Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Gjest Brukernavn007
Nei ikke sånn pleietrengende.. Men noen klarer ikke å bruke armene o.l og må faktisk ha hjelp til å tørke seg.. haha.. Men det er ikke vanlig å få så vondt. Kommer veldig an på klinikken og hva slags smerteLINDRING ( haha) de tilbyr :D

Whaaaat?! Hvor lenge varer det? Det er vel sånn 1 % som får så vondt? Tipper jeg er den %'en, det er typisk min flaks :p

Og Fornebu sin smerteLINDRING er good? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Whaaaat?! Hvor lenge varer det? Det er vel sånn 1 % som får så vondt? Tipper jeg er den %'en, det er typisk min flaks :p

Og Fornebu sin smerteLINDRING er good? ;)

Aner ikke hvor lenge det varer jeg. Men 3 dager eller noe... Jeg hadde veldig lite vondt. Men det er rart å ikke få lov til å løfte armene over brysthøyde den første uka. :p Fornebu er gode på det ja :D

Eneste jeg tok var Paracet 2 dager etter som jeg fikk beskjed om ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Aner ikke hvor lenge det varer jeg. Men 3 dager eller noe... Jeg hadde veldig lite vondt. Men det er rart å ikke få lov til å løfte armene over brysthøyde den første uka. :p Fornebu er gode på det ja :D

Eneste jeg tok var Paracet 2 dager etter som jeg fikk beskjed om ;D

Hvordan vasker du håret da?:rofl:

Tror jeg må ta turen til Fornebu jeg gitt! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor lenge det varer jeg. Men 3 dager eller noe... Jeg hadde veldig lite vondt. Men det er rart å ikke få lov til å løfte armene over brysthøyde den første uka. :p Fornebu er gode på det ja :D

Eneste jeg tok var Paracet 2 dager etter som jeg fikk beskjed om ;D

Får du ikke lov, eller var det for vondt å løfte armene over brysthøyde? Jeg har brekt kragebeinet, og da var all bevegelse av armen vond - kjipt å kjøre reprise på det :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke lov, eller var det for vondt å løfte armene over brysthøyde? Jeg har brekt kragebeinet, og da var all bevegelse av armen vond - kjipt å kjøre reprise på det :cool:

Fikk ikke lov :p Var ikke vondt, var som skikkelig stølhet i brystmusklene. Vær obs, blåmerker kan forekomme :p

Du skal bevege armene da bare ikke høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007
Du kan ikke dusje de første 3 dagene eller noe.. hehe. Kan tro det var digg å dusje etter de dagene.. Jeg kan faktisk bøye overkroppen nedover da :p Gikk fint å vaske håret.

Hahaha, går det an altså? :rofl: Men ja, 3 dager uten dusj, hvor mange timer dusjet du den 4 dagen? :p Hehe utrolig digg å endelig få dusjet igjen :p Blir som å reise på sånn hyttetur uten dusj å sånn å komme hjem å dusje i "5 timer" :p

Grunnen til at du ikke skal bevege armene høyt er vel for å ikke strekke huden for mye under brystet? For den strekkes vel når en tar armene over hodet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det ikke når vi sier det så må du rett og slett gå gjennom det selv ;)

Jeg hadde veldig vondt og var utrolig slapp da jeg kom hjem fra operasjonen. Å kle på seg er et helvete da alle armbevegelser gjør både vondt og skal unngås i stor grad det første døgnet. Man må også ligge med overkroppen høyt de første dagene. Jeg våknet også om nettene da det gjorde vondt - det er jo tross alt huden som skal strekkes endel!

Når det gjelder armbevegelser var jeg også litt pinglete, holdt armene inntil kroppen stort sett hele tiden til daværende samboer anbefalte meg å prøve å røre meg litt så jeg ikke "grodde sånn" :p - (jeg tør ikke engang strekke ut armen etter blodprøve..), jeg gjorde det meste selv men man skal heller ikke løfte på ting (spesielt ikke over hodet som nevnt) eller strekke seg langt.

