Gå til innhold

Kan spise alt uten å legge på meg et gram. Trenger hjelp


Heggem1234

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I tilfelle du lurer, ja, du spiser for lite.

Har selv vært tynn og spinkel og basert kostholdet mitt på brødskiver. Det beste tipset jeg kan gi deg er å begynne å spise flere middager - kjøtt, ris/pasta og grønnsaker. Hold deg til et par skiver om dagen, bestem selv om du vil ha de til frokost eller kvelds.

Hvor fant du denne "dietten"?

Dropp alle de shakene - spis ordentlig mat. :) Ta deg en shake med god samvittighet etter trening, ellers følg tipset mitt over. Ikke heng deg for mye opp i tips og hva folk sier, spis sunt og variert og så mye du orker med sunn fornut, så garanterer jeg at du går opp i vekt.

Det er ikke helt lett å bli klok på de forskjellige meningene angående kosthold, for det er vel litt opp til hver enkelt om hva som passer best for dem for å oppnå sitt resultat. Takk for veiledning.

Den "dietten" fant jeg på et eller annet treningsforum, litt usikker på hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem som TS. Veide rundt 60 kilo på 180cm og trodde ikke jeg kunne legge på meg. Ble kalt for "matmonsteret" på kokkeskolen, utrolig nok. Kjørte starting strenght for litt over et år siden og økte med 20kg på 3 måneder. Løsningen var som nevnt (bl.a.) H-Melk i store doser (3-5 liter). Best av alt var jo at melken gjorde meg mer sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kostholdet fra før er "greit", så trenger denne mannen på 181 cm og 64 kg bare en ting: kalorier. La oss si at han får i seg 500 kcal ekstra om dagen fra cola, potetgull og sjokolade. Det har ingenting å si hvor de kommer fra. Da vil kroppsvekten øke. Og han har ingenting å hente på å spise "rent" i stedet for "junk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kostholdet fra før er "greit", så trenger denne mannen på 181 cm og 64 kg bare en ting: kalorier. La oss si at han får i seg 500 kcal ekstra om dagen fra cola, potetgull og sjokolade. Det har ingenting å si hvor de kommer fra. Da vil kroppsvekten øke. Og han har ingenting å hente på å spise "rent" i stedet for "junk".

Når man derimot spiser så lite som trådstarter gjør har det faktisk en del å si at det ekstra inntaket kommer fra (av mangel på bedre ord) "ren" mat, da han gjerne fra før ikke får i seg nok av flere næringsstoffer. Spiser man 3000kcal om dagen og skal videre i overskudd har man trolig dekket det meste fra før, og noe junk fra eller til spiller liten rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva får folk til å anbefale regelmessig junk kun for å få i seg kalorier? Hvis kilden til kalorier "har ingenting å si" når man går opp i vekt, kan man like så godt anbefale røyking for å gå ned i vekt. Igjen - helsen din er viktigere enn et jævla treningsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, hva får folk til å anbefale regelmessig junk kun for å få i seg kalorier? Hvis kilden til kalorier "har ingenting å si" når man går opp i vekt, kan man like så godt anbefale røyking for å gå ned i vekt. Igjen - helsen din er viktigere enn et jævla treningsprogram.

Det blir vel strengt tatt fryktelig langt ifra det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adamantis, les tråden om junkfood vs clean food på forumet.

Det er ikke bare junkfood i seg selv som er usunt. Det er mye, om ikke mest, kaloriene den gir.

Mange vil få bedre helse av å begynne å røyke, men gå ned 30 kg og begynne å trene litt utholdenhet.

Jeg holder fast ved at mange fokuserer altfor mye på HVA de spiser i stedet for HVOR MYE de spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er junk?

Egg og bacon til frokost?

Sjokomelk på trening?

Noen svære burgere "med alt"?

For en som trener vekter og vil opp i vekt så er dette sikringskost av beste merke!

:)

Hvorfor skulle egg være junk? Å tette blodårene hver dag med bacon, burgere, kebab og en masse animalsk mettet fett, derimot, har naturligvis konsekvenser for kroppen - selv om du ønsker å gå opp i vekt. Spiller ingen rolle at du trener vekter og vil øke i masse, helsekonsekvenser slipper du ikke unna uansett.

Vegard L: hvorfor? Røyk er satt på spissen, men i likhet med usunne matvaner kan det påvirke resultater men med ulempen at det er kreftfremkallende og generelt dårlig for helsen. Du lever ikke nødvendigvis lenger av å spise McDonalds hver dag sammenlignet med å ta en røyk hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil få bedre helse av å begynne å røyke, men gå ned 30 kg og begynne å trene litt utholdenhet.

Skjønner at dette er satt på spissen, men det er er særdeles tvilsomt helseråd ;)

Jeg holder fast ved at mange fokuserer altfor mye på HVA de spiser i stedet for HVOR MYE de spiser.

