta en serie til.

Jo tyngre du løfter, jo lengre pause trenger du.

Supsersetting har den svakheten at du kan risikere å slite deg ut, med for korte pauser, og derfor ende opp med to øvelser som du gjør suboptimalt, fremfor å bruke 10 minutter lengre på økta og ha høy kvalitet på hver gjennomføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! Noen som vet reglene for skatting av jobb nr 2? Har deltidsjobb her i Oslo en kveld i uka og annen hver lørdag. Til sommeren, når stipendet kuttes fra inntekten har jeg ikke råd til å bo i Oslo(ikke har jeg lyst heller) og må altså flytte hjem til nordnorge for sommeren. Har fått tilbud om å jobbe på den gamle jobben min der i sommer, noe som jo er greit for en fattig student. men må jeg skatte ut av en annen verden, er det jo lite vits, spesielt siden det er relativt dårlig betalt...

Men du skal vel ikke jobbe samme sted samtidig?

Hvis det er slik at du har to arbeidsgivere en måned så blir det stedet hvor du har høyest inntekt den måneden hovedarbeidsgiver. Og den andre biarbeidsgiver.

Får du bare inntekt et sted en måned så har du bare en arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et nytt treningsprogram for to uker siden, og han som lagde det anbefalte pauser mellom settene på 2-3min, noe som blir veldig langdrygt og kjedelig for min del... La oss si at jeg tar ti goblet squats først, av totalt tre sett, kan jeg da bruke pausa på et sett med sittende magevridning (russian twist)? Og etter det igjen begynnne med squats?

Hvis pauser på 2-3 min er langdrygt og kjedelig så løfter du langt ifra tungt nok!!! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datomerking på Questbars!?!? Dummeste spørsmål i historien:

Har to bars her. Den ene har utløpsdato "12/3/14" - jeg tenker da at dette er 12. Mars 2014. Men den andre har utløpsdato "12/18/14". Kjøpt på Gymgrossisten. Ape ikke forstå? Er dette slækk amærikansk datostæmpling eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvom de er kjøpt fra Gymgrossisten, altså? Regner jo med at Quest er importvare ja.. Måtte bare spørre, har en liten tvangstanke og klarer ikke spise ting jeg er usikker på datoen på. :p

Selv om de selges av gymgrossisten er de fremdeles _produsert_ i USA.

Og da får de amerikansk datostempling.

Disse holder lenge.kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...