Gå til innhold

Tråden for sære matvaner!


Lily

Anbefalte innlegg

Jeg spiser speltlomper med agurk og makrell i tomat. Jeg foretrekker tacoen min med tunfisk istedet for kjøttdeig. Jeg kan ikke fordra Skyr og er ikke videre begeistret for Cottage Cheese heller. Og så lenge jeg har de typisk cravingstingene i skapet har jeg sjeldnere lyst på det. Jeg synes sukker smaker ekkelt, men kan egentlig lett knaske 10 sukkerbiter kun fordi jeg liker hvordan de smelter når man suger på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke kom på det helt av meg selv - lærte det av eksen, så hehe, da kom det noe positivt ut av det forholdet også :eek::p

Men ja, du putter ei god skjei med potetmos sammen med alt det andre du har på tortillaen, og lukker igjen :D Jeg pleier alltid ha kjøtt først, så ost, så potetmos - da smelter osten mye lettere mellom det varme :p Hoho, ja, jeg er nørd :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Skal osten skjæres på den store eller lille flaten på osten?

Den skal skjæres på den store flata! Ellers får jeg noia og så må vi ha hver vår ost! =P

Ellers, den ene gangen i året jeg spiser en vaffel, så må den være med hvitost. Får masse kommentarer på det.

Og en av mine livretter er godt stekt brokkoli og rosenkål med urter og creme fraiche-dressing. Namnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, jeg er ganske sær!

- Tunfisk og egg blandes sammen og stekes 2-3 min i panna til frokost hver dag, namnam!

- Sukkerfri ketsjup på alt...

- Spiser nærmere 1kg brokkoli hver dag (...)

- Sjokoladesaus på popcorn, kanskje ikke såå sært :D

- Jeg spiser stort sett det samme hver dag, uten unntak

- Har med meg fun-safta overalt, får en del kommentarer på det xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal spise brødskive på nugatti så SKAL det være hvitost på toppen. Ingen andre som skjønner det.

haha det gjorde jeg også før. Lenge siden dette. Ble frista der nå!

Vet ikke om det er sært, men elsker blåskjell. kjøper heller en boks blåskjell som lørdagsgodt enn potetgull!!

Er enig i det som er nevnt: Wok / kinamat SKAL SPISES med pinner!! (ser bare rart ut med gaffel!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har egentlig aldri trodd at jeg var sær i matveien, men får noen kommentarer inni mellom.

- Knekkebrød med ost og mandarin oppå (noe som jeg ikke finner rart i det hele tatt)

- Spiser gjerne ting lag for lag. Twix-sjokolade for eksempel. Først sjokoladen, så karamellen, så kjeksen.

Gjorde det samme med ferdigpizza når jeg var minder. Først fyllet, så det myke i bunnen, så det harde i bunnen.

- Har gjerne dilla på en ting i flere månder, og da spiser jeg bare det. For øyeblikket er det vårruller som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvor stor porsjonen er, spiser jeg opp ALT...

Har ikke sjans til å legge igjen små biter på tallerkenen, da overspiser jeg heller :p

Men det særeste jeg gjør er vel å spise opp HELE eplet - inkludert frøene, stilken etc.

Spiser 2-3 epler om dagen, og får alltid rare blikk når jeg bare sluker hele greia :p

Samme gjelder pære, og kiwier - spiser de gjerne med skall ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har RIKELIG med pepper på nærmest alt jeg spiser :D nomnom! (Eventuelt kanskje en vane jeg har fått etter å ha blitt opphengt i at alle krydderblandingene og den falske kanelen hjemme er usunt og skadelig....) - Hjelper meg da faktisk med å huske å drikke nok vann! :D Hahaha :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har RIKELIG med pepper på nærmest alt jeg spiser :D nomnom! (Eventuelt kanskje en vane jeg har fått etter å ha blitt opphengt i at alle krydderblandingene og den falske kanelen hjemme er usunt og skadelig....) - Hjelper meg da faktisk med å huske å drikke nok vann! :D Hahaha :p

Kjenner meg igjen! Har masse pepper på nesten alt! De i klassen ble så provosert av at jeg hadde pepper på både skinke og ost, at de utfordra meg til å drikke et halvt glass vann med myyye pepper oppi... Dum som jeg er gjorde jeg det, men pepper er fremdeles like godt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har chilisaus og pepper på nesten alt jeg spiser! Skal jeg spise tunfisk bader den i chilisaus og pepper... Samme med salaten. Ellers er hvitløkspulver på røkt laks et must! Og generelt sett spiser jeg pålegg med skive, ikke omvendt... Og all mat jeg tar til meg MÅ spises opp, uansett. Etter 17 lange år har jeg endelig funnet ut at jeg må begynne å ta til meg litt mindre porsjoner, og heller to ganger :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...