Gå til innhold

Vaske kjøttdeig


jallajalla

Anbefalte innlegg

Folk må vel få gjøre hva de vil med maten sin :p Om man vil ha mager kjøttdeig er det jo en god måte å gjøre det på, karbonadedeig er jo endel dyrere enn vanlig kjøttdeig..

Jepp :D Bare så min mening jeg :p haha

Om man bruker oppvaskkost så blir den enda bedre... :rofl: Unnskyld, måtte bare :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typ 10 kroner hvis man drar på korrekt butikk.

For all del, folk skal få vaske kjøttdeigen sin...jeg bare synes det høres en smule ekstremt ut.

Regner med at du mener det koster 10 kr mer enn kjøttdeigen?

Uansett - om du spiser det 3 ganger i uka har du spart 30 kr på en uke * 52 uker på et år = 1560 kr man kunne brukt på noe annet :p Har aldri vasket kjøttdeigen min selv, men det ifølge silje mariela f.eks sier er det jo ganske mye fett man får ut, og det er jo endel kalorier og penger å spare.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du mener det koster 10 kr mer enn kjøttdeigen?

Uansett - om du spiser det 3 ganger i uka har du spart 30 kr på en uke * 52 uker på et år = 1560 kr man kunne brukt på noe annet :p Har aldri vasket kjøttdeigen min selv, men det ifølge silje mariela f.eks sier er det jo ganske mye fett man får ut, og det er jo endel kalorier og penger å spare.. :p

Ja man får gå etter lommeboka. Vi tenker ikke på hva vi kjøper på butikken. Kjøper det vi vil ha og mesteparten av kjøttet blir kjøpt på jobben. I alle fall biff og karbodeig :D Ukeshandel er tingen :D Hater å handle matvarer :p

Jeg vil ikke spare på kaloriene jeg.. haha... Også har jeg vel et mer avslappa syn på mat enn mange andre her inne...

Dont get me wrong :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man får gå etter lommeboka. Vi tenker ikke på hva vi kjøper på butikken. Kjøper det vi vil ha og mesteparten av kjøttet blir kjøpt på jobben. I alle fall biff og karbodeig :D Ukeshandel er tingen :D Hater å handle matvarer :p

Jeg vil ikke spare på kaloriene jeg.. haha... Også har jeg vel et mer avslappa syn på mat enn mange andre her inne...

Dont get me wrong :D

Du skal opp i vekt, jeg skal ned og jeg vil fortsatt ikke spare inn på kaloriene med å vanne ut karbonadeigen min altså:p

Tenker som så...mindre kalorier i kjøttet = mer grønnsaker og karbokilder for å bli ordentlig mett = null å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må dessverre spare inn overalt hvor jeg kan, og kjøttdeig er billigere enn karbondedeig. Så derfor kjøper jeg det, og skyller kjøttdeigen to ganger mens jeg steiker den. Tar ikkeno lengre tid enn å bare steke egentlig.Varmt vann i panna, hell det av...to ganger. Enkelt.

Har ikke prøvd å finne ut hvor mye fett som skylles vekk. Men vil gjerne vite det om noen finner det ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på, hvis dette at man skal ha varmt vann i panna... Må man da varme kaldt vann i mikroen eller liknende da? Jeg har jo som sikkert flere, hørt at varmt vann fra springen ikke skal brukes i matlaging pga bakterier osv, eller gjelder det her?

Når du steker kjøttdeigen så blir alle bakterier drept, så det er ikke noe problem å bruke varmt vann. Btw har kroppen et såpass bra immunforsvar at de bakteriene som er i varmt vann tas knekken på i tarmen (om de ikke allerede er drept av magesyra). Er man sinnsykt utsatt for sykdom kan man jo være litt forsiktig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man bruker oppvaskkost så blir den enda bedre... :rofl: Unnskyld, måtte bare :p

Hørte Zalo var ganske effektivt mot fett også ;)

Veit noen skyller kjøttdeigen i dørslag og tørker den på papir før de steiker den igjen også. Fjerner dette enda mer fett enn å tilsette vann i panna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte Zalo var ganske effektivt mot fett også ;)

Veit noen skyller kjøttdeigen i dørslag og tørker den på papir før de steiker den igjen også. Fjerner dette enda mer fett enn å tilsette vann i panna?

Hvis man først skal vaske den må man jo gjøre det skikkelig ? tipper zalo gjør susen! ekstra smak til kjøttet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg om kyllibgkjøttdeig også, ikke vanlig kjøttdeig. Koster 18 kr pakka på kiwi i forhol til 36 kr for karbonadedeig på rema. 20 kr hver gang det :) (derfir jeg har råd til to mnd ferie hvert år, kanskje? :p )

Syns rett og slett det er ekkelt å spise uvasket kyllingkjøttdeig :p som oftest finhakker jeg kyllingfilet, men er ikke alltid jeg har tid og ork til dey. Kvern er absolutt ingen dum ide! :D

Ekstremt? Ja kanskje, men så kommer jeg meg dit jeg vil her i verden også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt greia med utvanning av kjøttdeig.. For all del, kjør ivei, bare jeg slipper! (og håper jeg slipper flere anbefalinger om dette rundt om på internett)

Og jeg kan vel også tenke meg at de fettløselige vitaminene som finnes i kylling blir vasket ut i samme slengen? Hvorfor waste en fin mulighet til å få i seg disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med heller å ønske seg ei kjøttkvern til jul (om ikke kjøpe en selv) når man allerede bruker så mye tid på å lage og tenke på hva man spiser. 2kg kyllingfilet poser på rimi koster 114,- kr (som da blir underkant av 23 kr for 400 g)sett av en 15 min tid i uka og bare la kverna gjøre jobben for deg. Magrere blir det ikke. enjoy:D Og slipp hodebryet med "hvor mye fett var det i den kjøttdeigen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...