Gå til innhold

Vaske kjøttdeig


jallajalla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Apropos kyllingkjøttdeig...jeg fikk sjokk. Jeg har levd i ei boble. Jeg har trodd at når det står 300 gram så er det 300 gram i pakken. Men jeg veide den..det var 254 gram :eek:

(Og så fikk jeg beskjed at når det står 300/400/osv gram så betyr det kjøtt+innpakning=300/400 gram..I did not know *skuffa*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med heller å ønske seg ei kjøttkvern til jul (om ikke kjøpe en selv) når man allerede bruker så mye tid på å lage og tenke på hva man spiser. 2kg kyllingfilet poser på rimi koster 114,- kr (som da blir underkant av 23 kr for 400 g)sett av en 15 min tid i uka og bare la kverna gjøre jobben for deg. Magrere blir det ikke. enjoy:D Og slipp hodebryet med "hvor mye fett var det i den kjøttdeigen"

Helt enig! Mye billigere, og så enkel!

Akkurat som med det smørmaset som media hele tiden prater om. Hallo; fløte eller rømme + salt, hvor vanskelig kan det bli liksom.

Forundrer med ikke om at det om noen år blir "omelett på karong"-krise. Alle blir så opptatt av å få i seg proteiner, så omelett på boks salget skrus opp. Knekke egge er nemlig risikosport - farlige greier! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med heller å ønske seg ei kjøttkvern til jul (om ikke kjøpe en selv) når man allerede bruker så mye tid på å lage og tenke på hva man spiser. 2kg kyllingfilet poser på rimi koster 114,- kr (som da blir underkant av 23 kr for 400 g)sett av en 15 min tid i uka og bare la kverna gjøre jobben for deg. Magrere blir det ikke. enjoy:D Og slipp hodebryet med "hvor mye fett var det i den kjøttdeigen"

Helt enig! Mye billigere, og så enkel!

Akkurat som med det smørmaset som media hele tiden prater om. Hallo; fløte eller rømme + salt, hvor vanskelig kan det bli liksom.

Forundrer med ikke om at det om noen år blir "omelett på karong"-krise. Alle blir så opptatt av å få i seg proteiner, så omelett på boks salget skrus opp. Knekke egge er nemlig risikosport - farlige greier! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kyllingkjøttdeig...jeg fikk sjokk. Jeg har levd i ei boble. Jeg har trodd at når det står 300 gram så er det 300 gram i pakken. Men jeg veide den..det var 254 gram :eek:

(Og så fikk jeg beskjed at når det står 300/400/osv gram så betyr det kjøtt+innpakning=300/400 gram..I did not know *skuffa*)

jammen så bra da. TO pakker i panna da. *klask*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kyllingkjøttdeig...jeg fikk sjokk. Jeg har levd i ei boble. Jeg har trodd at når det står 300 gram så er det 300 gram i pakken. Men jeg veide den..det var 254 gram :eek:

(Og så fikk jeg beskjed at når det står 300/400/osv gram så betyr det kjøtt+innpakning=300/400 gram..I did not know *skuffa*)

Har du veid den etter du har stekt den så er det ikke så rart. Det er mye vann i kjøttdeig, som forsvinner under steking. Kaloriinnholdet er beregnet ut i fra kjøttet rått, og selv om 300g rå kjøttdeig blir 260 gram stekte er det kaloriinnholdet per 100 x 3 du har fått i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kyllingkjøttdeig...jeg fikk sjokk. Jeg har levd i ei boble. Jeg har trodd at når det står 300 gram så er det 300 gram i pakken. Men jeg veide den..det var 254 gram :eek:

(Og så fikk jeg beskjed at når det står 300/400/osv gram så betyr det kjøtt+innpakning=300/400 gram..I did not know *skuffa*)

Er dette sant? Det må sjekkes ut til neste gang :S

føler meg lurt!

Jeg personlig har forresten ingen hemninger, så jeg vasker kjøttdeigen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du veid den etter du har stekt den så er det ikke så rart. Det er mye vann i kjøttdeig, som forsvinner under steking. Kaloriinnholdet er beregnet ut i fra kjøttet rått, og selv om 300g rå kjøttdeig blir 260 gram stekte er det kaloriinnholdet per 100 x 3 du har fått i deg.

