Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1/10, would not recommend.

Sentralnervesystemet ditt er allerede grillet pga søvnmangel, å grille det med stimulerende midler som koffein er ikke smart.

Just sayin'. Sov en time elns.

Du har sikkert rett, men jeg kommer ikke til å høre på deg :p

Nytt dumt spørsmål: Kjøpte to joggebukser i samma størrelse og modell, eneste forskjellen er fargen. Hvorfor er den akkurat litt for trang og den andre passer perfekt? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rett, men jeg kommer ikke til å høre på deg :p

Nytt dumt spørsmål: Kjøpte to joggebukser i samma størrelse og modell, eneste forskjellen er fargen. Hvorfor er den akkurat litt for trang og den andre passer perfekt? :huh:

#1: Can relate. #yolo

#2: Stoff? Mulig den med andre fargen har litt annerledes stoffsammensetning.

Fordi mørke farger gjør deg tynnere.

soT3ULY.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chai te er en pleonasme (ridende rytter til hest) i og med at chai er russisk (og mulig sanskrit?) for te ...

Skjønner at jeg kan veldig lite om ordentlig te, og iallefall ikke russisk :)

Trodde også at Chai te kom fra Asia et sted. India? Men sikkert feil det også :)

Inneholder kanel, kardemomme, ingefærrot, lakrisrot,grønn te og stjerneanis :p

Jeg sier ikke at det ikke er godt, jeg sier at det er "te" som skjuler tesmaken.

Siste teen jeg kjøpte var 100g sølvnål hvit te. For de aller fleste har man da en te som er helt bortkasta dyrt... for, det smaker "nesten bare vann". Men det er te som faktisk krever en del av deg, og som, hvis du "forstår" den, er en fantastisk te.

Som sagt; det blir litt som å sammenlikne hvorvidt svart kaffe fra nykverna bønner eller kaffe latte med tilsatt vaniljeessens er den "beste kaffen". To helt forskjellige drikker.

Da skjønner jeg at jeg aldri har drukket ordentlig te :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sittende vil "ta" mer på m. soleus, da denne kun virker over ankelledd. (m. gastrocnemius utspringer rett over kne på bakside av femur, og vil aktiviseres i mindre grad sittende med knær flektert) Stående vil aktivere hele bakside legg. Stående kontra beinpress er vel ikke den helt store forskjellen. Du eliminerer kroppsvekten i beinpress......

Long story short: stående?

ja.

Eliminerer kroppsvekten? Så om man veier 90kg eller kjører tåhev i beinpressen, på 90kg, hva blir den vesentlige forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som skrevet: ikke den helt store forskjellen. Men i beinpressen har du mulighet for å eliminere kroppsvekten, dvs. hvis du veier 90 kg, men du vil trene med 70 kg -> beinpress.

Sårri, er litt treig av meg til tider:P Så det vil være greit om du vil jobbe med noe mindre enn kroppsvekten?

Jeg "kjører" over min egen kroppsvekt i beinpressen. Vil det være fånyttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...