Gå til innhold

Vaske kjøttdeig


jallajalla

Anbefalte innlegg

jeg bruker gjerne kyllingkjøttdeig i stedenfor karbonadeideig både fordi det er billigere og jeg syns det smaker bedre.

I den anledning steker jeg det litt, og vasker det i glovarmt vann, tørker kjøttdeigen og vasker ut av panna før jeg steker den igjen (jaa, jeg har lært dette her inne :) ).

I allefall : er dette så effektivt som dere skal ha det til? Jeg mener, jeg ser jo at det renner fett ut i vasken, men hvor mye ?

Hvor mange kcal skal jeg regne med at det er per 100 g i kjøttdeigen etter at den er ferdig vasket?

Kanskje flisespikkeri, men jeg blir GAL av å tenke på det O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Akkurat det der syns jeg virker VEL hysterisk...

Har lest det samme på bloggen til hun derre der med den fine rompa og satt igjen med sånn...øøh...hvorfor liksom-følelse. kyllingkjøttdeig og karbonadedeig er jo i utgangspunktet helt greit magert, og selv om noen enda er bittelitt redde for animalsk fett såe...nei det er ikke akkurat himmel og hav man får i seg. Hadde man jo enda gjort det med medisterdeigen som er over 25% fett så KANSKJE jeg hadde skjønt hvorfor.

Menmen, hva vet jeg, annet enn at jeg ikke er redd for fett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker ikke kjøtt.. haha.... Det blir for dumt for meg... Jeg veit karbonadedeigen er dyrere enn kjøttdeig, men da bruker jeg heller litt ekstra penger på karbonadedeig. Jeg vasker ikke mat :p

Kyllingkjøttdeig spiser jeg ikke :meh:, med mindre den er hjemmelaga :D

Karbonadedeigen på rema er faktisk ikke så dyr nå. 30 kroner pakken eller no. Husker i gamle dager når karbonadedeigen kosta det dobbelt av kjøttdeig, type 50-60 kroner, DA kunne man klage da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må vel få gjøre hva de vil med maten sin :p Om man vil ha mager kjøttdeig er det jo en god måte å gjøre det på, karbonadedeig er jo endel dyrere enn vanlig kjøttdeig..

Typ 10 kroner hvis man drar på korrekt butikk.

For all del, folk skal få vaske kjøttdeigen sin...jeg bare synes det høres en smule ekstremt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...