Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må vel ta meg en tur innom og spørre de som jobber der, allikevel .. :) Er veeldig sikker på at det stod et tresifret tall i pounds FØRST (stemmer med at 68kg = 149,9 ≈ 150 pounds) og så på andre siden av pinnen stod det 68kg.

Det er ikke sånn at den "enkle" maskinen viser belastning per hånd da? Slik at det egentlig blir det dobbelte? Slik at når du løfter 35 på den blir det egentlig 70, som jo stemmer ganske greit overens med at du tar 68 på den andre.

Har sett det på en del apparater der jeg trener ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at den "enkle" maskinen viser belastning per hånd da? Slik at det egentlig blir det dobbelte? Slik at når du løfter 35 på den blir det egentlig 70, som jo stemmer ganske greit overens med at du tar 68 på den andre.

Har sett det på en del apparater der jeg trener ihvertfall.

Det virker som en veldig logisk forklaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke si selv jeg er kjempesterk, nei. Får gå på treningssenteret i morgen og spørre. Begynner å tvile på om jeg faktisk tok 86kg i beinpress også idag, siden den maskina viser kg på samme måte ... :( Utrolig dumt hvis en maskin sier en kg men så er det egentlig noe helt annet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt i brystet/kjenner et slags trykk i brystet når jeg tar dips uten strikk. Hva kommer det av? Trolig feil teknikk fordi det blir så mye tyngre enn med strikk, men jeg finner rett og slett ikke ut hva med teknikken som er galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får vondt i brystet/kjenner et slags trykk i brystet når jeg tar dips uten strikk. Hva kommer det av? Trolig feil teknikk fordi det blir så mye tyngre enn med strikk, men jeg finner rett og slett ikke ut hva med teknikken som er galt..

I bunnstilling i Dips, så blir muskelen strukket mye mer enn den vil bli under andre øvelser. Utfør øvelsen rolig og kontrolert, så vender du deg til det. Altså, ikke slipp deg ned i bunnstilling og press deg opp igjen( Slik som ufattelig mange gjør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jo. Men fører ofte også til at man bøyer nakken på en jævlig sær måte. Som igjen gjør at teknikken blir mangelfull.

I seg selv er det ikke et problem, men hvis man merker smerter i brystet av å ta dips på en måte som fokuserer mer på brystet så vil jeg ikke utelate at det kan være en sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...