Gå til innhold

Tråden for sære matvaner!


Lily

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Spiser alltid det beste til slutt. (f.eks salat med spekeskinke/kyllingfilet/whatsoever av kjøtt; sparer kjøttet helt til slutt. Eller spiser/suger bort sjokoladen på Bounty før jeg spiser kokosmassen (de få gangene jeg spiser Bounty, vel og merke..). Samme med M&M. Suger bort skallet først, før jeg knasker nøtta. Så har jeg, vel og merke, fått vite at jeg ikke tåler nøtter. Damnit. No more M&M.)

Jeg gjør akkurat det samme med M&Ms, og i tillegg spiser jeg av sjokoladen på troykaen først, derretter gelen og til slutt alt annet. :p

og i tillegg så klarer jeg ikke spise sjokolade om den ikke har ligget i kjøleskapet først..:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sære matvaner? Tja. For meg er det normalen, men utifra reaksjoner til de rundt meg er det visst supersært å spise blomkål og brokkoli til alt, istedenfor pasta, ris, potet :p

Ellers er jeg kresen på hvordan baconet er stekt. De fleste steker det helt feil. Det skal ikke være så hardt at det knekker i biter når du prøver å tygge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid legge igjen en liten bit av maten min, spesielt hvis jeg spiser brødskiver. Den siste biten er bare ikke like god:p

Haha! Det gjør jeg og. De rundt meg sitter alltid og venter på at 1-2 biter ligger igjen. I går spiste jeg opp alt av middagen..kun fordi jeg fikk kommentaren "nå er snart Rebecca mett, vent..snart er det 1-2 biter igjen der":whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Det gjør jeg og. De rundt meg sitter alltid og venter på at 1-2 biter ligger igjen. I går spiste jeg opp alt av middagen..kun fordi jeg fikk kommentaren "nå er snart Rebecca mett, vent..snart er det 1-2 biter igjen der":whistling:

Hihi:)Så godt å høre at det ikke bare er meg, har fått endel slike kommentarer jeg også.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, utrolig masse gøye ting her jo :)

  • Jeg spiser også kun med små skjeer
  • Jeg spiser som en hest, og når vi skal planlegge mat, tar vi alltid en potet ekstra - for Ingunn spiser det jo opp uansett. Jeg er grisen i gjengen, og trives med det :)
  • Jeg spiser forsåvidt ALT, er ikke mye jeg ikke liker, men det er jo ganske positivt da :)
  • Klarer ikke å spise en middag uten grønnsaker, da er det ikke middag lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sære matvaner? Tja. For meg er det normalen, men utifra reaksjoner til de rundt meg er det visst supersært å spise blomkål og brokkoli til alt, istedenfor pasta, ris, potet :p

Ellers er jeg kresen på hvordan baconet er stekt. De fleste steker det helt feil. Det skal ikke være så hardt at det knekker i biter når du prøver å tygge!

Selvfølgelig skal baconet knekke når du tygger det! Det er jo det som er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal baconet knekke når du tygger det! Det er jo det som er digg!

*håpløst*

Nå spiser ikke jeg bacon til vanlig altså, men det skal være akkurat passe seigt!

Det skal være passe seigt ja. Ikke svidd sånn at det knekker i småbiter. Da er det ikke godt lenger. Mange steker også omelett o.l helt feil. Jeg spiser massevis av begge deler; så veldig viktig at det stekes på helt perfekt måte *glede seg til frokosten*:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange ulike "svar" på hva som er riktig når det kommer til hvordan man håndterer, lager, spiser eller serverer mat...

- Skal pålegget ligge på den "bulkete" eller den flate siden av knekkebrødet?

- Skal osten skjæres på den store eller lille flaten på osten?

- Skal baconet være sprøtt eller seigt?

- Skal egget være hardkokt, bløtkokt eller midt i mellom?

osv, osv...

Men nå er dette en tråd om sære matvaner, og dette er vel strengt talt ikke noe sært om man velger det ene eller det andre...

Back to sære ting:

Jeg har lenge hatt dilla på parmaskinke, men jeg er kresen på skinka. Jeg kan godt kikke gjennom alle pakkene i hylla for å finne den beste. Det jeg ser etter er de som er minst mulig marmorerte og med minst mulig fett. Er det mye fett der, bør det være lett å fjerne og mye kjøtt igjen! Parmaskinke er så godt, men ikke med de seige hvite senene og fettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange ulike "svar" på hva som er riktig når det kommer til hvordan man håndterer, lager, spiser eller serverer mat...

- Skal pålegget ligge på den "bulkete" eller den flate siden av knekkebrødet?

- Skal osten skjæres på den store eller lille flaten på osten?

- Skal baconet være sprøtt eller seigt?

- Skal egget være hardkokt, bløtkokt eller midt i mellom?

osv, osv..

Her har du fasiten:

- Den flate siden

- Den store flaten

- Kommer an på hva en foretrekker. En mellomting imo.

- Kommer an på hva en foretrekker.

Tilleggssvar:

- Skinka skal alltid ligge under osten hvis du skal ha begge deler på brødskiva.

- Dopapiret skal alltid henge med åpningen ut fra veggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange ulike "svar" på hva som er riktig når det kommer til hvordan man håndterer, lager, spiser eller serverer mat...

- Skal pålegget ligge på den "bulkete" eller den flate siden av knekkebrødet?

- Skal osten skjæres på den store eller lille flaten på osten?

- Skal baconet være sprøtt eller seigt?

- Skal egget være hardkokt, bløtkokt eller midt i mellom?

- helt klart den flate siden

- den store! (bortsett fra brunost, da er det den lille)

- så sprøtt som mulig syns jeg :D

- siste har jeg ingen meninger om. Det kommer an på dagsformen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå prøvde jeg å holde meg til tema, men jeg klarer ikke dy meg!

- Osten skal skjeres fra den lille siden - både på gulost og brunost!

post-36-14440823025819_thumb.jpg

- Pålegget på knekkebrødet skal ligge på den bulkete siden. Ja, jeg vet det er mer praktisk på den andre, men det blir feil for meg. Dessuten er det vel strengt talt den siden som ligger opp når knekkebrødet lages/stekes i ovnen.

- Bacon skal være sprøtt.

- Når det kommer til egg, er det dagsformen som gjelder for meg også!

- Skinka er best når den ligger under osten:)

- Hvilken vei dopapiret henger driter jeg i, så lenge jeg får tørka meg i ræva:)

...Så forsøker jeg å hoppe tilbake på tråden!

- Jeg kaster ofte den/de første osteskivene når jeg skjærer ost, de blir liksom så tørre.

- Når jeg leter etter en ost i ostedisken, går jeg rundt å klemmer på de ulike ostene. Mykest er best!

- Jeg syntes det er godt med smøreost og vanlig ost på en og samme skive. Smøreosten fungerer liksom som smør, dog smører jeg mer smøreost enn jeg ville gjort med smør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...