Gå til innhold

Cottage Cheese fra Q-Meieriene


PlastBox

Anbefalte innlegg

I kveld har Q-meieriene en Q&A med deres administrerende direktør Bent Myrdahl. Selvsagt måtte jeg nevne at jeg, i likhet med mange andre, gjerne skulle sett at de tok opp konkurransen med Tine og startet og produsere Cottage Cheese. Resultatet ser du her:

Bilder på tidslinjen | Facebook

Kort fortalt: Adm. dir. har avgjort at de skal arrangere en spørreundersøkelse i regi TNS Gallup for hvorvidt de skal produsere Cottage Cheese.

I do believe I just won an Internet. :pompous:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"I kveld får våre 13.596 Q'er en fantastisk aften i fjøset. Slik annerkjennelse tror jeg aldri vi har fått før. Jeg er STOLT over å ha en forbruker som deg, Kim, blant oss!" - rødmer litt av å lese sånt :p

Men veldig Q'lt ja! (y)

Ja, har sittet og lest på facebook-sidene til både Q-Meieriene og Tine i ettermiddag, og mens Tine pløyer ut akkurat samme innholdsløse og lite troverdige copy-paste svar fra "Forbrukersenteret", tar Administrerende Direktør i Q-Meieriene seg kvelden til å svare på spørsmål fra forbrukerne. Er en liten sak alt-i-alt, men når skillet i kvalitet og pris er så lavt på produktene begge fører blir i allefall jeg å handle Q-produkter fremover.

..i allefall om vi får dem til å produsere Cottage Cheese som ikke koster det samm for et beger som en kilo marinert svinefilét koster i Sverige. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sittet og lest på facebook-sidene til både Q-Meieriene og Tine i ettermiddag, og mens Tine pløyer ut akkurat samme innholdsløse og lite troverdige copy-paste svar fra "Forbrukersenteret", tar Administrerende Direktør i Q-Meieriene seg kvelden til å svare på spørsmål fra forbrukerne. Er en liten sak alt-i-alt, men når skillet i kvalitet og pris er så lavt på produktene begge fører blir i allefall jeg å handle Q-produkter fremover.

..i allefall om vi får dem til å produsere Cottage Cheese som ikke koster det samm for et beger som en kilo marinert svinefilét koster i Sverige. :p

Skjønner ikke at folk klager på prisen, det koster jo bare 9 kroner boksen. Oh wait, jeg bor i Skottland! hehehee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker meg cottage cheese som ikke smaker cottage cheese, men som fortsatt er proteinrikt til en grei pris.

vaniljekesam > kesam

jordbærskyr > naturell skyr

jordbæryoghurt > naturell yoghurt

osv.

Fun Light eller ZerOh, eller yoghurt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Polen så finner man cottage cheese i alle mulige varianter, fra 0,1% fett (smaker som philadelphia ost) og opp til 18% fett om jeg husker riktig. Videre finner man dem i utallige størrelser og smaker (jordbær, kiwi, nøtter, urte-smak)

Prisen? I snitt kanskje 4-5 kr for ish 400g. Rart jeg gleder meg til å besøke Polen igjen denne sommeren? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke Tine produsere Skyr også, så kanskje både skyr og hytteost får priser som passer bedre inn i budsjettet mitt? :) Kommer til å gå på en økonomisk skyrsmell når jeg flytter fra Island og 500 gramsbokser med skyr til 15 nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]105105[/ATTACH]

Hjemmelaget Cottage Cheese med vaniljekesam. Not bad! :cool:

hjemmelagd cottage cheese? hvordan lager du det :p?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmelagd cottage cheese? hvordan lager du det :p?

Fulgte denne oppskriften, men reduserte den til 1,75L (lett)melk og 0,5dl klar eddik siden jeg bare lagde det for moroskyld. :p Smaken ble helt all right, men husk at selve Hytteosten egentlig bare er klumpene i det man kjøper i butikken, gjerne blandet i fløte eller andre ting (jeg brukte vaniljekesam). Fikk vel ca. 300g ren ost ut av mengden melk jeg brukte, så kiloprisen ble vel omtrent sammenlignbar med de nye boksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det kun malplassert aversjon (altså uvitenhet, for hele bildet for prisendringen er vanskelig å vite) og positive følelser overfor underdoggen Q-M som skapte denne tråden?

Prisendringen er vel ikke så vanskelig å forstå. Høy etterspørsel + "monopol" på produktet har presset prisen opp. Eneste tilfellene som får prisen ned er at store deler av markedet slutter å kjøpe produktet, eller at en konkurrent kommer med et billigere alternativ og presser prisen ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går det kun i produkter fra Q-meieriene, med de unntakene hvor Q ikke har produkter - som kesam og cottage cheese. Kjøper heller ikke Gilde, aldri. Forsøker å støtte de litt mindre produsentene, og vil ha variasjon. Har ikke satt meg helt inn i hvordan alt dette fungerer, så ikke kvel meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...