Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

På trening i dag skulle jeg kjøre militærpress, men ble nødt til å droppe det. På første repitisjonen kjente at det stakk skikkelig rett ovenfor underlivet, altså ikke helt der nede, men rett nedenfor overgangen fra mage til hofte. Er ikke flink på anatomi men hvis vi går ut i fra dette bildet jeg fant på wikipedia

310px-Human_skeleton_front_en.svg.png

var det der pilen til "Sacrum" går.

Noen som vet hva dette kan komme av? Kjente småstikk ved utførelse av andre øvelser, men ikke like mye. Det var litt som om jeg hadde en nål som stakk meg fra innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, jeg har glemt en kartong melk i baggen over natta og fant den dagen etter. Den må hives, ikke sant? :|

No har du sikkert kasta den allerede, men på generelt grunnlag er det slettes ikkje nødvendig å hive den. Du kan lukte på den, og det går fint å drikke den om den framleis luktar ok (du kan evt kjøle den ned igjen først).

Dersom du synes den luktar litt rart, så kan du heilt fint bruke den til baking eller lignande. Det skal veldig mykje til for at du blir matforgifta av mjølk - dei selger faktisk gammal mjølk på butikken (sjå etter sur mjølk...)

Småbarnsforeldre og ungdommar er dei som kastar mest mast, og i Noreg kastar vi omlag 18-20 millioner tonn med mat kvart år. Du kan lese meir om dette feks på denne linken: http://www.nationen.no/tunmedia/format-smabarnsforeldre-og-unge-voksne-kaster-mest-mat/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har du sikkert kasta den allerede, men på generelt grunnlag er det slettes ikkje nødvendig å hive den. Du kan lukte på den, og det går fint å drikke den om den framleis luktar ok (du kan evt kjøle den ned igjen først).

Dersom du synes den luktar litt rart, så kan du heilt fint bruke den til baking eller lignande. Det skal veldig mykje til for at du blir matforgifta av mjølk - dei selger faktisk gammal mjølk på butikken (sjå etter sur mjølk...)

Småbarnsforeldre og ungdommar er dei som kastar mest mast, og i Noreg kastar vi omlag 18-20 millioner tonn med mat kvart år. Du kan lese meir om dette feks på denne linken: http://www.nationen.no/tunmedia/format-smabarnsforeldre-og-unge-voksne-kaster-mest-mat/

Den er kastet, men takk for infoen, fordi da gjør jeg ikke det neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse OL-tider, hvor i all verden kommer sj-lyden i 'bronse' fra?

Refererer da til uttale hos en haug av tv-kommentatorer.

Velvet sier brrrronse

Over til noe annet. Jeg har cerebral parese i høyre side. Ikke så veldig merkbart annet ett at jeg sliter ALLE skoene mine skeiv på høyre fot. Ankelen er blitt så stiv i det siste og det plager vettet av meg fordi knebøyene blir dårligere.

Fikk råd om å gjøre sirkelbevegelser, og det var jo flott, om man ser bort fra at hodet mitt ikke lar meg rotere foten mot venstre :p

Noe annet man kan gjøre for å jobbe med mobiliteten? Det eneste jeg har funnet ut funker er å tøye ankelleddet i 2-3 minutter sammenhengende. Det er så kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dumme:

1, hva heter øvelsen hvor man står og holder kettlebells/manualer i hendene og tipper forover med et bein strakt ut bak?

2, den der greiar hvor man står og veiver på hoppetau, er det virkelig meninga at en skal styre på så en nærmest hopper/tar av??:huh: Trodde det å stå i ro ville aktivere flere muskler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...