Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Var akkurat hos naprapaten og glemte å spørre om noe....

Vel, jeg sliter med stiv brystrygg. Noe som jeg mistenker hovedsakelig kommer fra sovevanene mine. Jeg liker å sove på magen med hendene over hodet. Det er fy fy.

Hun sa at bytte pute kan være aktuelt da. Men jeg glemte jo selvfølgelig å spørre hva slags pute.

Meningen er at jeg skal sove på ryggen med hodet nøytralt.

Hva slags pute burde jeg egentlig lete etter for å få dette til?

Tempur, kanskje? De får man i formstøpte utgaver designet for å ligge med hodet i nøytralt. Og de er awesome <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tempur Comfort, 1000 spenn, men oh-my-god-so-good.

Tempur, kanskje? De får man i formstøpte utgaver designet for å ligge med hodet i nøytralt. Og de er awesome <3

Høres digg ut! Men 1000 spenn? Litt penger for en student det... Hvertfall når naprapaten allerede robber meg for penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres digg ut! Men 1000 spenn? Litt penger for en student det... Hvertfall når naprapaten allerede robber meg for penger...

Ah shit. Visste ikke. Definitivt verdt det dog, men ja dyrt :(

Finnes lignende greier på Jysk til 299 tror jeg. Dra ned dit og prøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et spørsmål til alle løpejævler:

Når er man "frisk nok" til å løpe?

Situasjon: Har hatt manneinfluensa, føler meg greit nok frisk. Har fortsatt noe snørr i nesa (beklager om noen er fine på det), litt lavt energinivå og så stjerner da jeg tok mark i går (null stjerner i dag!).

Greia er at jeg skulle hatt en intervalløkt i dag eller i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et spørsmål til alle løpejævler:

Når er man "frisk nok" til å løpe?

Situasjon: Har hatt manneinfluensa, føler meg greit nok frisk. Har fortsatt noe snørr i nesa (beklager om noen er fine på det), litt lavt energinivå og så stjerner da jeg tok mark i går (null stjerner i dag!).

Greia er at jeg skulle hatt en intervalløkt i dag eller i morgen tidlig.

Om du fortsatt er litt pjusk ville jeg i det minste byttet intervalløkten ut med en rolig joggetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et spørsmål til alle løpejævler:

Når er man "frisk nok" til å løpe?

Situasjon: Har hatt manneinfluensa, føler meg greit nok frisk. Har fortsatt noe snørr i nesa (beklager om noen er fine på det), litt lavt energinivå og så stjerner da jeg tok mark i går (null stjerner i dag!).

Greia er at jeg skulle hatt en intervalløkt i dag eller i morgen tidlig.

Du har ikke hatt manneinfluensa...

Du har "bare" vært skikkelig sjuk. Vi blir eeeeenda sjukere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til hva man bør gjøre/se i oslo? Har en hel dag i oslo nå en dag og har vært i oslo 2-3 ganger men aldri i mer enn på gardemoen, oslo s og spektrum :p

Tar òg gjerne imot tips til morsomme, kanskje litt spesielle ting å gjøre i Oslo!

Stilige kafeer, barer, kule konsepter, steder - alt sammen!

Kjøpte flybilletter til Holmenkollstafetten 9.-11. mai i dag, så en stund til enda da^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg forstått det riktig, at helsemyndighetene anbefaler unge kvinner å ikke spise mer enn to måltider fet fisk i uken (over lengre tid)? Jeg spiser laks/ørret hver eneste dag. Blir mett og god og er en fin kilde til fett. Vil evt økologisk laks være bedre? Hva kan jeg erstatte fisken med? Help...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener, er det (tilsynelatende), to nedtrekkmaskiner. Den ene er helt enkel, sølvfarget og i metall (ingen skrift), og der klarer jeg 30-35kg på 5-10 repetisjoner. Men på den andre, som ser fryktelig fancy ut, og så står det "lat pull down" på den, der klarte jeg 5x5 på 68 kg idag, uten noe særlig problem... Fins det masse forskjellige nedtrekks-maskiner? Tenkte å spørre de som jobber der, men de alle så fryktelig opptatte ut, og jeg føler meg SKIKKELIG dum som spør om dette :p

Gjorde øvelsen med samme type "håndtak" på maskinen, og underhåndsgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener, er det (tilsynelatende), to nedtrekkmaskiner. Den ene er helt enkel, sølvfarget og i metall (ingen skrift), og der klarer jeg 30-35kg på 5-10 repetisjoner. Men på den andre, som ser fryktelig fancy ut, og så står det "lat pull down" på den, der klarte jeg 5x5 på 68 kg idag, uten noe særlig problem... Fins det masse forskjellige nedtrekks-maskiner? Tenkte å spørre de som jobber der, men de alle så fryktelig opptatte ut, og jeg føler meg SKIKKELIG dum som spør om dette :p

Gjorde øvelsen med samme type "håndtak" på maskinen, og underhåndsgrep.

Dumt spørsmål (hei, jeg er i rett tråd hvertfall) - og jeg får det ikke helt til å gå opp uansett- men er du sikker på at sistnevnte er 68 kg? Det er ikke oppgitt i pounds? Det ville vært rart det òg, spesielt med tanke på at det ikke er et rundt tall engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod først pounds og så kg på den fancy maskinen, og på den enkle var det bare tall, så jeg regner med den viste kun kg. Og jeg er ganske så sikker på det, ja, stusset på det sist jeg trente også. Da tok jeg 59 kg på den fancy maskinen :p

68 pounds er ca 31 kg, så mest trolig er det vel oppgitt i pounds? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...