Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

knærne er ut hele tiden så det er ikke der problemet ligger. Mobiliteten er også på plass, og jeg blir smålig irritert når jeg aldri greier å presse med hælen ordentlig i bøy :'c

Hm nei da må du nok ha svar fra noen som er mer erfarne enn meg (n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havner alltid frempå når jeg gjør øvelser som f.eks knebøy, militærpress osv. Noen som har tips til hvordan jeg skal greie å presse mer med hælen?

Tøy, tøy, tøy og tøy! (y)

Det kan være ankelmobilitet. Muligens skuldre. Nå er jeg ingen ekspert, men har slitt/sliter med samme som deg, og eller at jeg har begynt å tøye de nevnte omerådene har jeg fått MYE bedre bevegelighet!

Ankelen tøyer du lett ved å presse kneet mot en vegg, med benet så langt ut som det lar seg gjøre uten at du løfter helen.

Skuldre: Hold en pinne/stav som du presser så langt du klarer over hodet uten å bøye albuene. Dette kan du også gjøre mens du sitter i 90 grader med bena.

Som sagt, ikke en fasitt, men et forslag, da det funker for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knærne er ut hele tiden så det er ikke der problemet ligger. Mobiliteten er også på plass, og jeg blir smålig irritert når jeg aldri greier å presse med hælen ordentlig i bøy :'c

finn ei jente du kan løfte i knebøy, bruker å gi litt mer inspirasjon til å løfte med hælen :whistle:

ellers kan du gjør som fitfish sier- tøye tøye tøye tøye ut anklene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å google meg fram til et konkret svar men alle skriver jo forskjellig. Skal man ta BCAA før, under eller etter trening? Jeg har alltid tatt det under treningen, skal jeg fortsette med det eller er det feil?

Nå vet jeg ikke når du trener, evt spiser noe før? men jeg trener om morgenen, da tar jeg før og under hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Hvor mye (gram) inneholder en prøve av proteinpulver? Sånn gratis man får. Jeg har ikke vekt og skal lage diverse, og trenger vite cirka hvor mye det er.

Hvis det er veldig forskjellig fra nettbutikk til nettbutikk, noen som vet ca. hvor mye en spiseskje tilsvarer? En flat en?

Tipper at det er ca en scoop, så 30gram? +/-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okey.. Her kommer tidenes dummeste spørsmål dere. Hold på hatten!

De næringsverdiene som står på proteinbøtta/kosttilskudd, er det pr 100 g ferdig drikke eller pr 100 g pulver..? Jeg er helt grønn altså :-P

Synes ikke det var noe dum spørsmål. Lurer plutselig på det samme nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var noe dum spørsmål. Lurer plutselig på det samme nå.

Bra det ikke bare er meg da :p Jeg har lyst til å tro at det er pr 100 ml ferdig drikke da det er det som er vanlig. Men det står jo ingenting på bøtta :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. Her kommer tidenes dummeste spørsmål dere. Hold på hatten!

De næringsverdiene som står på proteinbøtta/kosttilskudd, er det pr 100 g ferdig drikke eller pr 100 g pulver..? Jeg er helt grønn altså :-P

Regner med det er pulver? Annen mat er jo oppgitt i pr 100g i utilberedt tilstand, og så evt oppgitt i pr 100g ferdig tilberedt ved siden av? :) det varierer jo hva folk blander ut pulveret i, næringsinnholdet vil bli litt annerledes om man blander med vann enn om man blander med melk f.eks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. Her kommer tidenes dummeste spørsmål dere. Hold på hatten!

De næringsverdiene som står på proteinbøtta/kosttilskudd, er det pr 100 g ferdig drikke eller pr 100 g pulver..? Jeg er helt grønn altså :-P

Det er per gram pulver. Blandar du 20g pulver ut i 80g vatn, så er næringsinnhaldet lik det du finn i 20g pulver.

Eks: Det står oppgitt 80g protein per 100g, eller 40g protein per 50g pulver.

Du blandar ut 50g pulver i 200g vatn, og får 210ml drikke. Det er då 40g protein oppi der. Mengden protein blir ikkje større om du tilset meir vatn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er pulver? Annen mat er jo oppgitt i pr 100g i utilberedt tilstand, og så evt oppgitt i pr 100g ferdig tilberedt ved siden av? :) det varierer jo hva folk blander ut pulveret i, næringsinnholdet vil bli litt annerledes om man blander med vann enn om man blander med melk f.eks:)

Ja, det har du jaggu rett i. Takk for svar :)

Det er per gram pulver. Blandar du 20g pulver ut i 80g vatn, så er næringsinnhaldet lik det du finn i 20g pulver.

Okey. Da skjønner jeg plutselig litt mer. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er pulver? Annen mat er jo oppgitt i pr 100g i utilberedt tilstand, og så evt oppgitt i pr 100g ferdig tilberedt ved siden av? :) det varierer jo hva folk blander ut pulveret i, næringsinnholdet vil bli litt annerledes om man blander med vann enn om man blander med melk f.eks:)

Proteinpulver er oppgitt i tørrvare.

Men feks kakemiksen til funksjonellmat er oppgitt i ferdig vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...