Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men man mister jo ikke alle tennene helt uten videre. Isåfall er det pga karies, en cyste eller perio. Alt det der vil gjøre vondt før tennene må ut, og det koster 1000kr x 32 tenner å bli tannløs :D.

Ofte faller tennene ut uten å dra til tannlege. Klarte selv å knekke den siste tannen i munnen til en stakkar da jeg skulle lære å intubere.

Ofte faller tennene ut uten å dra til tannlege. Klarte selv å knekke den siste tannen i munnen til en stakkar da jeg skulle lære å intubere.

Å knekke betyr ikke falle ut - da står fortsatt roten igjen. Det er åpenbart den som er vanskelig å få ut :).

Annonse

Er noen av disse i det hele tatt bra opplegg, i så fall hvilket er best?

Mandag

Eksposiv mark 3x5

Stangro 5x5

1-arms ro 3x8-10

Sittende roing 2x8-10

Chins 4x8

Ez-curl 3x8-10

Onsdag

Benkpress 5x5

Skrå hantelpress 3x8-10

Flyes 3x10-12

Dips 4-5 sett

Franskpress 3x8-10

Push ups 2xmaks

Fredag

Knebøy 5x5

Beinpress 3x8-10

Bulgarsk utfall 3x8-10

Strak mark 3x8-10

Militærpress 5x5

Skulderpress 2x8-10

Sidehev 2x10-12

eller

Mandag

Eksplosiv mark 5x5

Stangro 5x5

Chins 5x5

Onsdag

Benk 5x5

Skråbenk 3-4x8-10

Dips

Push ups

Fredag

Knebøy 5x5

Bulgarsk utfall 3-4x8-10

Strakmark 3x8-10

Militærpress 5x5

Sidehev 3x8-10

Annonse

Spørsmålet ditt er for åpent. Er noen av de bra for deg har ingen nok bakgrunnsinfo til å avgjøre.

Er med i heimevernsubgdommen (HVU) så målet er å bli i så bra form som mulig, ikke størst mulig. Aner egentlig ikke helt hvordan jeg skal trene styrke :) utholdenhetstreningen har jeg bedre kontroll på

Er med i heimevernsubgdommen (HVU) så målet er å bli i så bra form som mulig, ikke størst mulig. Aner egentlig ikke helt hvordan jeg skal trene styrke :) utholdenhetstreningen har jeg bedre kontroll på

Spørsmålene er:

Hva er ditt hovedmål? Styrke? Størrelse? Kondisjon?

Hva er dine høyest prioriterte øvelser?

Er du i kalorioverskudd- eller underskudd?

Har du noen skader vi bør vite om, eventuelt muskulære ubalanser?

Har du løftet høy/lav rep i det siste? Til failure eller langt i fra? Dynamiske øvelser og plyometri?

Hvor mange løft i uken har du hatt siste mndene i de prioriterte øvelsene?

Hva har gjennomsnittlig % av 1RM vært for disse løftene?

Hvordan er din force curve (dvs - når du nærmer deg failure, går det saktere til det stopper opp eller er det en brå stopp)?

Er det et bestemt sted i løftet det stopper opp (hvilket)?

Hva er din tidsramme for å oppfylle kravene du har satt deg til HVU?

Spørsmålene er:

Hva er ditt hovedmål? Styrke? Størrelse? Kondisjon?

Hva er dine høyest prioriterte øvelser?

Er du i kalorioverskudd- eller underskudd?

Har du noen skader vi bør vite om, eventuelt muskulære ubalanser?

Har du løftet høy/lav rep i det siste? Til failure eller langt i fra? Dynamiske øvelser og plyometri?

Hvor mange løft i uken har du hatt siste mndene i de prioriterte øvelsene?

Hva har gjennomsnittlig % av 1RM vært for disse løftene?

Hvordan er din force curve (dvs - når du nærmer deg failure, går det saktere til det stopper opp eller er det en brå stopp)?

Er det et bestemt sted i løftet det stopper opp (hvilket)?

Hva er din tidsramme for å oppfylle kravene du har satt deg til HVU?

1. Akkurat nå er hovedmålet å oppnå en slags ''militærform'', altså god kondisjon og god styrke, men å bli størst mulig er ikke et mål nå.

2. Prioriterer chins, push-ups/benkpress, knebøy og militærpress.

3. Ligger litt i overskudd akkurat nå.

4. Ingen skader eller muskulære ubalanser.

5. Løftet 5x5 på baseøvelser og for det meste 2-3x8-10 på støtteøvelser siden sommerferien. Har vært i næheten av failure på siste settet på baseøvelsene noen få ganger, men oftere på støtteøvelser. Dynamisk eller plyometri er jeg ikke sikker på?

6. Har trent benk og bøy 2 ganger i uka, chins og militærpress 1 gang i uka

7. Varierer litt, men som regel mellom 70-85%

8. Vil si det går litt saktere til det stopper.

9. I benk er det mest nederst, i militærpress er det som regel øverst.

10. Har ikke en bestemt tidsramme siden det er et frivillig tilbud uten noen krav for å komme med, men vil jo bli i så bra form som mulig, så fort som mulig.

Tannlege Kris! Du høres ut til å ha god peiling på tenner! :-) De to forreste tennene mine ligger litt bak i forhold til resten av tannranden. Vet du om dette er noe som kan "fikses"/skjules med komposittfasetter? Og i så fall, vet du hvor jeg kan få dette litt billig? Er student ved hist, får jeg rabatt da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...