Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Aurelius :

Hvordan posjerer man egg? I vannet skal man vel ha eddik - kan man bruke hvitvinseddik?

Du som er kokk og greier må jo klare å lære meg dette :giggle: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurelius :

Hvordan posjerer man egg? I vannet skal man vel ha eddik - kan man bruke hvitvinseddik?

Du som er kokk og greier må jo klare å lære meg dette :giggle: hehe

Trenger ikke. Det er mange som sverger til å ikke bruke det. Det viktigste er at vannet ikke koker. Bruk noe til å få vannet til å "snurre" så legger du egget oppi og det vil pakke seg rundt seg selv. Fordel om du knekker egget i en beholder først slik at det blir lettere å ha det i kjelen.

Hvis du bruker eddik kan man fint bruke hvitvinseddik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurelius :

Hvordan posjerer man egg? I vannet skal man vel ha eddik - kan man bruke hvitvinseddik?

Du som er kokk og greier må jo klare å lære meg dette :giggle: hehe

Putt det i et termobad som holder 63 grader, i en time. (ikke ta av skallet)

... etter å ha hatt det der, knekk opp egget og du har et perfekt posjert egg med flytende plomme.

Til vanlig posjering så brukes det ofte eddik uten at det trenger å ha noe for seg.

EDIT: Det er viktigere at egget er ferskt enn om du har eddik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt det i et termobad som holder 63 grader, i en time. (ikke ta av skallet)

... etter å ha hatt det der, knekk opp egget og du har et perfekt posjert egg med flytende plomme.

Til vanlig posjering så brukes det ofte eddik uten at det trenger å ha noe for seg.

EDIT: Det er viktigere at egget er ferskt enn om du har eddik.

Hehe. Tenkte faktisk på den videoen da jeg begynte å skrive. Bra fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den enkleste måten er å legge egget med skall og alt i et vannbad, selv liker jeg 64*c i to timer.

Den mer klassiske metoden har allerede blitt utførlig forklart over her(: beste måten å lære det på er å kjøpe deg en kartong og prøve til du nailer det. Og feire med toast,bearnaise, bacon og det posjerte egget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste måten er å legge egget med skall og alt i et vannbad, selv liker jeg 64*c i to timer.

Den mer klassiske metoden har allerede blitt utførlig forklart over her:) beste måten å lære det på er å kjøpe deg en kartong og prøve til du nailer det. Og feire med toast,bearnaise, bacon og det posjerte egget:)

Skal vi ta et kompromiss mellom din favoritt og min, og si 63.5 grader? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ta et kompromiss mellom din favoritt og min, og si 63.5 grader? :p

Eller så kan vi nerde oss skikkelig, slå opp i modernistisk cuisine og se på alle de forskjellige mulighetene man kan få ved å manipulere tid og temp,og si ja takk, alt sammen!:D

Har du sousvide-bad/sirkulator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg googla pussy pad for å se om det tilfeldigvis kom opp noe om hvor jeg kan få kjøpt noe slikt da jeg ikke klarer hip-thrust med bare stanga. Av en eller annen grunn kom det opp bilder :wtf: nå sitter jeg og angrer, og lurer fortsatt på hvor jeg kan få kjøpt en slik sak. Noen som vet ?

Jeg har akkurat bestilt meg denne fra x-life.no. Ellers er det mye på ebay også!!

http://www.x-life.no/products/bar-pad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...