Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

To dumme spm:

1. Har regnet ut at min BMR er ca 1300 kcal. Hvis jeg er i aktivitet omtrent hver dag trenger jeg 2400 kcal for å vedlikeholde vekten. Jeg fullammer også, så det blir ca 500 kcal pluss de 2400 jeg trenger bare for å vedlikeholde vekten min. Blir det riktig regnestykke eller er jeg helt på bærtur?

2. Hvis jeg trenger 2900 for vedlikehold hver dag, prøvde jeg meg på en enkel fordeling:

Protein: 2 g pr kg kroppsvekt som pr i dag er 53 kg, altså 120 g \ 480 kcal.

Fett: 1 g, altså 53 g \ 477 kcal.

Men så hvis dette skal bli riktig så trenger jeg da altså resten fra karbs som blir 485 g \ 1943 kcal, og det blir jo en helt psyko fordeling??? Syns det var sykt mye karbs bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To dumme spm:

1. Har regnet ut at min BMR er ca 1300 kcal. Hvis jeg er i aktivitet omtrent hver dag trenger jeg 2400 kcal for å vedlikeholde vekten. Jeg fullammer også, så det blir ca 500 kcal pluss de 2400 jeg trenger bare for å vedlikeholde vekten min. Blir det riktig regnestykke eller er jeg helt på bærtur?

2. Hvis jeg trenger 2900 for vedlikehold hver dag, prøvde jeg meg på en enkel fordeling:

Protein: 2 g pr kg kroppsvekt som pr i dag er 53 kg, altså 120 g \ 480 kcal.

Fett: 1 g, altså 53 g \ 477 kcal.

Men så hvis dette skal bli riktig så trenger jeg da altså resten fra karbs som blir 485 g \ 1943 kcal, og det blir jo en helt psyko fordeling??? Syns det var sykt mye karbs bare.

du kan bare bumpe opp Protein delen da?

485 g karbs er en del, blir "sukker høy" du :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan bare bumpe opp Protein delen da?

485 g karbs er en del, blir "sukker høy" du :whistle:

Ja, det var det jeg også tenkte, at det blir syykt mye karbs, derfor jeg tenkte at jeg måtte ha gjort det regnestykket feil i forhold til kcal. Men kan selvfølgelig bare kjøre på med mer proteiner, som jeg nå ser at jeg har regnet feil, skulle være 106 g hvis jeg skal ha x 2. Baah. Prøver å få litt oversikt for å forsikre meg om at jeg får i meg nok og vil gjerne komme inn på riktig spor her. Det var vanskeligere enn jeg hadde trodde igjen gitt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg også tenkte, at det blir syykt mye karbs, derfor jeg tenkte at jeg måtte ha gjort det regnestykket feil i forhold til kcal. Men kan selvfølgelig bare kjøre på med mer proteiner, som jeg nå ser at jeg har regnet feil, skulle være 106 g hvis jeg skal ha x 2. Baah. Prøver å få litt oversikt for å forsikre meg om at jeg får i meg nok og vil gjerne komme inn på riktig spor her. Det var vanskeligere enn jeg hadde trodde igjen gitt :p

Det er ingenting som sier at du ikke kan ha mer fett enn 1g/kg, heller mer. Er en god del billigere enn protein ofte, og det gjør deg ikke fullt så mett feks å tilsette maten litt olje.

Proteinmangel er forresten svært sjelden i vår del av verden, da alt vi spiser inneholder protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nett: Om eg kjem over noko arti, så ler eg gjerne høgt og skriv "hahaha" som kommentar (ev. hehe/haha om eg berre ler litt eller flirar ..eller ikkje gidd skrive fleire "ha"). Dette er noko eg anser som heilt normal og "korrekt" måte å gjere det på. For då viser ein korleis ein reagerar på det som vart sagt/vist/gjort.

Derfor lurar eg på: Koffor skriv folk "lol" når dei ikkje ler høgt?:huh:

..For ikkje å snakke om: koffor SEIER folk "lol" i staden for å le?? Kva er greia? Forkortelsen misser jo heilt betyding på den måten.

(Og ja, eg tenkjer visst litt for mykje på ingenting i kveld:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kan jeg få tak havremel i bislett/Majorstuen (nær bogstadveien) området?

Jeg har fortsatt til gode å finne dette. Har ikke sett det noe sted hvor jeg har sett etter det.

