Jump to content

OLT

Members
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

  1. De er garantert under 168 - begge to. Veldig små. Så jeg ville tatt opplysninger om både høyde og vekt med en klype salt.
  2. Hun er i alle fall ikke 168 cm høy - så mye er sikkert.
  3. Thanks - nå føler jeg meg opplyst
  4. Helt enig. Veldig rar dømming i den høyeste klassen. Jeg vil helst ikke navngi enkeltpersoner, men det var ikke alle som hadde særlig veltrent underkropp i den klassen heller. Og det skal vel være det aller viktigste?
  5. OLT

    Overtrening?

    Jeg innrømmer at jeg nok er mest bekvem med å trene det jeg kan, samtidig vil jeg gjerne lære mer - så sant jeg får kyndig veiledning - og utvikler meg. Tusen takk for forslag til program, Sondre! Jeg ser det er noen øvelser der jeg ikke har vært borti (annet enn at jeg har sett andre utføre dem), så jeg må i tilfelle skaffe meg litt hjelp. Ja, kanskje det kunne være noe, Nikken?
  6. OLT

    Overtrening?

    Dag 1: Knebøy, utfall i Smith, bulgarsk utfall, liggende lårcurl, leg extension Dag 2: Benkpress, brystpress på skråbenk, flies på skråbenk, triceps pushdown i kabel, (triceps kickback) Dag 3: Markløft, nedtrekk smalt grep, sittende kabelroing, lats drag, rygghev (stående stangroing, enarms hantelroing) Dag 4: Sittende skulderpress med manualer, sidehev, (hammercurl), cons curl, biceps curl med stang Parenteser rundt øvelser som jeg midlertidig har kuttet ut på grunn av en betennelse i albuen. Ellers er jeg en jente i midten av trettiårene (om det skulle være relevant).
  7. OLT

    Overtrening?

    Smart har jeg tydeligvis ikke vært, men jeg er takknemlig for at dere bruker tid på å lære meg mer. Jeg har jo heller ikke økt i styrke på lenge. Men hvor mye bør jeg trene for å opprettholde muskelmassen? Og hvor viktig er det egentlig å variere programmet?
  8. OLT

    Overtrening?

    Ok! Jeg har vel kommet inn i et mønster der jeg har trodd at jeg ikke får noe ut av treningen om jeg ikke presser ut det siste jeg har - også har jeg vel i grunnen ikke syntes det har vært bra nok heller Det verste er at jeg trodde at alle gjorde det slik
  9. OLT

    Overtrening?

    Dette er interessant Mener dere at jeg at jeg skal holde inne den siste repetisjonen i hvert sett? Jeg beklager at jeg må ha ting inn med teskje ... I dag trener jeg typisk mye drop set i tillegg. Takk for engasjementet!
  10. OLT

    Overtrening?

    Takk for fint og konkret svar! Men hva gjør jeg i stedet?
  11. OLT

    Overtrening?

    Jeg har mye kunnskap om kosthold, og ønsker i utgangspunktet å redusere fettprosent, men jeg er dessverre sensitiv for underskudd og har - særlig når jeg er sliten - lett for å tryne i de raske karbohydratene. Det gir meg jo, ikke overraskende, en boost der og da, men gjør meg jo i bunn og grunn enda mer sliten. Ond sirkel. Ja, jeg trener vel egentlig nesten alltid til failure. Jeg tror liksom ikke jeg vet om noe annet
  12. Jeg har trent styrke i snart tre år, og de fleste uker har jeg trent syv dager i uken - noen ganger bare styrke, men i perioder har jeg byttet ut et par av styrkeøktene med løping. I tillegg går jeg minst en time tur hver dag. I det siste har jeg følte generelt sliten og spesielt etter trening. Jeg føler meg ikke sånn "godsliten" som man jo gjør etter å ha trent, mer utmattet, og det eneste jeg orker er å legge meg på sofaen. Ganske ubehagelig egentlig. Jeg har ganske lang treningshistorikk, og jeg har brent meg på å være for iherdig og for ivrig - og for dum - tidligere også. Det har medført utallige overbelastningsskader og et slitent hode. Nå føler jeg at jeg har nødt til å ta grep for ikke å gå helt i kjelleren, men samtidig er jeg naturligvis redd for å miste de resultatene styrketreningen faktisk har gitt meg. Jeg trener en firesplitt i dag, og ofte har jeg begynt på dag 1 direkte etter dag 4. Dersom jeg nå reduserer treningen til fire ganger i uken, vil jeg klare å vedlikeholde muskelmassen? Har du vært i samme situasjon? I tilfelle vil jeg gjerne høre hvordan du har grepet problemet an
  13. Hehe, det var ikke meningen å være for skråsikker, jeg kjente meg bare godt igjen i beskrivelsen - og selv har jeg blitt grundig diagnostisert. Men jeg kan naturligvis ta feil. PS: Men det kan gjøre ekstremt vondt - selv trodde jeg at jeg hadde prolaps Da det "satt" som verst, kunne jeg verken gå normalt eller sitte.
×
×
  • Create New...