Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Dumme spm igjen: Jeg ligger i kcal underskudd (1500), om jeg en dag har 200 kcal til "gode" kan jeg bruke de på noe usunt som cola, sjokolade, nøtter osv? Eller ødelegger jeg alt da? Holder alltid 1500 grensa.

Også lurer jeg på om jeg en dag bare får i meg feks 50 g proteiner og ligger i underskudd, blir det da brukt av muskler eller fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme spm igjen: Jeg ligger i kcal underskudd (1500), om jeg en dag har 200 kcal til "gode" kan jeg bruke de på noe usunt som cola, sjokolade, nøtter osv? Eller ødelegger jeg alt da? Holder alltid 1500 grensa.

Også lurer jeg på om jeg en dag bare får i meg feks 50 g proteiner og ligger i underskudd, blir det da brukt av muskler eller fett?

1. Ja, det går fint med mindre du kjører noe spesielt lavkarbogreier, for da er svaret nei. Er det derimot bare et underskudd du er ute etter vil dette gå helt utmerket.

2. Det er avhengig av en del ulike faktorer blant annet fettprosent og muskelmasse. Du vil nok miste begge deler, men hvor mye du mister av hva vil bli påvirket av kostholdet ditt, så anbefaler at du spiser en del mer proteiner da det er mer muskelsparende enn karbs (og fett?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri logget for andre enn meg selv før og har skjønt at det er noen "regler" i forhold til det.

Når man bruker vekter på stang så logger man hele greia med vekten på stangen og vektene på begge sider- ikke bare de skivene man har puttet på på ene siden? Sikkert teit spørsmål men jeg har bare skrevet opp vekten jeg legger på på ene siden - holder jo for å kunne sjekke at jeg øker på vektene men det blir vel helt feil..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri logget for andre enn meg selv før og har skjønt at det er noen "regler" i forhold til det.

Når man bruker vekter på stang så logger man hele greia med vekten på stangen og vektene på begge sider- ikke bare de skivene man har puttet på på ene siden? Sikkert teit spørsmål men jeg har bare skrevet opp vekten jeg legger på på ene siden - holder jo for å kunne sjekke at jeg øker på vektene men det blir vel helt feil..?

Det blir nok ikke feil, men det mest vanligste er å snakke om den totale vekten på stang, og enkelt vekten hvor det gjelder manualer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fryser alltid etter jeg har spist. Jeg trur jeg skjønner såpass som at det har med blodsukkeret å gjøre, men er det noen som vet og kan forklare meg nøyaktig hva som skjer?:)

Det har blitt spurt om før, husker ærlig talt ikke helt ha folk mente var grunnen, men hvis du søker på temaet så vil du nok finne det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...