Gå til innhold

Bikini fitness debutant 2014? (avsporing)


BenedicteJ

Anbefalte innlegg

http://fitnessbloggen.no/anne-cathrine-mye-muskler-bikini-fitness/

Denne jenta har jobbet hardt de siste månedene for å KVITTE seg med muskler for å stille i bikinifitness i helga. Typ cardio 3 ganger om dagen. Med den kroppen hun hadde forrige konkurranse sier det litt om sporten, ikke internasjonalt, der hun hadde slått an, men i Norge. Etter min mening var den formen hun stilte med forrige konkurranse den formen fler bikinijenter burde ha, dersom de absolutt skal stille. Spise mat, være glad og frisk og bruke TID for å bygge, ikke kaste seg på scenen med en gang de har tatt en knebøy. :)

Hun var fantastisk flott! Veldig trist at hun skal måtte nedjustere etter standarden vi har i Norge. Håper virkelig denne trenden snur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Selvfølgelig stiller man for å vinne, man går legger ikke ned masse tid å arbeid, for å få en 7. plass.

Jeg har meninger om mye jeg også. Men, dette var ikke noe utgangspunkt til noen diskusjon. Dette var en tråd for å finne andre jenter som har kommet igang med å finne formen, for å stille i bikini fitness neste år. Som synes klassen er en fin mellomting, og kanskje et godt utgangspunkt å starte med.

Ikke for å diskutere spiseforstyrrelser, minimum av muskelmasse og erfaring.

Dermed, orker jeg ikke engang å sette meg ned å diskutere det dere har startet igang her engang. Da hadde jeg heller startet en diskusjonstråd om temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som å starte å diskutere body building om at mennene der gjør ikke annet enn å ha et doping problem.

Neei, det blir bare for dumt.

Det er jo akkurat det som skjer med de aller fleste tråder på internet om bygging :p så sklir de over i legaliseringsdebatt zzzzzzz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det mer arbeid i en større kropp, og andre klasser. Det sier seg selv.

Men å si at de som stiller i bikini fitness ikke legger ned mye arbeid, og tid. Er bare helt latterlig.

Det tar tid, dedikasjon, og arbeid uansett hvilken klasse man stiller i.

Er vel ingen her som har sagt at alle som stiller i bikinifitness ikke har jobbet for det, men jeg vet selv om minst en som stiller i år som har trent i 6 måneder. Det er faktisk latterlig spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er der jeg sier. For en helt uttrent jente tar det faktisk flere år å bygge seg opp til en passe bikini-størrelse. Og særlig hvis man er skikkelig tynnfeit eller feit fra før! Da har man valget mellom å stille i bikini, vente i enda flere år eller bole.

Bare fordi du vet om en jente som har trent i veldig kort tid før konkurranse, betyr det ikke at hele konseptet er teit eller at det er normalen. Kanskje hun har et godt grunnlag før hun begynte med styrke og gjør det kjempebra? Det er jo ikke tiden man har trent som avgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det faktisk ganske mye litteratur på at jenter og gutter har tilnærmet lik prosentvis økning i både styrke og masse. Og de fleste studier utføres på utrente personer. Tør påstå at faktorer som treningsform, mat, og innsats er mer gjeldende. Gutter spiser på et generelt grunnlag mer enn jenter. Biff vs mager kesam. Men det mest gjeldende er kanskje som du er inne på, at jenter flest ikke har fartstid i styrkerommet fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...