Gå til innhold

Bikini fitness debutant 2014? (avsporing)


BenedicteJ

Anbefalte innlegg

DSC_1714.jpg

DSC_1834.jpg

Øverste vant, nedreste gikk ikke videre til finalen engang??

Men de to her var nå tross alt ikke i samme kategori, så blir jo merkelig å sammenligne dem? Nederste der var i samme kategori som Lone som vant.. Og i den klassen var det jo supermange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men de to her var nå tross alt ikke i samme kategori, så blir jo merkelig å sammenligne dem? Nederste der var i samme kategori som Lone som vant.. Og i den klassen var det jo supermange..

Hvem tror du mest sannsynligvis hadde vunnet utifra bedømmingen hvis begge disse hadde stilt i overall mot hverandre? Akkurat, tok du poenget mitt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men når man har kjempehøyt nivå og mange utøvere i en klasse, og dårligere i en annen så blir det jo sånn.. Er jo som de som er bare 3-4-5 i hver klasse. Skal ikke mye til for å komme høyt opp da, enn når man er 20++ stk..

Og man konkurrerer jo bare om overall når man vinner sin gruppe, og Eileen vant jo ikke overall da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er i samme klasse eller ikke, så er det uansett trist, og det peker kanskje på et problem med denne såkalte sporten. Den andre dama ser jo helt fantastisk ut, mens den første ser ut som en pen dame som har overlevd en konsentrasjonsleir - i forhold.

Okay, satt drøyt på spissen, men jeg må bare kleie meg i hodet av at hun vant. Merkelig dømming. Ikke så rart mange sliter med kroppsbildet sitt. Denne sporten burde heller belønne jenter med en litt sunnere kropp, enn å nok en gang belønne jenter med en kroppsfasong man ser på en typisk magasin-framside. Kan jaggu ikke være enkelt å være jente i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes en drøss med jenter som aldri har trent det skvett, men som har hatt et moderat kaloriinntak som kunne trent noen måneder og trappet opp på bikinifitness.

Om man vil vise fysikk, så trener man noen år og stiller i bodyfitness. All heder og ære til de som stiller der. Om man derimot vil være med i en konkurranse for å vise litt bikiniform, lage en blogg om "reisen" og kunne namedroppe kroppsbyggermiljøet i ettertid, ja, så kan man vel stille i bikinifitness.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å stille når man har så og si null sjanse med å vinne fordi man ikke har brukt nok tid eller dedikasjon? De fleste skjønner jo at disse nyligene kun gjør det for oppmerksomheten, det "glamorøse" og at man endelig kan skrive blogg og ha facebook cover bilde av seg selv på scenen...

Selvfølgelig stiller man for å vinne, man går legger ikke ned masse tid å arbeid, for å få en 7. plass.

Ser ikke noe grunn til at man skal måtte ha ambisjoner om å vinne for å stille. Jeg stilte selv i birkebeinerrennet i fjor, sammen med et titusentalls andre, uten engang å ha mål om å plassere meg på øvre tredjedel. Å sette en konkurranse som et mål å trene mot synes jeg er helt greit. Vi har et tonn av fotballspillere her i Norge som heller ikke trener for å vinne NM, selv om de deltar. Når det er sagt synes jeg det er synd at bikinifitness har blitt målet for så mange usikre unge jenter, da det ikke akkurat bygger opp under et sunt fokus på kropp, trening og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes en drøss med jenter som aldri har trent det skvett, men som har hatt et moderat kaloriinntak som kunne trent noen måneder og trappet opp på bikinifitness.

Om man vil vise fysikk, så trener man noen år og stiller i bodyfitness. All heder og ære til de som stiller der. Om man derimot vil være med i en konkurranse for å vise litt bikiniform, lage en blogg om "reisen" og kunne namedroppe kroppsbyggermiljøet i ettertid, ja, så kan man vel stille i bikinifitness.

For tre år siden var det hyling og skriking om at folk stilte i bodyfitness uten muskelmasse, at vinnere var for lite muskuløse, at nå "alle" skulle stille i fitness og det ødela sporten og at det var for mye DYEL og i det hele tatt veldig mye av argumentasjonen man finner igjen her. Det ser ut som body fitness klarte seg ganske greit likevel. Forskjellen er at det nå er bikini som tar støyten, og ikke bodyfitness (Det irriterer meg at jeg ikke kan bruke forkortelsen BF lenger!!!1)

Hele greien lukter litt av en diskusjon om "ungdommen nå til dags".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre år siden var det hyling og skriking om at folk stilte i bodyfitness uten muskelmasse, at vinnere var for lite muskuløse, at nå "alle" skulle stille i fitness og det ødela sporten og at det var for mye DYEL og i det hele tatt veldig mye av argumentasjonen man finner igjen her. Det ser ut som body fitness klarte seg ganske greit likevel. Forskjellen er at det nå er bikini som tar støyten, og ikke bodyfitness (Det irriterer meg at jeg ikke kan bruke forkortelsen BF lenger!!!1)

Hele greien lukter litt av en diskusjon om "ungdommen nå til dags".

Forskjellen er vel at det faktisk finnes noen i bikini som bærer preg av å løfte, men likevel kommer ultraDYEL høyere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...