Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor har trente menn så sinnsykt tydelige vener særlig på (under)armene? Mens jenter ikke har det...

Lavere fett%.

Større muskler som trenger mer oksygen, som man får fra blodet - ergo blodårene må være større

Menn er større enn kvinner generelt. Akkurat som at menn har mer testosteron -> de kan bli mye større og sterkere, har de kanskje mulighet for å få større blodårer?

Menn har mer muskler, større kropp osv, som krever mer, og dermed tykkere blodårer.

- Det er hypoteser. Men jeg tenker at det er en forskjell på jenter og gutter naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Kan ikke kalle den "ekte" kanelen for kanel når det er som kardemomme da.

Smaker skikkelig dritt. Alt for søtt. Jeg risikerer heller levra enn å spise det greiene.

Klart man kan kalle den ekte kanelen for kanel, selv om de fleste forbinder tullekanelen med kanel :p

For meg så blir sånne diskusjoner omtrent likt som folk som bare har drukket pils, og så hater pale ale fordi det smaker så annerledes. Ta nå faktisk og smak hva som er forskjellen på dem, og se hvor mye mer kompleks ekte kanel er i smaken. For det er den.

På samme måte som at det er flere nordmenn som foretrekker vanillin enn ekte bourbon-vanilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan kalle den ekte kanelen for kanel, selv om de fleste forbinder tullekanelen med kanel :p

For meg så blir sånne diskusjoner omtrent likt som folk som bare har drukket pils, og så hater pale ale fordi det smaker så annerledes. Ta nå faktisk og smak hva som er forskjellen på dem, og se hvor mye mer kompleks ekte kanel er i smaken. For det er den.

På samme måte som at det er flere nordmenn som foretrekker vanillin enn ekte bourbon-vanilje

Når smaken er som en søt kardemomme så er det for meg i alle fall ikke kanel.

Så jeg synes det er mektig oppskrytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

måling av fettprosent ved bruk av CM er unøyaktig, ikke sant? (altså, omkrets og ikke fettklype)

for jeg har sjekket 2-3 kalkulatorer og får skremmende lave tall (mellom 11% og 13.5%.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg har glemt en kartong melk i baggen over natta og fant den dagen etter. Den må hives, ikke sant? :|

nei, det er ikke sikkert. prøv å tøm noe av innholdet i et glass og smak på det. Har selv drukket melk som har vært 14 dager over datoen på pakken. regner med at det ikke er veldig stor forskjell på 14 dager i kjøleskap og over natten i en bag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...