Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går det greit å kjøre to styrkeøkter om dagen? Om man feks. kjører en på morran og en på ettermidagen/kvelden, er det i såfall lurt å trene forskjellige muskelgrupper i hver økt da? Eller vil kroppen trenge mer hvile?

Det går i teorien, men vil nok ikke ha noe for seg i det lange løp. Kroppen trenger hvile, og selv med nok mat og masse hvile har jeg personlig erfart å gå i kjelleren, rett og slett fordi det blir for heftig. Kommer selvsagt an på intensitet, men jeg tror fortsatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir tyngre. For eks benkpress med stopp. Sinnsykt effektivt, anbefaler alle å teste det ut ;)

Observerte at jeg formulerte meg feil her, forsåvidt lurte jeg også på hva det er. Men hvordan utføres det? Vil det si man stopper løftet i en bevegelse eller hur.

Å legge inn stoppet betyr at du må starte øvelsen fra scratch igjen :)

Forestill deg at du skal dytte en bil.. Det er mye enklere når den allerede er i bevegelse enn når du dytter den mens den er stillestående.

Aha, nå skjønte jeg plutselig veldig mye mer. Mange takk for svar! Skal testes så fort jeg orker trening igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Observerte at jeg formulerte meg feil her, forsåvidt lurte jeg også på hva det er. Men hvordan utføres det? Vil det si man stopper løftet i en bevegelse eller hur.

I benkpress vil du løfte som vanlig, bare at stangen stopper ca 1 sek på brystet før du løfter opp igjen. Som Raptorial sier så blir det mye tyngre når du da må starte fra scratch igjen. Det blir da ikke mulig å 'jukse', som mange gjør ved å ikke ta stangen helt ned til brystet. Utrolig effektivt :) Kjører nesten bare det selv nå, det er utrolig mye tyngre enn man skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I benkpress vil du løfte som vanlig, bare at stangen stopper ca 1 sek på brystet før du løfter opp igjen. Som Raptorial sier så blir det mye tyngre når du da må starte fra scratch igjen. Det blir da ikke mulig å 'jukse', som mange gjør ved å ikke ta stangen helt ned til brystet. Utrolig effektivt :) Kjører nesten bare det selv nå, det er utrolig mye tyngre enn man skulle tro.

Aha, okei. Forstår plutselig veeeldig mye mer. Skal forsøke meg litt frem med stopp i benk :) Many thanks for godt svar! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til! Jippi! :lol: Hvor mye av fettet man steker maten i må man regne at man får i seg? Det er vel forskjellig fra hva man steker også? Foreksempel om man steker kyllingfilet i litt olje, hvor mye går "inn" i kyllingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til! Jippi! :lol: Hvor mye av fettet man steker maten i må man regne at man får i seg? Det er vel forskjellig fra hva man steker også? Foreksempel om man steker kyllingfilet i litt olje, hvor mye går "inn" i kyllingen?

Har tenkt på det samme, og jeg fant ut at det var lettest å steke uten fett =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det samme, og jeg fant ut at det var lettest å steke uten fett =)

ahhr.. har ikke råd til ny stekepanne nå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha......... Eh!

Når jeg gikk på turn så gjorde vi en rumpeøvelse som var så enkel at.. Vi satt på rumpen også strammet vi den. Varierte mellom å gjøre mange reps og å holde den lenge (konkurranse liksom). Er det helt tåpelig? Slo meg plutselig bare at vi løftet jo i det minste overkroppen vår (lurer på om vi løftet beina også?) - og det er jo litt vekt? Hvorfor er det ingen rumpeøvelse?

Gud, den følelsen når du føler deg dum i en tråd for dumme spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et jæskla dumt spørsmål dette:

Men de sorte vektskivene som våre crossfit-utøvende venner kipper opp og ned, hva veier de?

Litt vanskelig å si tror jeg.

Elixia f.eks. har jo sorte "gumimi-/plastskiver" av den typen du sikter til, i 2,5 - 5 - 10 - 15 - og 20 kg, avhengig av bredden på skiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...