Havremel kan du lage selv ved å ha havregryn i en mikser/blender/food-processor (eller hva det heter:P). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oookies, dumt spørsmål, lets go:

Hvor får jeg tak i store, comfy hettegensere, som ser okei ut, har greit kvalitet og ikke koster skjorta?

Finnes jo mye tøft på x-life og slik, men jeg synes det er så dyrt. Spesielt for en student uten deltidsjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oookies, dumt spørsmål, lets go:

Hvor får jeg tak i store, comfy hettegensere, som ser okei ut, har greit kvalitet og ikke koster skjorta?

Finnes jo mye tøft på x-life og slik, men jeg synes det er så dyrt. Spesielt for en student uten deltidsjobb.

Europris ? Kjøpte den diggeste joggebuksa der, til en ganske billig pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oookies, dumt spørsmål, lets go:

Hvor får jeg tak i store, comfy hettegensere, som ser okei ut, har greit kvalitet og ikke koster skjorta?

Finnes jo mye tøft på x-life og slik, men jeg synes det er så dyrt. Spesielt for en student uten deltidsjobb.

Sånn ca alle sportsbutikker...

zalando.no har mye nike, puma og slike merker. Det er mye som koster under 500 der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oookies, dumt spørsmål, lets go:

Hvor får jeg tak i store, comfy hettegensere, som ser okei ut, har greit kvalitet og ikke koster skjorta?

Finnes jo mye tøft på x-life og slik, men jeg synes det er så dyrt. Spesielt for en student uten deltidsjobb.

XXL bruker å ha ganske greie og lave priser! Lavere enn alle andre sportsbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oookies, dumt spørsmål, lets go:

Hvor får jeg tak i store, comfy hettegensere, som ser okei ut, har greit kvalitet og ikke koster skjorta?

Finnes jo mye tøft på x-life og slik, men jeg synes det er så dyrt. Spesielt for en student uten deltidsjobb.

Sjekk Sparkjøp! Denne for eksempel. De har både jakker og gensere. Det meste koster ca 150 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nett: Om eg kjem over noko arti, så ler eg gjerne høgt og skriv "hahaha" som kommentar (ev. hehe/haha om eg berre ler litt eller flirar ..eller ikkje gidd skrive fleire "ha"). Dette er noko eg anser som heilt normal og "korrekt" måte å gjere det på. For då viser ein korleis ein reagerar på det som vart sagt/vist/gjort.

Derfor lurar eg på: Koffor skriv folk "lol" når dei ikkje ler høgt?:huh:

..For ikkje å snakke om: koffor SEIER folk "lol" i staden for å le?? Kva er greia? Forkortelsen misser jo heilt betyding på den måten.

(Og ja, eg tenkjer visst litt for mykje på ingenting i kveld:p)

Jeg synes lol virker mer ironisk og fjortis-aktig, type "så teit du er" eller "herregud, ja, det er utrolig men sant".

Når folk ikke ler er det ikke morsomt nok.

Jeg sier i hvert fall aldri lol om jeg faktisk synes noe er morsomt. Da enten ler jeg eller sier haha eller bare gliser.

Laughing out loud - ler høyt (evt. inderlig), kan også være type "jeg ler høyt av dumheten" eller lignende.

I hvert fall i min lille boble..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde den kompresjonen var mest tøv jeg.

Forøvrig har de liggendene eller lavere priser på xxl nå også. Thermal er tykker enn vanlig (men fortsatt ikke varm) så man kan visst faktisk bøye seg i den.

Ville gått for den billigste!

Ville gått for den TYKKE. Hvis ikke er det all ass-show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, g-sport med prismatch!

Dvs. billige 2xu-tightser. Eller?

http://www.gmax.no/produkt/231136/2xu-compression-tights-dame Vanlig compression dame, kr 679

http://www.gmax.no/produkt/127975/2xu-elite-compression-tights-dame Elite compression dame kr 949

http://www.gmax.no/produkt/127980/2xu-recovery-compression-tights-dame Recovery compression kr 1599

Så er mitt dumme spørsmål: vil den til 949 være merkbart bedre enn den billigste? For meg som ikke er toppidrettsutøver? Hva vil forskjellen være?

Hvilken tights er det folk flest har, er det vanlig compression, elite eller recovery?

Jeg har thermal compression, bruker den ute til ca null grader. Holder meg god og varm med den (så lenge det ikke blåser kraftig). Føles digg. Meget god bevegelighet

For deg og meg tror jeg ikke det spiller så stor rolle om det er vanlig eller elite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...