Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Hva er den beste hjemmefargen når man skal farge håret hjemme? Har lett litt på nettet for å se hva som er best i test, men kan ikke i at jeg ble særlig mye klokere av det jeg fant igrunn.

Jeg liker garnier iallefall. Når jeg farga håret mitt fra blond/grønt til mørkt så brukte jeg en med olia og i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ser den.

Men jeg sto i min kjedsomhet på flyplassen og leste et trenings magasin som het (shapeUp) som tydelig var rettet mot kvinner. Der sto det blandt annet en hel artikkel med eget 4 dagers program bare for stumpen...

Og målet med jenter sine stumper er, jo større og rundere jo bedre. Men ser ikke helt det ønsket hos menn da.

Mulig at jeg er for trøtt til å tenke noe som helst fornuftig her nå.. :p

Svak setemuskel - svake markløft, benpress og knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener, er det (tilsynelatende), to nedtrekkmaskiner. Den ene er helt enkel, sølvfarget og i metall (ingen skrift), og der klarer jeg 30-35kg på 5-10 repetisjoner. Men på den andre, som ser fryktelig fancy ut, og så står det "lat pull down" på den, der klarte jeg 5x5 på 68 kg idag, uten noe særlig problem... Fins det masse forskjellige nedtrekks-maskiner? Tenkte å spørre de som jobber der, men de alle så fryktelig opptatte ut, og jeg føler meg SKIKKELIG dum som spør om dette :p

Gjorde øvelsen med samme type "håndtak" på maskinen, og underhåndsgrep.

Noen med peil på fysikk kan forklare hvorfor, men med et ekstra sett trinser blir belastningen halvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen med peil på fysikk kan forklare hvorfor, men med et ekstra sett trinser blir belastningen halvert.

Ja, jeg ble forklart på trening idag at det hadde med trinser å gjøre. Men da burde det jo kanskje stå at det bare er halve vekten :p Begynte uansett å bruke den enkle maskinen, som jeg nå er sikker på viser riktig vekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken olje er best å bruke i smoothie? Tenker på det med omega 6, kaldpesset osv. Bruker det for å få litt ekstra kalorier. Er vell greit å ta ca 2 ss olje hver dag?

Olje er bra å bruke for å få i seg de ekstra kaloriene 2 ss er bare bra "if it fits your macros". Jeg vet ikke helt hva som er det beste, men solsikkeolje er nok helt grei å bruke mtp omega 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønder i byen,..... I morgen skal jeg ta toget fra Kongsberg til Oslo, jeg har knapt sett et tog siden 2009. Jeg ANER ikke hvilke stasjoner som befinner seg mellom kbg og Oslo S. ....... Er det noe her som kan se om jeg må ta buss for tog ? https://www.nsb.no/rutetider/arbeid-pa-jernbanen/avviksmeldinger/eidsvoll-verk-eidsvoll-tangen-og-klofta-dal.i-sirk-010-14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønder i byen,..... I morgen skal jeg ta toget fra Kongsberg til Oslo, jeg har knapt sett et tog siden 2009. Jeg ANER ikke hvilke stasjoner som befinner seg mellom kbg og Oslo S. ....... Er det noe her som kan se om jeg må ta buss for tog ? https://www.nsb.no/rutetider/arbeid-pa-jernbanen/avviksmeldinger/eidsvoll-verk-eidsvoll-tangen-og-klofta-dal.i-sirk-010-14

Tog går til Oslo, er først ved Eidsvoll Verk at det byttes til buss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...