Gå til innhold

Mats

Medlemmer
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Ja, er muligens intressert! Hvor i Oslo? Har du allerede en kjøper til lørdag?
  2. Soya protein er vel ikke ansett som veldig positivt for menn. http://myrevolution.no/forum/f16/studie-soyaprotein-gjor-menn-til-kvinner-970/
  3. Hei Jeg kan dele noen av mine synspunkter. Personlig mener jeg det er svært mange bra programmer på nettet som kan være mer enn bra nok i starten og heller modifiserer etterhvert. Det finnes flere på fitnessbloggen og myrevolution. Men skal gi deg tilbakemeldingene mine på programmet siden det er det du spør etter Jeg ville kanskje justert på noen øvelser, f. eks lagt opp til flere baseøvelser. Som markløft og knebøy. Det er fornuftig å starte i 12-15 reps område slik at man får til riktig teknikk. Få noen til å veilede deg slik at du får til riktig teknikk fra starten av.
  4. Noe som kan endres, er mange som opplever stor fremgang av å kjøre muskelgruppene flere enn en gang pr uke. Jeg anbefaler også dette ut i fra egen erfaring. Ser ikke helt poenget med all nedtrekken på ryggøkten. Personlig så mener jeg det finnes svært mange gode programmer ute på nettet, så hvis du ikke har noen skader eller lignende du skal ta hensyn til så er det nok kanskje like greit å finne noe der og heller heller prøve seg frem etterhvert med å bytte ut øvelser osv Fitnessbloggen har mange fine programmer og det samme har myrevolution.no x-size er også et program som jeg
  5. 4 kg i muskelmasse på 3 uker?? Da tviler jeg på at det stemmer. Lyle mcdonald har skrevet om en artikkel om dette, han anslår at man kan klare rundt 1-2 kg muskelmasse i måneden, men det er selvfølgelig individuelt. http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html
  6. Vet at du er personlig trener, men hvis kroppen velger å forbrenne fett den ene perioden kontra karbohydrater. Så vil kroppen kompensere dette de påfølgende timene. Så det du sier om løping kontra gåing har liten betydning. Lenk : http://fitnessbloggen.no/fettforbrenningssonen/ Det er vel også liten sannsynlighet for at man klarer å tømme glykogen lagrene under en times styrketrening. Tror Lyle har skrevet om dette. Kan se om jeg finner igjen dette om det er ønskelig Lenker til en studie Børge Fagerli har skrevet om som tar opp de motstridene effekten av å kjøre kardio i sammenheng
  7. Jeg tror etter vil være det mest optimale om du ønsker å trene det i sammenheng med styrkeøkten. Og holde kardio økter separert fra styrketrening vil være det mest optimale, men det viktigste er jo uansett at man gjennomfører de Som også Rodolfo sier så har Børge skrevet en del om dette
  8. Så bare kjapt igjennom leangains linken, men han anbefaler vel ikke 24 timers faste?
  9. Når jeg kjenner en forkjølelse kommer pleier jeg å ta noen slurker sambucol Har på følelsen at det ihvertfall funker litt.. http://www.iherb.com/Sambucol-Black-Elderberry-Immune-System-Support-Liquid-Original-Formula-7-8-fl-oz-230-ml/16709?at=0
  10. Hei. Jeg har personlig kuttet ut kardio helt.. Det er nok noen fordeler med å ha litt kardio i programmet f. eks restitusjon. Men så mye mer enn 2-3 kardio økter ville ikke jeg kjørt. Og ville også begrenset lengden og intensiteten. Leste fort igjennom første posten din. Artikkelen under kan kanskje være fin lesing http://myrevolution.no/isabella/oke-kaloriene-etter-spiseproblematikk
  11. Jeg har personlig hatt stor effekt i form av både styrke og muskelvekst ved å kombinere begge deler. Jeg har gjort det slik at jeg trener 2 tunge økter(3-5rep) og 2 "lettere" økter(10-15) i uken. Du får bare prøve deg frem Lykke til!!
  12. Mats

    Deloaduke!

    Jeg foretrekker å kjøre litt flere repetisjoner, men avslutter alltid så jeg har ihvertfall 4-5 reps i reserve. F. eks 12x3 sett. Er også en fin mulighet til å fokusere litt på teknikk i øvelsene eller lignende. Står mer om deload i denne artikkelen av Børge Fagerli http://myrevolution.no/s/myo-reps-del-4-baseversjonen/
  13. Det er jeg enig i, men å påstå at en øker 8 kg på 11 måneder i ren muskelmasse synes jeg virker overdrevent. Spesielt med tanke på at personen ikke har drevet med styrketrening.
  14. 8 kg er vel litt mye !? Spesielt uten vekttrening! Lyle har skrevet mer om det her.. http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html
  15. “No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” -Socrates
×
×
  • Opprett ny...