Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok det da jeg følte meg rett og slett usymmetrisk. Har i grunn aldri hatt noe særlig med pupper og med lavere fett% ble det langt ifra noe som kunne minnet om en feminin form.

Ja jeg var nervøs for operasjon og komplikasjoner, lang restitusjonstid uten trening (...) etc og det var UTROLIG uvant å våkne og titte ned og se rett i min egen tskjorte og ikke føttene som jeg normalt sett kunne før jeg mistet utsikten.. :p

Angrer ikke et eneste sekund, nå føler jeg meg symmetrisk i det minste - rumpa måtte ha noe å matche på forsiden liksom :D

Hvor lang tid tok det før dere kunne trene kondisjon som løping o.l? Og hva med styrketrening?

Jeg vil veldig gjerne ta det, men min største frykt er kapseldannelse og andre skumle komplikasjoner :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det før dere kunne trene kondisjon som løping o.l? Og hva med styrketrening?

Jeg vil veldig gjerne ta det, men min største frykt er kapseldannelse og andre skumle komplikasjoner :(

Hvor lang tid tok det før dere kunne trene kondisjon som løping o.l? Og hva med styrketrening?

Jeg vil veldig gjerne ta det, men min største frykt er kapseldannelse og andre skumle komplikasjoner :(

Hvor lang tid tok det før dere kunne trene kondisjon som løping o.l? Og hva med styrketrening?

Jeg vil veldig gjerne ta det, men min største frykt er kapseldannelse og andre skumle komplikasjoner :(

Du vil virkelig ha svar på det du?:p

Alle som har fått innsatt brystprotese, anbefales å bruke BH så ofte som mulig. Dette bevarer brystets form, og hindrer at huden strekker seg. Fravær fra arbeidet er vanlig i en uke. Fysisk trening og hardt kroppslig arbeid bør vente en måned.

http://www.fornebuklinikken.no/stoerre-bryster.70924.no.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det før dere kunne trene kondisjon som løping o.l? Og hva med styrketrening?

Jeg vil veldig gjerne ta det, men min største frykt er kapseldannelse og andre skumle komplikasjoner :(

Det du må vite er at komplikasjoner kan skje, uansett hvem du går til fordi ingen vet hvordan kroppen din vil reagere på inngrepet.

Jeg var i full jobb og gåturer etter en liten uke, men det føles tungt og rart en god stund fremover. Når det kommer til styrkedelen må du nok bare kjenne deg frem, men type benkpress og slikt kan nok bli et problem de første månedene. Kroppen trenger å hvile og vende seg til det nye som nettopp har inntatt kroppen, så ikke forhast noe. Trening kan du alltids ta igjen, men puppene dine skal være der resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

h

Du vil virkelig ha svar på det du?:p

Alle som har fått innsatt brystprotese, anbefales å bruke BH så ofte som mulig. Dette bevarer brystets form, og hindrer at huden strekker seg. Fravær fra arbeidet er vanlig i en uke. Fysisk trening og hardt kroppslig arbeid bør vente en måned.

http://www.fornebuklinikken.no/stoerre-bryster.70924.no.html

haha, JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ligger veldig mye i det kristianne sier med at mange tar det av helt andre grunner enn for sin egen skyld, og at det ofte er mye psykologisk som ligger bak.

Hvis folk vil ha silikon, må de gjerne ta det for min del, og jeg skjønner selvfølgelig at man kan føle seg usymmetrisk, lite feminin osv osv.

Jeg veldig små pupper selv, og hadde utrolig mye problemer med det i 16-17-18 års alderen: På den tiden var jeg 100 % sikker på at jeg skulle ta silikon når jeg ble eldre.. Men nå ser jeg egentlig alle fordelene med at de er så små som de er - ikke får jeg vondt når jeg løper, de er aldri i veien, og jeg tror det er veldig lenge til de kommer til å henge :p Har jo alltid vært slank, og ikke hatt noen gigantisk rumpe, så jeg synes det passer min kropp fint :) Dessuten er det en ganske grei motivasjon til å ikke legge på seg andre steder. Når magen er buler lenger ut enn puppa(med mindre man er gravid) ser det bare feil ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge tenkt på å få meg silikon. Har ikke så ekstremt små bryst at det gjør noe, og jeg fornøyd med at de er såpass faste og flotte som de er. Men de er litt små, og blir jo helt flatpresset i sportsbh-en... Og ettersom jeg også lurer på om jeg skal stille i BF (kanskje 2013), så er jeg redd for at de forsvinner totalt! :eek:

Men er likevel usikker på hva jeg vil.. (Og jeg vil ikke gjøre dette på andres vegne, dette er kun for meg selv og mitt selvbilde...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det før dere kunne trene kondisjon som løping o.l? Og hva med styrketrening?

Jeg vil veldig gjerne ta det, men min største frykt er kapseldannelse og andre skumle komplikasjoner :(

Jeg trener ikke kondisjon så den biten var ikke problematisk, men 6uker fikk jeg beskjed om jeg skulle vente før jeg begynte med tung styrketrening. Jeg hadde min første (lette) treningsøkt 4-5uker etter operasjonen - trent ikke bryst og skuldre, og det gikk helt fint :) Så det veldig an, og jeg var tilbake i skikkelig trening igjen rimelig raskt etter 6uker.

