Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

"Næringsdrivende virksomheter og andre juridiske personer kan ikke reservere seg gjennom Reservasjonsregisteret."

Kan det være at du er registrert som selvstendig næringsdrivende e.l.?

Haha, tviler på det du :D Kanskje jeg har gitt fra meg nummeret i en eller annen bestilling av noe, så har de solgt det videre. Vet ikke jeg. Men jeg brukte linken og reserverte meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Basically bare at du kjenner at det er rumpa du bruker i øvelsen. Det er veldig vanlig at hvis man ikke har "kontakt" med rumpa, så er det andre muskler man hovedsaklig bruker.

Så da må man gjøre endringer, sånn at man gjør øvelsen riktig. (selv om det kan se ut som om du gjør øvelsen helt riktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min tisser på teppet! Dette er ikke en valp, det er 8 år gammel tispe som tisser på teppet! Hun gjør det når hun er alene eller i protest mot ett eller annet. Hvordn får jeg henne til å slutte? Det nytter ikke å ta henne på fersken da hun passer på at hun er alene når hun gjør det

Ikke protest, hunder protesterer ikke.

Det er mange grunner til at hunder plutselig kan begynne å tisse inne.

Stress og usikkerhet er en vanlig grunn. Og man ser ofte at hunder med separasjonsangst tisser når de er aleine hjemme.

Om hun nettopp har begynt med tissingen ville jeg tatt henne med til veterinær og forsikret meg om at hun er helt frisk. Hun kan ha urinveisinfeksjon, alder kan spille en rolle, osv. Greit å få utelukket det. :)

Om teppet først har blit tisset på en gang, så vil gjerne hunden fortsette å tisse på det. Ville enten kastet teppet, eller renset det skikkelig og sørget for at all lukt var vekke (kan f.eks spraye med eddikk for å få vekk rester av urinlukt).

Hunder lager seg også raskt vaner, så jeg ville for en periode nektet hunden adgang til stedet den tisser på, rett og slett for å bryte mønseret den nå har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så.. Når man ber telefonselgere/markedsanalyse selskaper om å gi faen i å ringe, men de fortsetter likevel, hva gjør man da?

Snakker om HELT andre ting, i allefall hvis det er samma person. Kan utnytte det der og virkelig ha det litt moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Næringsdrivende virksomheter og andre juridiske personer kan ikke reservere seg gjennom Reservasjonsregisteret."

Kan det være at du er registrert som selvstendig næringsdrivende e.l.?

det finnes en app som viser deg det dersom det er markedsundersøkelse eller selgere som ringer. Da kan en trykke på "i møte" e.l istedenfor =) (skal se om jeg finner navnet på appen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes en app som viser deg det dersom det er markedsundersøkelse eller selgere som ringer. Da kan en trykke på "i møte" e.l istedenfor =) (skal se om jeg finner navnet på appen!)

Krever ikke slike apper vanligvis at en er tilkoblet trådløst nettverk/mobilnettverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det greit å spise kokosmel rått? Hva med vanlig mel?

Utrolig ekkelt å ete mel...Kan nesten være farlig da det klumper seg og blir utrolig klisjete når kommer i kontakt me væske..feks sette seg fast i hals :p.. Ser ikke noen annen grunn enn det til å ikke ete det ubehandla..Men smaker jo mye bedre når man lager det i noe? :D

Husker de "lura" oss..de 10ende klassingene...sku ta neve mel i kjeften og skylle med vann..ikke anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det jeg tenkte. I grøten eller med mager kesam, nøtter, peanøttsmør osv. Tenker det kan være digg og god måte å få inn fiber! Smaker mye bedre enn å blande inn hemp-pulver som jeg gjør nå (vil jeg tro da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg tenkte. I grøten eller med mager kesam, nøtter, peanøttsmør osv. Tenker det kan være digg og god måte å få inn fiber! Smaker mye bedre enn å blande inn hemp-pulver som jeg gjør nå (vil jeg tro da).

Alt smaker bedre enn å blande inn hemp-pulver.. :yuck:

Men vær obs på at kokosmel trekker til seg ekstremt mye væske, så det er lurt å bare bruke bittelitt hvis du ikke vil ende opp med sement ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min tisser på teppet! Dette er ikke en valp, det er 8 år gammel tispe som tisser på teppet! Hun gjør det når hun er alene eller i protest mot ett eller annet. Hvordn får jeg henne til å slutte? Det nytter ikke å ta henne på fersken da hun passer på at hun er alene når hun gjør det

Sjekket henne for urinveisinfeksjon, cushings syndrom og andre sykdommer som kan være relevante?

Vår ene hund begynte akkurat med det samme på veggen og han hadde urinveisinfeksjon. :p

Fan av å sjekke at sykdom er utelukket før man begynner å trene på atferd.

Er kanskje en ide å sjekke livmor også (om hun har hatt løpetid elns i det siste?), har hørt de kan begynne å tisse oftere om de har betennelse der - og det er visst veldig vanskelig å oppdage.

Ellers ville jeg faktisk bare fjernet teppet. Hun lukter jo at hun har tisset der før og mulig hun har laget assosiasjoner til "min do" på teppet. Hun blir nok ihvertfall forvirret eller finner et annet sted om hun faktisk har issues med blæren. Hvilken rase er det? For mine hunder ville 8 år vært gammelt, og da er det jo vanlig at de kan begynne å tisse inne, men det kommer jo helt an på rasen. Ellers er det å gi nam for å tisse ute og begynne helt fra scratch med pottetrening siden du ikke får tatt henne på fersken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal visstnok være en av de mest energikrevende aktivitetene du kan gjøre...

Krever jo riktignok at du har en viss intensitet på det... men utifra det jeg husker jeg leste, fra ganske usikre kilder, så "forbrenner man mer med 20 min trampolinehopping enn 1 time jogging".

Om jeg selv har noen stor tro på det, er en sak... men med ordentlig hopping, og ikke bare det å stå på trampolina og hoppe av og til, så kan man nok forbrenne mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal visstnok være en av de mest energikrevende aktivitetene du kan gjøre...

Krever jo riktignok at du har en viss intensitet på det... men utifra det jeg husker jeg leste, fra ganske usikre kilder, så "forbrenner man mer med 20 min trampolinehopping enn 1 time jogging".

Om jeg selv har noen stor tro på det, er en sak... men med ordentlig hopping, og ikke bare det å stå på trampolina og hoppe av og til, så kan man nok forbrenne mye.

Serr?? :eek: Høres jo for godt ut til å være sant! Jeg tar det med ei klype salt, men flytter inn på trampolina likevel :D

Edit: Med mine supertriks forbrenner jeg sikkert dobbelt så mye som en vanlig "hopper" uansett :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...