Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Matinntak før, og etter trening; Jeg har skjønt det sånn at en skal spise karbohydrater før trening, dette for å øke energinivået så en har mer å gå på under trening. Etter trening bør man spise litt karbohydrater samt proteiner, for å holde energinivået stabilt, og proteiner for at musklene skal ha noe å bygge med.

Stemmer dette? Og hva spiser dere før og etter trening?

Jeg kan lett spise havregrøt før trening, vente en times tid før jeg trener. Etter trening spiser jeg gjerne to riskaker med frukt og vaniljekesam. Er dette noe jeg kan fortsette med, eller ville dere anbefalt noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matinntak før, og etter trening; Jeg har skjønt det sånn at en skal spise karbohydrater før trening, dette for å øke energinivået så en har mer å gå på under trening. Etter trening bør man spise litt karbohydrater samt proteiner, for å holde energinivået stabilt, og proteiner for at musklene skal ha noe å bygge med.

Stemmer dette? Og hva spiser dere før og etter trening?

Jeg kan lett spise havregrøt før trening, vente en times tid før jeg trener. Etter trening spiser jeg gjerne to riskaker med frukt og vaniljekesam. Er dette noe jeg kan fortsette med, eller ville dere anbefalt noe annet?

Slik jeg forstår det tar proteiner såpass lang tid å brytes ned av kroppen at det neppe er noe umiddelbar hastverk. Så lenge du får i deg nok næring over tid tror jeg det meste styret med ettertreningsnæring kan overses. Men det er jo veldig greit å være våken på trening (:

Selv liker jeg å drikke litt(halvliter -liter helst)litago etter trening,fordi det smaker digg og fordi melk er sunt og inneholder mye godt(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet dårlig i to-tre år, men det med frysingen har ikke vært så ille som nå, så jeg vet ikke?

Haha, moromann, du :p

Jeg er ofte helt frossen på fingrene, det er vel et tegn på dårlig blodsirkulasjon?

Reynauds?

Blir du hvit på fingre/nesetipp o.l? PhoenixCircle

Jeg har Raynauds, også kallt likfingre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det tar proteiner såpass lang tid å brytes ned av kroppen at det neppe er noe umiddelbar hastverk. Så lenge du får i deg nok næring over tid tror jeg det meste styret med ettertreningsnæring kan overses. Men det er jo veldig greit å være våken på trening :)

Selv liker jeg å drikke litt(halvliter -liter helst)litago etter trening,fordi det smaker digg og fordi melk er sunt og inneholder mye godt:)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

Når man setter fullfett kokosmelk i kjøleskapet får man en tykk krem - er kaloriinnholdet per 100gram av denne veldig annerledes enn per 100gram fullfett kokosmelk? For 100gram av melken har jo mer vann --> færre kalorier per 100gram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man setter fullfett kokosmelk i kjøleskapet får man en tykk krem - er kaloriinnholdet per 100gram av denne veldig annerledes enn per 100gram fullfett kokosmelk? For 100gram av melken har jo mer vann --> færre kalorier per 100gram?

Hva er det egentlig du spør om her? Om det magisk får mer kcal av å stå i kjøleskapet, eller dersom du skiller kokosmelken og bare tar den ene parten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...