Gå til innhold

Gir du blod?


FrkDings13

Anbefalte innlegg

Jeg ga blod for første gang i går. Veldig fornøyd med det :happy: (..og litt stolt ettersom jeg ikke besvimte i stolen :whistle:)

Etter beskjed om å ikke trene samme dag hadde jeg fridag i går, og så var det tilbake til normal rutine i dag. Problemet var bare at kroppen ikke var med. Jeg er slapp og skjelver såvidt, og en tung beinøkt i dag var bare ikke lurt. Jeg måtte ned flere kg på vektene og likevel var det blytungt. Sukk.

Er det noen av dere som gir blod? Hvor lang tid tar det før dere føler dere 100% igjen?

Ellers så vil jeg bruke innlegget til å reklamere litt for Blodgivning. (Kanskje ikke det lureste siden jeg klager på formen dagen etter?!)

Men det føles altså dødsbra! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært blodgiver i mange år, men gått over til å nesten bare gi blodplasma nå. :)Tar litt lengre tid enn en vanlig blodgivning, men til gjengjeld beholder jeg de røde blodcellene mine selv (hurra for oss med lav Hb!). Dessuten er det gøy å se på at blodet går ut av kroppen, inn i en sentrifuge og tilbake igjen! :X3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel gitt blod siden jeg var 21/22 eller noe. har noe så kjedelig som A+ ... :p

Gir blod for å slippe å blø neseblod.. Har omtrent ikke blødd neseblod etter at jeg begynte å gi.

Små opphold har det vært av div årsaker, men har vel gitt 10-12 ganger åkkesom :)

Åsså så mye snacks man kan få med seg! :D

(evt 60,- om du trenger penger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal begynne, må bare vente til det er gått 6 måneder fra siste tatovering først....:D

Det står på blodgiversidene at det er normalt at det tar noen dager etter at man har gitt blod før man får tilbake full fysisk yteevne, så kanskje greit å ta noen lette økter første uka og føle seg litt frem?

Det er i alleall en flott gave å gi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, endå mamma prøvar å overtale meg. Trur sjukehuset ville få meir bry med å ha meg innom, enn nytte dei ville fått av blodet:whistle: Likar (verkeleg) ikkje sjukehus og taklar ikkje sprøyter. For ikkje å snakke om den utruleg guffne følelsen ein får, når blodet renn ut...*Grøss!*

Stor respekt til dei som gir blod!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel gitt blod siden jeg var 21/22 eller noe. har noe så kjedelig som A+ ... :p

Gir blod for å slippe å blø neseblod.. Har omtrent ikke blødd neseblod etter at jeg begynte å gi.

Små opphold har det vært av div årsaker, men har vel gitt 10-12 ganger åkkesom :)

Åsså så mye snacks man kan få med seg! :D

(evt 60,- om du trenger penger)

Jeg ser på det sånn at A+ er jo beste karakteren man kan få.. Ha ha ;) Fikk vite at jeg også hadde det i går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir blod selv (følte jeg ikke kunne la være med 0-) :) Men uansett, de første gangene jeg gav blod så merket jeg det dagen etter på treningsøkten. Så nå tar jeg bare en lett treningsøkt dagen etter. Ikke noe tung bein, eller noe sånt. Når man blir mer vant til det så kan man nok kjøre på med litt tyngre økter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært blogdiver i snart 5 år, og det har gitt med snart et fullt sett mummikrus!

Oppfordrer alltid alle jeg kjenner til å gi blod om de har muligheten

Merker meg redusert samme dag og dagen etterpå, men har også merket at alt avhenger av hvor flink jeg er å ta jerntabelettene, spise nok og drikke nok i for- og etterkant av givningstimen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig merker jeg ingenting til blodgivningen, men dette er veldig individuelt.

Så ingen trenger å bli "skremt" av å se at noen blir litt redusert en dag eller to, for det trenger ikke å gjelde for deg.

En annen ting med å ta blodprøver er at du får sjekket jernnivået og andre ting. Er det ting som er avvikende, så får du beskjed :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært blogdiver i snart 5 år, og det har gitt med snart et fullt sett mummikrus!

Oppfordrer alltid alle jeg kjenner til å gi blod om de har muligheten

Merker meg redusert samme dag og dagen etterpå, men har også merket at alt avhenger av hvor flink jeg er å ta jerntabelettene, spise nok og drikke nok i for- og etterkant av givningstimen :)

Mummikopper! <3 Jeg synes det kommer nye kopper hele tiden, så det er vanskelig å få hele samlinga :( Prøver å prakke blodgiving på samboeren også, så vi får dobbelt tilskudd til samlinga :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært blodgiver i snart 8 år. Trener roligere dagene etter for å være sikker. Er lite keen på å smelle i bakken midt i en tung bøy... Fruen samler på mummikoppene, og jeg har i flere å prestert å ikke tenke på det når jeg har gitt blod. Fikk litt tyn når ho fant det ut... :lol:

Men jeg har derimot haugevis med førstehjelpsmapper og anna ræl... :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...