Etter 4 dager fikk jeg dusje og da skulle også bhen av, det var kjemperart og det føltes ut som puppene skulle falle etter bhen :p

Igjen - dette er individuelt, men dette var min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, går det an altså? :rofl: Men ja, 3 dager uten dusj, hvor mange timer dusjet du den 4 dagen? :p Hehe utrolig digg å endelig få dusjet igjen :p Blir som å reise på sånn hyttetur uten dusj å sånn å komme hjem å dusje i "5 timer" :p

Grunnen til at du ikke skal bevege armene høyt er vel for å ikke strekke huden for mye under brystet? For den strekkes vel når en tar armene over hodet...?

Grunnen er at den "lommen" de lager skal få være i fred så protesen fester seg etterhvert.. De er også litt høye i begynnelsen og man kan få litt morsom fasong på de, men det går seg til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det ikke når vi sier det så må du rett og slett gå gjennom det selv ;)

Jeg hadde veldig vondt og var utrolig slapp da jeg kom hjem fra operasjonen. Å kle på seg er et helvete da alle armbevegelser gjør både vondt og skal unngås i stor grad det første døgnet. Man må også ligge med overkroppen høyt de første dagene. Jeg våknet også om nettene da det gjorde vondt - det er jo tross alt huden som skal strekkes endel!

Når det gjelder armbevegelser var jeg også litt pinglete, holdt armene inntil kroppen stort sett hele tiden til daværende samboer anbefalte meg å prøve å røre meg litt så jeg ikke "grodde sånn" :p - (jeg tør ikke engang strekke ut armen etter blodprøve..), jeg gjorde det meste selv men man skal heller ikke løfte på ting (spesielt ikke over hodet som nevnt) eller strekke seg langt.

Igjen - dette er individuelt, men dette var min erfaring :)

Hihi, måtte jo småle litt da.. Stakkars deg. Men som du sier det er veldig individuelt. Jeg ser ut til å være heldig med sånne ting som skal være vonde. Boob job og fødsler å sånn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Tror jeg er litt som Therese jeg da :p Tør heller ikke å strekke ut armen etter blodprøve :p Og så er det jo litt av en oppgave å få meg til å ta en blodprøve i utgangspunktet :rofl:

Men er også sånn at jeg heller sitter musestille i 3-4 dager enn å gjøre noe "galt" :p Reddselen for å rakne sting eller måtte gjøre hele greien på ny eller bli ødelagt for alltid er for stor :p Jeg er en liten pingle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er litt som Therese jeg da :p Tør heller ikke å strekke ut armen etter blodprøve :p Og så er det jo litt av en oppgave å få meg til å ta en blodprøve i utgangspunktet :rofl:

Men er også sånn at jeg heller sitter musestille i 3-4 dager enn å gjøre noe "galt" :p Reddselen for å rakne sting eller måtte gjøre hele greien på ny eller bli ødelagt for alltid er for stor :p Jeg er en liten pingle :D

Det rakner ikke bare :p Du er sydd innvendig vettu :D Ingen sting som skal fjernes eller noe. Bare teip som skal byttes ettehvert :p

Jeg elsker å se på når de tar blodprøve jeg :D hihi... Ja jeg er litt rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunn og grunn er det ikke noe å grue seg til, man vil jo kjenne det etterpå uansett på en eller annen måte - noe annet ville vært merkelig! Jeg er veldig "var"(pingle?) på sånt når det gjelder operasjon, kropp, restitusjon og slikt som du sier thesandy, men så ble det folk av meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ikke sånn pleietrengende.. Men noen klarer ikke å bruke armene o.l og må faktisk ha hjelp til å tørke seg.. haha.. Men det er ikke vanlig å få så vondt. Kommer veldig an på klinikken og hva slags smerteLINDRING ( haha) de tilbyr :D

Jeg hadde en del vondt, men sta som jeg er, skulle jeg gjøre alt selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
I bunn og grunn er det ikke noe å grue seg til, man vil jo kjenne det etterpå uansett på en eller annen måte - noe annet ville vært merkelig! Jeg er veldig "var"(pingle?) på sånt når det gjelder operasjon, kropp, restitusjon og slikt som du sier thesandy, men så ble det folk av meg også :)

Kanskje det blir folk av meg også en dag, siden jeg også er sånn :p:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Det rakner ikke bare :p Du er sydd innvendig vettu :D Ingen sting som skal fjernes eller noe. Bare teip som skal byttes ettehvert :p

Jeg elsker å se på når de tar blodprøve jeg :D hihi... Ja jeg er litt rar.

Teip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...