Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klarer du å huske noen flere ord?

Nei, gjør ikke det, så må nok legge dette dødt :p Blir altfor opphengt i sånne ting når jeg egentlig bestemmer meg for å huske teksten, men plutselig ikke gjør det likevel. Får bare klare meg med The Killers sine sanger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, olje.:sneaky:

Hehe, til noe mer spiselig.. Laksepålegg (evt. rester) + litt salat med avokado, og feks litt olivenolje. Holdt på å foreslå fetaost men det kan du vel ikke innta..? Eller kan du kanskje det?

.

Det har kommet laktosefri fetaost nå :) kjøpte det på rema 1000 (tror jeg) for ikke lenge siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det farlig å ikke være konsekvent med p-piller? Altså å glemme noen dager på rad, slutte noen uker for så å starte igjen osv. Bortsett fra å faren for å bli gravid selvsagt:)

En lege fortalte meg en gang at faren for å få blodpropp øker om man ofte tar pauser i p-pillene. Jeg sjekket det ut på legemiddelverket.no, og teksten under kan vel kanskje bekrefte at det stemmer:

Hva kan jeg selv gjøre for å redusere faren for blodpropp?

Risikoen for blodpropp er størst de første 6-12 månedene etter at du starter med en ny kombinasjonspille.

Følg disse rådene:

  • Bruk p-pillen fast og unngå unødvendige pauser.
  • Dersom du er fornøyd med p-pillen du bruker, bør du ikke stadig skifte merke.
  • Ikke lån p-piller av andre.
  • Hvis du røyker, bør du slutte med det.

Men jeg er ikke utdannet innen helse, så jeg vet ikke. Jeg ville bare vært forsiktig om jeg var deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!:) Vurderer p-stav istedet, er så utrolig dårlig på å huske pillene...

hva er greia med å ikke ta p-sprøyte når du først skal ta "p" ting, og bare glemme hele greia i 3 mnd? (jeg spør fordi det er et dumt spørsmål, og passer perfekt inn her :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-sprøyte har jeg faktisk aldri hørt om, måtte google det:p Velger heller p-stav da, det varer i 3 år. Er ikke så keen på å sette en sprøyte i rompa hver tredje måned, haha

Holycrap, jeg viste ikke at de varer så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er greia med å ikke ta p-sprøyte når du først skal ta "p" ting, og bare glemme hele greia i 3 mnd? (jeg spør fordi det er et dumt spørsmål, og passer perfekt inn her :p )

Om man får stygge bivirkninger kan du ikke reversere en sprøyte, da er du stuck med driten i tre mnd. Om du får bivirkninger av en p-ring (som sitter oppi glufsa) eller en p-stav (som er satt inn i armen) kan du fjerne duppedingsen og slippe bivirkningene mye raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var akkurat hos naprapaten og glemte å spørre om noe....

Vel, jeg sliter med stiv brystrygg. Noe som jeg mistenker hovedsakelig kommer fra sovevanene mine. Jeg liker å sove på magen med hendene over hodet. Det er fy fy.

Hun sa at bytte pute kan være aktuelt da. Men jeg glemte jo selvfølgelig å spørre hva slags pute.

Meningen er at jeg skal sove på ryggen med hodet nøytralt.

Hva slags pute burde jeg egentlig lete etter for å få dette til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...