Eh, nei, jeg veide den FØR steking :) Jeg skulle nemlig lage to burgere på 150 gram hver. Det gikk jo ikke :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette sant? Det må sjekkes ut til neste gang :S

føler meg lurt!

Jeg personlig har forresten ingen hemninger, så jeg vasker kjøttdeigen min!

Jeg skal veie neste pakke også:p

Men, jeg skrev dette på facebook (facebook-hore) og så sier en kompis da:

‎300 er nettovekt. gjennomsnittet på pakkene skal ligge på rundt 30.....

hehe, jeg vet. men det er desverre slik det fungerer. når alt blir gjort på maskin som det blir i dag, så er blir det litt vanskelig at alle pakkene skal veie akkurat 300.

.....

teorien er ikke ulogisk. når du tenker på tempoet maskinen er nødt til å holde for å lage nok mat, og få det ut i butikkene kjappest mulig, så er det litt vanskelig å veie den nøyaktig. dessuten har nesten all man man får kjøpt nettovekt og ikke nøyaktig vekt når det gjelder den mangden

Så, kanskje han har rett? Jeg skal uansett starte å veie kjøttdeigen, for å se om det stemmer, det han sier :p. Stemmer det så synes jeg de burde opplyse om det xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Da har jeg vaska kyllingkjøttdeigen min ( er på proteinfaste) og jeg tror egentlig ikke at det forsvinner så mye fett ut av maten ved å vaske den...

Jeg ville heller kjøpt meg en kjøttkvern jeg, hvis man absolutt skal ha den magrere ;) Da kan man kverne kyllingfilet eller kyllingindrefilet - magrere får man det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal veie neste pakke også:p

Men, jeg skrev dette på facebook (facebook-hore) og så sier en kompis da:

‎300 er nettovekt. gjennomsnittet på pakkene skal ligge på rundt 30.....

hehe, jeg vet. men det er desverre slik det fungerer. når alt blir gjort på maskin som det blir i dag, så er blir det litt vanskelig at alle pakkene skal veie akkurat 300.

.....

teorien er ikke ulogisk. når du tenker på tempoet maskinen er nødt til å holde for å lage nok mat, og få det ut i butikkene kjappest mulig, så er det litt vanskelig å veie den nøyaktig. dessuten har nesten all man man får kjøpt nettovekt og ikke nøyaktig vekt når det gjelder den mangden

Så, kanskje han har rett? Jeg skal uansett starte å veie kjøttdeigen, for å se om det stemmer, det han sier :p. Stemmer det så synes jeg de burde opplyse om det xD

Selvfølgelig går det på gjennomsnitts-vekt. Slik er det med alt som produseres i store mengder. Men vil anta at prior eller hvor enn du har kjøpt kyllingkjøttdeig fra, har en spesifisert godkjent feilmargin, fks 275g - 325g = godkjent. Synes 250g hørtes drøyt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig går det på gjennomsnitts-vekt. Slik er det med alt som produseres i store mengder. Men vil anta at prior eller hvor enn du har kjøpt kyllingkjøttdeig fra, har en spesifisert godkjent feilmargin, fks 275g - 325g = godkjent. Synes 250g hørtes drøyt ut...

Helt ok at du synes det hørtes drøyt ut..men det er faktisk så enkelt som at jeg veide den og da var det 250 gram i pakken hvor det står 300 gram. Bryr meg ikke sånn utrolig mye at det ikke er presis 300 gram, men at det er minus 50 gram blir litt hvis det er normalen i pakkene jeg kjøper når jeg kjøper 300 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaat? Hvilket merke? Vil ha! Her får vi 600 g solvinge kyllingkjøttdeig til 25 kr, mens jeg mener at 400 g karbonadedeig kosta en god del mer.

600 gram kyllingkjøttdeig 25 kroner

2 300grams kyllingkjøttdeig 36 kroner

500 gram kjøttdeig 39 kroner

400 gram karbonadedeig 34 kroner

Trenger vel ikke være rakettforsker for å se hva som er billigst :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...