Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har PWOen neurocore, men selv når jeg tar to scoops er det ikke alltid jeg merker noe. Tar ikke før hver trening heller, fordi jeg ikke ville miste effekten ved å ta for ofte. Er det dumt å ta 3 scoops? Vil det ha noen negative følger, annet enn mye 'prikking' osv?

Tja, prikkingen kommer fra beta-alanin, som har signifikant, men veldig liten effekt. Mest sannsynlig er det koffeinen du har begynt å bli tolerant mot, og det lønner seg å ha av-perioder før du starter opp igjen, hovedsaklig for å få maks effekt, og at du ikke svir av hele PWOen siden du har blitt tolerant mot stoffene.

(Neurocore suger).

Mtp doseringen er det ingenting i veien med å ta 3 scoops, men siden du ikke er en massiv jente, så er det nok like greit å ha en liten pause på 1-2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Tja, prikkingen kommer fra beta-alanin, som har signifikant, men veldig liten effekt. Mest sannsynlig er det koffeinen du har begynt å bli tolerant mot, og det lønner seg å ha av-perioder før du starter opp igjen, hovedsaklig for å få maks effekt, og at du ikke svir av hele PWOen siden du har blitt tolerant mot stoffene.

(Neurocore suger).

Mtp doseringen er det ingenting i veien med å ta 3 scoops, men siden du ikke er en massiv jente, så er det nok like greit å ha en liten pause på 1-2 uker.

Har hatt en pause på 2 uker, tok 2.5 scoops, merket nesten ikke noe. Koffeinavhengigheten slår tilbake, skjønner jeg .. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en pause på 2 uker, tok 2.5 scoops, merket nesten ikke noe. Koffeinavhengigheten slår tilbake, skjønner jeg .. Takk for svar!

Kutt ned på alt av koffein, og spar det til treningen, for det er der det virkelig gjelder ;)

Frenzy sies å være den nye arvtageren til Craze, mye bedre er den og, rapporteres det.

Neurocore ligger på en 1,5 fra 1 til 10, Craze batch #1 er en god 10, hvis Frenzy er bedre enn den kommer jeg seriøst til å hamstre hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lite kcals er det snakk om at du spiser? Trener du mye?

Spiser mellom 1200 og 1600 kcal, det var det som kom opp på kalkulatoren på facebooksida til fitnessbloggen. Lite aktivitet siste par månedene av forskjellige grunner, så er kun nå siste uka jeg har fått opp aktiviteten igjen (og da også fått opp kcalinntaket litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser mellom 1200 og 1600 kcal, det var det som kom opp på kalkulatoren på facebooksida til fitnessbloggen. Lite aktivitet siste par månedene av forskjellige grunner, så er kun nå siste uka jeg har fått opp aktiviteten igjen (og da også fått opp kcalinntaket litt)

Ikke umulig at det kan være for lite. Kommer an på vekt og aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig at det kan være for lite. Kommer an på vekt og aktivitetsnivå.

Men man får jo prenta inn at det kommer an på energi inn vs energi ut, hvordan kan man da ikke gå ned i vekt på lite? XD (after all, det er jo tråden for dumme spørsmål). Aktivitetsnivået mitt siste par månedene (om man ser bort fra siste uka) har vært å pakke ned flyttelass, evt gå til og fra skolen i rolig tempo, og mye stillesitting med skolearbeid, noe jeg definerer som stillesittende aktivitetsnivå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at du glemmer at kroppen trenger en viss mengde energi for å holde deg gående, og jo nærmere du kommer den grensa,jo mer hypp blir kroppen på å prioritere overlevelse fremfor blodrippa 18pack.

Mer er ikke alltid bedre.

Hmm, men akkurat nå har jo kroppen min ca 25-30 kg mer enn den burde ha, vil ikke kroppen først bruke fettreservene (og evt muskler hvis jeg ikke trener for å holde de ved like) ? Merker at dette som skal være så enkelt, plutselig ikke er så enkelt likevel xD Skjønner ikke hvordan folk klarer å gå ned i vekt jeg :p (joda, skjønner det, men det er lettere sagt enn gjort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, men akkurat nå har jo kroppen min ca 25-30 kg mer enn den burde ha, vil ikke kroppen først bruke fettreservene (og evt muskler hvis jeg ikke trener for å holde de ved like) ? Merker at dette som skal være så enkelt, plutselig ikke er så enkelt likevel xD Skjønner ikke hvordan folk klarer å gå ned i vekt jeg :p (joda, skjønner det, men det er lettere sagt enn gjort)

1 kg fett kan dekke ca 70kcal underskudd i døgnet. Etter det så vil du tære på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg fett kan dekke ca 70kcal underskudd i døgnet. Etter det så vil du tære på andre ting.

Åh..hmm.. Men hva burde jeg ligge på av kcal da? Fitnessbloggen sin kcal-kalkulator sier at basalforbrenninga mi er 1553 kcal, mens stillesittende: 1864 og lett aktiv er:2097. (I følge dette er jo ikke 1500-1600 kcal så altfor ille for å gå ned i vekt vel?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh..hmm.. Men hva burde jeg ligge på av kcal da? Fitnessbloggen sin kcal-kalkulator sier at basalforbrenninga mi er 1553 kcal, mens stillesittende: 1864 og lett aktiv er:2097. (I følge dette er jo ikke 1500-1600 kcal så altfor ille for å gå ned i vekt vel?)

http://myrevolution.no/s/mat-og-kalorier-hvor-mye-trenger-du/

Les denne. Den er gull verdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...