Gå til innhold

Skryt litt! Hvilket løft er du mest stolt av?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Trener med 50 x5 , 3 sett i hip trust.. meeget fornøyd med det :D

Og fornøyd med at jeg endelig har bikket 60 kg i markløft!! Har ikke forsøkt på noen max enda, er for redd for å gjøre noe feil :blush: så det er dette jeg trener med, som regel 6 reps a 3 sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er ikke direkte stolt over noen løft, men var gøy når jeg:

Løftet 150kg markløft med grei form rett etter jeg begynte å trene. Veide da 65-67kg. Var kanskje litt stolt over det. :p

Da jeg endelig greide å løfte mer enn jeg veier i benkpress.

Er ikke ett løft, men fikk en :woot: følelse da jeg en kveld plutselig fant ut at jeg kan sitte på hug for å så løfte meg opp til handstående. For ett år siden var det tungt å bare stå på hendene. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg hittil anser som min største prestasjon, er de tre NM-gullene jeg tok i 2008. Først var det NM-gull i styrkeløft åpen klasse, siden i benkpress åpen klasse, og til slutt junior-NM i styrkeløft. Det å beholde fokuset gjennom året og innfri som favoritt krevde stor innsats, men belønningen var desto høyere da året var omme. Jeg møtte da i tillegg de antatt beste, og det gjorde det enda morsommere.

Hvis man drar fram en enkeltprestasjon, er kanskje 235kg benkpress i klasse -83 den som rager høyest.

http://www.youtube.com/watch?v=Yo2iUzbrdDs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg klarte 3x5x45kg i benken helt alene for en stund siden, skrøyt mye av det til gutta i klassen, men veit egentlig ikke hva som regnes som "bra" i benkpress til jenter ;p

Og at når jeg begynte med markløft, var jeg dødssliten med 1x5x45kg, men sist uke tok jeg 4x6x45kg uten problem(har fått fiksa litt på teknikk :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja...

var jo litt stolt over mine 9 pullups. Greit nok med mine 55 kg i benkpress og var vel temmelig BØZ da jeg dro 100 kg i mark. Liker ikke mark :p Ellers var jeg veldig stolt over å ha nådd 16 kg i arnoldpress og 20 kg i skråbenk med manualer.

Ellers var jeg veldig fornøyd med å løpe 3000 m på 15:14 første gang jeg løp den, utrent og ikke hadde trent kondisjon på flere år :p Ikke løft kanskje, men det var litt kult...

HUFF dette ble mye tull, jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg klarte 3x5x45kg i benken helt alene for en stund siden, skrøyt mye av det til gutta i klassen, men veit egentlig ikke hva som regnes som "bra" i benkpress til jenter ;p

Og at når jeg begynte med markløft, var jeg dødssliten med 1x5x45kg, men sist uke tok jeg 4x6x45kg uten problem(har fått fiksa litt på teknikk :lol:)

45 kg er veldig bra for jenter i benkpress, selv om det finnes en del som tar mer, avhenger av størrelse, vekt og teknikk, de gutta som løfter 300 kg + i benk, veier ikke 85 kg som et eksempel de veier mye mer. I benk har alle et stort potensiale til å løfte tyngre i mener jeg. Jeg starta med 50 i benk og har økt til 120 over noen år. Et lite tips er å ha med seg noen som kan stå bak deg når du løfter, (en spotter) det hjelper helt sinnsykt på psyken i forhold til å løfte tungt. Lykke til (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 kg er veldig bra for jenter i benkpress, selv om det finnes en del som tar mer, avhenger av størrelse, vekt og teknikk, de gutta som løfter 300 kg + i benk, veier ikke 85 kg som et eksempel de veier mye mer. I benk har alle et stort potensiale til å løfte tyngre i mener jeg. Jeg starta med 50 i benk og har økt til 120 over noen år. Et lite tips er å ha med seg noen som kan stå bak deg når du løfter, (en spotter) det hjelper helt sinnsykt på psyken i forhold til å løfte tungt. Lykke til (y)

Thank you!:) Har veldig lyst å klare egen kroppsvekt i benken endag! Har også fått finpussa litt på teknikk så regner med jeg er på rett vei;) Bruker å spørre de som jobber på gymmet om de kan spotte for meg og noen ganger blir jeg sterkere av det og noen ganger blir jeg distrahert, men er uansett tryggere enn å sitte fast under stanga (been there ^^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...