Majoriteten av befolkningen ville nok kommet best ut av det ved å fokusere på hva de spiser. Forutsatt at vi ser litt ut av den innerste fitnessirkelen da, som har litt andre fokusområder enn det resten av oss gjerne har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tette blodårene hver dag med bacon, burgere, kebab og en masse animalsk mettet fett, derimot, har naturligvis konsekvenser for kroppen - selv om du ønsker å gå opp i vekt.

Hvordan tetter denne maten blodårene da?

Vegard L: hvorfor? Røyk er satt på spissen, men i likhet med usunne matvaner kan det påvirke resultater men med ulempen at det er kreftfremkallende og generelt dårlig for helsen. Du lever ikke nødvendigvis lenger av å spise McDonalds hver dag sammenlignet med å ta en røyk hver dag.

Forskjellen er at det du kaller junkfood kan være veldig helsefremmende i gitte kontekster mens røyk i alle tilfeller bare vil være negativt. Og ja, folk kan røyk 40 om dagen og bli 100 år, men det er ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange vil få bedre helse av å begynne å røyke

Der kom den siste bekreftelsen jeg trengte i hvert fall, på at du ikke har noe i denne tråden å gjøre.

Det er ikke bare junkfood i seg selv som er usunt. Det er mye, om ikke mest, kaloriene den gir.

Du har nettopp sagt at antall kcal er viktigst, ikke hvor de kommer fra. Nå er junkfood kalorier mer usunne enn andre? Uansett om du kun har problemer med å formulere deg, så er det i hvert fall langt mer enn kalorier som er usunt med junk. Hvis det var kun antall kcal som spilte noen rolle kunne man teoretisk sett spise hva man ville hele dagen (innen riktig kcal nivå) med god samvittighet, slik er det dessverre ikke.

Jeg holder fast ved at mange fokuserer altfor mye på HVA de spiser i stedet for HVOR MYE de spiser.

Og det er nettopp derfor du bør ta det med ro med å gi "tips" til forumbrukere her om kosthold. Er du ikke klar over konsekvensene av å velge feil matvarer, får du nøye deg med å ødelegge din helse og ikke påvirke andre medlemmer til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tetter denne maten blodårene da?

Finnes vel nok forskning som har observert akutte effekter etter McDonalds-besøk. Blodkar blir stive og blodtrykket stiger. Åreforkalkingsprosessen går fortere. Her har man også sammenlignet med sunn, naturlig mat der blodårene utvidet seg som de skulle og hadde god blodgjennomstrømning.

Listen over hvorfor det ikke er fordelaktig å besøke McDonalds hver dag er uendelig. Er dette nytt for deg eller prøver du å blusse opp en diskusjon?

Forskjellen er at det du kaller junkfood kan være veldig helsefremmende i gitte kontekster

Herlig. Gi meg et lite essay? "Slik får du bedre helse av McDonalds". Hadde blitt fantastisk lesestoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til Adamantis:

Forklar hva du vil anbefale til TS. F.eks med en dag med komplette måltider og ca. antall kcal. Det er vanskelig å se hva du egentlig foreslår;).

Forslag til de andre:

Skriv opp hva du foreslår på en måte som ikke kan feiltolkes så lett. Det er etter min forståelse, ingen som foreslår å drikke 4L H-melk resten av livet for TS. Det er vel heller ingen som foreslår McDonalds hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel nok forskning som har observert akutte effekter etter McDonalds-besøk. Blodkar blir stive og blodtrykket stiger. Åreforkalkingsprosessen går fortere. Her har man også sammenlignet med sunn, naturlig mat der blodårene utvidet seg som de skulle og hadde god blodgjennomstrømning.

Listen over hvorfor det ikke er fordelaktig å besøke McDonalds hver dag er uendelig. Er dette nytt for deg eller prøver du å blusse opp en diskusjon?

Herlig. Gi meg et lite essay? "Slik får du bedre helse av McDonalds". Hadde blitt fantastisk lesestoff.

Denne forskningen antar jeg at du har lest selv... Jeg har forøvrig aldri nevnt McDonalds, så du må gjerne kutte ut stråmennene.

For en undervektig person vil kaloriene fra det du kaller junkfood være helsefremmende. Undervekt er langt mer akutt farlig enn overvekt, mettet fett eller hva det måtte være.

Hvilken bakgrunn har du egentlig for å komme med alle disse påstandene dine? Du virker veldig sikker i din sak nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til Adamantis:

Forklar hva du vil anbefale til TS. F.eks med en dag med komplette måltider og ca. antall kcal. Det er vanskelig å se hva du egentlig foreslår;).

Forslag til de andre:

Skriv opp hva du foreslår på en måte som ikke kan feiltolkes så lett. Det er etter min forståelse, ingen som foreslår å drikke 4L H-melk resten av livet for TS. Det er vel heller ingen som foreslår McDonalds hver dag.

Leser du kun et par innlegg oppover finner du nettopp brukere som forsvarer junk hver dag for å ligge i kalorioverskudd...

Hvorfor skal jeg skrive en diett når ikke engang trådstarter spør? Dersom du ikke har fått med deg ennå hva jeg anbefaler får du faen meg lese igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...