Gå til innhold

Bikini fitness debutant 2014? (avsporing)


BenedicteJ

Anbefalte innlegg

Så på bildene som ble lagt ut her på framsiden, og ikke så vanskelig å forstå hvorfor det er kritikk mot sporten. Jeg har også litt problemer med å forstå hvorfor det i det hele tatt er en sport. Virker mer som en skjønnhetskonkurranse for meg. I en sport skal man gjerne gjøre noe, bortsett fra å stå på en scene og se pen/sterk ut. Høyhælte sko og bikini er også en merkelig blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det nå egentlig som skiller en random Bikinijente i norge kontra proffe ms olympias? Et par sett ekstra med hiptrust og litt mer heldig med den genetiske muskulære utformingen? Pinlig lite forskjell/skal lite til for å bli pro bikinidame.

Hun er jo ikke random, hun er Norges aller beste. Og det skiller ingenting, hun er jo bra nok til å bli med i proffligaen :) i USA blir jo en drøss av jenter proffe hvert år.

Åja det er jo viktig å være pen og ha fine proporsjoner. I noen sporter må man være lang, noen må man være kort, noen må man være usedvanlig eksplosiv, osv. Egner man seg ikke til å hevde seg er det jo bare å ikke delta. Er ingen menneskerett å kunne hevde seg i en sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ikke random, hun er Norges aller beste. Og det skiller ingenting, hun er jo bra nok til å bli med i proffligaen :) i USA blir jo en drøss av jenter proffe hvert år.

Snakket ikke direkte om Linn, men generelt om jentene som stiller. Det er ekstremt lite som skiller de. Er de tynne, har litt muskler og er heldig med genetikken, så er det i boks liksom. Hva som skiller en Pro og en amatør er som sagt pinlig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det synes jeg faktisk man kan, i og med at det blir som å løpe på "idealtid". Man kan ikke sammenligne NM i sprint med VM, der det er om å gjøre å være raskest, men det det handler om å være akkurat passe muskeløs og akkurat passe passe skrapa innenfor rammer som er helt oppnålige så synes jeg man kan sammenligne :) se bare på de aller beste nå i NM, kroppsmessig er det på linje med proffene.

Bikini var en teit sammenligning iogmed at det "bare" er den perfekte bikinikroppen hvor mange jenter rundt forbi nesten ser slik ut av natur. Noen er heldigere enn andre der. Spriket mellom utøvere går nesten kun på fysikk og kroppsholdning enn form og masse så det skal ikke så mye til før man er der "oppe" med ett greit utgangspunkt fra mor og far :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Hanne der - stooooor forskjell. Den høyeste klassen var dårligst generelt sett. Hun som var på bilde i orange bikini over her er vel kanskje hun som ble trekt tidligere for for mye muskelmasse? Om det er henne, så hun råbra ut på scenen. Ser jo at jentene ser heeelt annerledes ut på bildene enn i virkelig liv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ganske stor forskjell på fysikken mellom topp tre i lav/middels klasse og i den høye klassen. Og generelt innad i finalene. Ikke helt godt å finne igjen på bildene men sånn som her:

Vinneren (høy)

DSC_2109.jpg

Nr 3 (høy)

DSC_2122.jpg

Vinner lav klasse

DSC_2312.jpg

Og en tilfeldig valgt finaledeltager

DSC_2035.jpg

Og en annen finaledeltager

DSC_2103.jpg

Jeg skjønner ikke helt hva de egentlig vil ha tbh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER HENNE.

ÅÅhhh, GRRR, kjenner jeg blir irritert (om ikke det er merket). Hun har sulta seg og gått cardio for å miste muskelmasse, ser råbra ut og kommer ikke videre. What is wrong in this country. Ikke rart spiseforstyrrelser er utbredt.

Hun var nok for stor og hadde en for bra deff. Dvs sånt trekker ned i bikini når meningen med klassen er helt gjennomsnittlig bikini jenter,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun var nok for stor og hadde en for bra deff. Dvs sånt trekker ned i bikini når meningen med klassen er helt gjennomsnittlig bikini jenter,,,

Jeg tror de som mener dette er "gjennomsnittlige bikinijenter" må leve i en ganske fjern boble i treningsverdenen :p En gjennomsnittleg norsk jente ser IKKE ut som de som ikke gikk til forbedømminga i NM. Loggbøkene på fb, 24fitness og bogstaveien representerer ikke et tverrsnitt av norske kvinner :p

Når det er sagt er jeg veldig enig i at dømminga var rotete. En av grunnene til at jeg ikke vil stille i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er overrasket over vinneren av 168+ klassen idag bl.a....Jeg ser at fremføringen er bra, men veeldig tynn med lite muskelmasse i mine øyne....

Helt enig. Veldig rar dømming i den høyeste klassen. Jeg vil helst ikke navngi enkeltpersoner, men det var ikke alle som hadde særlig veltrent underkropp i den klassen heller. Og det skal vel være det aller viktigste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som mener dette er "gjennomsnittlige bikinijenter" må leve i en ganske fjern boble i treningsverdenen :p En gjennomsnittleg norsk jente ser IKKE ut som de som ikke gikk til forbedømminga i NM. Loggbøkene på fb, 24fitness og bogstaveien representerer ikke et tverrsnitt av norske kvinner :p

Når det er sagt er jeg veldig enig i at dømminga var rotete. En av grunnene til at jeg ikke vil stille i Norge!

Ok da, i min verden er det en helt gjennomsnittlig bikiniform :p

De følger vel ett reglement og så tolker de det ut ifra det, fra jury til jury?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da, i min verden er det en helt gjennomsnittlig bikiniform :p

De følger vel ett reglement og så tolker de det ut ifra det, fra jury til jury?

OK, så at du bor i Kristiansand nå :p Var der i sommer, gågata der er som å være på modellcasting. Så ja, ta deg en tur til Averøy eller Finmark eller noe, da blir det andre boller :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bodyfitness, evt athleticvfitness(dog med styrkemomentene), et alternativ for jentene med noe mer muskelmasse? Eller har jeg misforstått? Visst deltakerne med mest muskler og best deff vinner i bikini, nærmer ikke klassene seg for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...