Kapseldannelse har jeg ikke så stor peiling på, men det er ytterst sjelden og da legger man nok til rette for det ved å ikke lytte til anbefalningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit at jente ønsker seg implantater om det blir å hjelpe på selvfølelsen.

Selv kunne jeg ikke tenkte meg silikon selv om jeg har små pupper (75B/80A).. Jeg har vært heldig med formen på de selv om størrelsen ikke er noe å skryte av, haha :D pluss at de MÅ jo være i veien, og tunge, om de blir noe større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må vel ytre min mening jeg også da. Klarer jeg egentlig ikke la være? :cool:

Jeg er for silikon, på samme måte som jeg er for tannregulering eller korrigering av syn. Har man dårlig syn og har muligheten til å slippe et helt liv uten briller, ser jeg ikke noe i veien med å gjøre noe med det. Noe fungerer ikke som det skal, og hensikten med operasjonen er å få det til å fungere igjen.

Det jeg er "imot", eller syntes mindre om, er å gjøre noe med noe som allerede er normalt. Dvs. fra normalt, til en annen "bedre" normal. Folk får gjøre som de vil, men jeg ville tenkt meg om to ganger dersom jeg skulle fikset på noe som egentlig ikke var å fikse på. Er det virkelig SÅ ille, eller er det selvtilliten det går på?

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har vurdert silikon selv. Faktisk så har jeg det i bakhode den dag idag og tenkte på dette "temaet" senest i natt. Men ja, det er rart med et, silikon i bryster er på en måte litt anderledes og litt mer tabu enn f.eks. å rette på skjeve ører. Men det har vel med at mange forbinder det med puppemodeller og annet man normalt ikke ønsker å identifisere seg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunn veldig enig i mye som står her :) Så lenge man gjør det for seg selv, og det er en gjennomtenkt prosess så synes jeg det er greit - ikke minst om man legger inn en normal mengde, og ikke går for puppemodell-str. Har mange ganger vurdert det selv, men er rett og slett redd. Redd for at det skal gjøre vondt, redd for å få komplikasjoner, redd for å ikke kunne trene på lenge, redd for at jeg skal angre. Sååå, ser an litt til, de har jo klart blitt mindre siste to årene, og selv om jeg ikke plages veldig ennå, så kjenner jeg jo litt på at det kunne vært bra å få normal str. igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg må vel ytre min mening jeg også da. Klarer jeg egentlig ikke la være? :cool:

Jeg er for silikon, på samme måte som jeg er for tannregulering eller korrigering av syn. Har man dårlig syn og har muligheten til å slippe et helt liv uten briller, ser jeg ikke noe i veien med å gjøre noe med det. Noe fungerer ikke som det skal, og hensikten med operasjonen er å få det til å fungere igjen.

Det jeg er "imot", eller syntes mindre om, er å gjøre noe med noe som allerede er normalt. Dvs. fra normalt, til en annen "bedre" normal. Folk får gjøre som de vil, men jeg ville tenkt meg om to ganger dersom jeg skulle fikset på noe som egentlig ikke var å fikse på. Er det virkelig SÅ ille, eller er det selvtilliten det går på?

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har vurdert silikon selv. Faktisk så har jeg det i bakhode den dag idag og tenkte på dette "temaet" senest i natt. Men ja, det er rart med et, silikon i bryster er på en måte litt anderledes og litt mer tabu enn f.eks. å rette på skjeve ører. Men det har vel med at mange forbinder det med puppemodeller og annet man normalt ikke ønsker å identifisere seg med...

Veldig enig med deg! Jeg mener at silikon er helt ålreit om man har usedvanlig små, uproposjonerte eller usymmetriske bryster. Men jeg tenker at for en slank, middels trent person vil stort sett normal bryststørrelse være et sted mellom A og C cup (det finnes selvfølgelig unntak), og at det er mer normalt med en svakt pæreformet figur (altså at rompa er noe mer formfull enn brystene) enn det er med en helt optimal timeglassform. Selv om dette er idealet er det svært få som er født med såpass store bryster at de matcher baken og hoftene om man er veltrent, og det bør man klare å leve med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg under kniven etter to graviditeter. Graviditetene gjorde ingenting som helst med puppene. Jeg hadde ikke pupper før, seriøst flat liksom. Jeg ville bare vente til jeg var ferdig med å få barn.

Hadde lenge drømt om silikonpupper før jeg gjorde det. JEg gjorde det for min egen del, ingen andre. Det er i alle fall utrolig deilig å ha pupper og ikke se ut som en gutt i overkroppen :p

Det beste stedet å kjøpe undertøy er i en undertøysbutikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor vil dere anbefale å ta silikon? :) ifh til pris, kundebehandling og hvor flinke de er

Fornebuklinikken... :D Men du kan ikke reise dit om du vil ha billigst mulig. Men jeg likte med best der og hadde en god tone med kirurgen og resten av staben :D De nyåpnet i nye lokaler i fjor også... Der var det kjempefint. Jeg var på ettårskontroll der tidligere i år.

Jeg anbefaler å reise på minst 3 konsultasjoner for å finne en kirurg man er 100 % komfortabel med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...