Jump to content

sstrand

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

  1. du säger själv att du har kunskap kring ME , men att du inte har det. Det tror jag inte heller eftersom du klarar av att vara så aktiv som du är. Men ME kan ju ofta bryta ut, eller att trötthetssymptomen förvärras om du pushar för mycket. Jag är ingen expert men mitt råd är att du lyssnar på kroppen och kanske trappar ner på träningen en period. Du skriver att du ska komma i en brudekjole ( gratulerar till bröllop men även det är ju en stressor... att gå ner i vekt/midjemål på bestämd tid. Det kanske är en kombination av mycket stress+fysisk aktivitet som gör att du har så lite energi? Jag har inget bättre råd än att lyssna på kroppen och tänka på att långvarig hälsa är viktigare än ett kortsiktigt mål som stressar dig ännu mer.
  2. Det beror väl på vad för typ av träning du gör i tre timmar och vad målet är med den. om du tränar styrketräning kan det vara bra att fylla på med protein efter, det är inte säkert att kroppen har kvar det proteinet som du spiste på morgonen… jag är ingen expert men om jag har förstått rätt så lagrar inte kroppen protein på samma sätt som carbs, fett, och det kan därför vara bra att sprida ut intaget över hela dagen i mindre portioner.
  3. hvor mye veier de små ekstra vekterna som man kan lägga på styrketreningsmaskiner vanligtvis?!
  4. Sex kilo är ganska mycket, med mindre du är en väldigt stor person som måste gå ner i vikt snabbt av hälsomässiga skäl så låter det inte som en bra idé. Jag tänkte mycket på vikt förr, och att om jag kunde gå ner x antal kilo så skulle jag känna mig komfortabel osv. Det är inte ett bra tankesätt. Mitt tips till dig är att hellre sätta upp ett konstruktivt mål, något du vill klara av eller genomföra som inte fokuserar så mycket på hur många kilo du väger men hellre vad du kan prestera. Signa upp för ett marathon eller sykkellöp. Klara av dubbelt så många pushups eller pullups som du gör idag, men vad du än gör... Gå inte runt och stressa med att gå ner i vikt, stressen gör det bara svårare och utan att veta något om dig så är jag säker på att du ser bra ut precis just nu! lycka till!
  5. Hei! Fikk en gratis kroppsscanning från Elixia som jag har tagit men inte fått resultat på än. Vad är er erfaring med sådana test? Tidigare har jag hört att du helst ska ta den om morgonen, utan att spisa eller dricka först. Men jag tog den på eftermiddagen och hade spist normalt. Vill bara få en hint på om det är värt att resa ut till deras träningscenter för att få analysen tack på förhand för svar!
  6. SLOGGI hot hips- hipsters/string. bäst! blir inte för varmt, syns inte under tights och finns i "nude" om du har lite genomsiktiga tights,
  7. SLOGGI hot hips- hipsters/string. bäst! blir inte för varmt, syns inte under tights och finns i "nude" om du har lite genomsiktiga tights,
  8. sstrand

    ris!?

    tack för många bra svar!
  9. sstrand

    ris!?

    Kan någon förklara för mig vad det är som är så bra med att spisa ris i förbindelse med styrketräning/muskelväxt i jämförelse med andra kolhydratkällor? En väninna av mig fick kostschema från en PT där det var ris, ris, ris…
  10. http://www.x-life.no/products/crossfit-lftesko-dame-orange ?
  11. http://www.x-life.no/products/crossfit-lftesko-dame-orange har någon erfarenhet av dessa? hr är de i str om man jämför med nike?
  12. kör du tabata + styrketräning 3 dagar i veckan och har vila 4? det lät som mycket att ta alla de övelserna + tabata
  13. Slänger ut en tråd i hopp om att någon har lite tips på bra sko för styrketräning, har hittils tränat i joggingsko utan dämpning men den är ganska ostabil. Tänker att det kanske är bra med en sko som är lite uppbyggd? what do toy say? ps. har inga problem med pronasjon el. liknande.
  14. det låter inte kul.. har du fått antibiotika? det som är bra med halsbetennelse är att det brukar gå över väldigt snabbt med riktig medicin. när jag opererade bort min halsmandlar kunde jag inte äta alls, det enda jag tillslut klarade att få ner var pasta med smör eller olja på.. inte det godaste eller nyttigaste för kroppen men det fungerar iaf så att du får i dig energi och slipper gå ner för mkt i vikt. må bättre!
  15. B12 var det jag tänkte på ja!
×
×
  • Create New...