Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Gjest Brukernavn007
Jepp :) Råder deg til å lese på nettet og heller ordne deg en konsultasjonstime (uforpliktende). Da får du vite alt sånt :)

Jepp, blir nok en tur på Fornebuklinikken når jeg flytter til Oslo til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv tenkt på silikon. Har c-cup til vanlig, og det er jo helt ok. Så det er mest på grunn av formen, og at den dessverre har forandret seg i det siste:/ .. Men har alltid sagt til mine venninner at de bør vente til de er minst 20år, fordi puppene gjerne ikke er ferdig utviklet før da. Så da må jeg jo nesten følge det.. og heller se det ann om noen år;)

Lurer på et par ting til dere som har tatt silikon!

Kanskje et rart spørsmål.. men er dere noen gang redd for at innleggene skal sprekke/ bli ødelagt?

Hvordan er det med amming når man har sillikon?

Og hva har dere egentlig inni.. er det silikon? .. har nemlig hørt at det har blitt vanlig med saltvann i stedenfor?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på et par ting til dere som har tatt silikon!

Kanskje et rart spørsmål.. men er dere noen gang redd for at innleggene skal sprekke/ bli ødelagt?

Hvordan er det med amming når man har sillikon?

Og hva har dere egentlig inni.. er det silikon? .. har nemlig hørt at det har blitt vanlig med saltvann i stedenfor?!

1) Dette er litt morsomt, men kirurgen demonstrerte med en protese nøyaktig hvor hardhendt man kunne være uten at den sprakk. Han klemte alt han kunne, deiset den både i bordkanten og gulv. Hahah. Snålt syn, men jeg har altså ikke vært redd etter at jeg fikk kjenne på dette innlegget og se ham misbruke det på den måten. :p

2) Amming gir høyere risiko for kapseldannelse, så de vil anbefale å ikke gjøre det, selv om det kan gå bra også. Selve operasjonen har jo ingenting med melkekjertelen å gjøre, den vil alltid ligge over protesen uavhengig av over/under muskel.

3) Silikon, ja. Saltvannsprotesene var visst på vei ut igjen, iflg. Fornebuklinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det ikke når vi sier det så må du rett og slett gå gjennom det selv ;)

Jeg hadde veldig vondt og var utrolig slapp da jeg kom hjem fra operasjonen. Å kle på seg er et helvete da alle armbevegelser gjør både vondt og skal unngås i stor grad det første døgnet. Man må også ligge med overkroppen høyt de første dagene. Jeg våknet også om nettene da det gjorde vondt - det er jo tross alt huden som skal strekkes endel!

Funfact: Da jeg våknet etter at sovemedisinen begynte å gå noenlunde ut (et par timer etter operasjonen, på sykestuen), våknet jeg av at en sykesøster kjeftet så det ljomet etter. Skjønte først ikke hva det var, men jeg hadde altså (i søvne) lagt meg i laidback soveposisjon med armene foldet bak hodet og bare chillet totalt. Bråvåknet av hennes harde, frustrerte tone og måtte pent ha armene ned langs siden, var så vidt jeg turte å sovne igjen etter det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som er litt oppløftende er dersom man gjør operasjonen 2. gang (slik jeg har gjort), er allerede hulrommet der og musklene er ferdig strukket og derfor kunne jeg, som jeg nevnte tidligere, allerede jobbe kvelden etter operasjonen.

Første gangen hadde jeg dødd uten skikkelig smertestillende (kjennes ut som man har blit overkjørt av en bil....tror jeg), men jeg fikk noen veldig sterke tabletter (så sterke at jeg hadde litt vanskelig med å skille drøm og virkelighet...), men tåler ikke stort da :blush:

Har faktisk ikke blitt opplyst om at jeg skulle være forsiktig med å trene brystet hardt i ettertid? Er det noen som har noen linker på dette? Ble litt engstelig for at jeg kan få kapseldannelse?

Jeg trener tunge benkpress, skråbenk etc. og brystet er den muskelen som er best utviklet på meg og som flest (utrente) synes er for fremtredende på meg.PS! Det er 3 år siden siste operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er veldig off topic, men kan jeg spørre om hva du ble operert i ryggen for? Og hvor raskt du var "oppe å gå" igjen.. kunne trene og slikt? :rolleyes:

Jeg er operert for skoliose, så ryggen min har vært (og er fortsatt) skjev, men de har rettet den opp i så stor grad som de kunne. Det er en stor operasjon, så det var naturligvis mye smerter involvert, selv om morfinpillene hjalp mye på. Etter operasjonen måtte jeg 'lære meg' å gå igjen, det tok en stund. Da jeg mestret det, måtte jeg øve meg på å gå over lengre perioder uten å besvime, det tok vel 2 mnd. Jeg var ok i formen 3 mnd etterpå og kunne komme tilbake til folkehøyskolen som jeg gikk på da, men måtte fortsatt poppe smertestillende og kunne ikke bære noe som helst. Hadde fått beskjed om at jeg ikke fikk lov til å trene på 1 år, og i løpet av dette året fikk jeg vel maks lov til å bære et par kg. :p Så.. Det tok sin tid, og jeg begynte heller ikke å trene etter det året, man blir plutselig veldig forsiktig når det gjør så vondt når det først går galt, men var med litt i gymtimene på vgs. I fjor, 4 år etter operasjonen, begynte jeg med styrketrening, da. Skulle jo ha begynt leeenge før, men sånn er det, man tør ikke leve helt. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke blitt opplyst om at jeg skulle være forsiktig med å trene brystet hardt i ettertid? Er det noen som har noen linker på dette? Ble litt engstelig for at jeg kan få kapseldannelse?

Jeg trener tunge benkpress, skråbenk etc. og brystet er den muskelen som er best utviklet på meg og som flest (utrente) synes er for fremtredende på meg.PS! Det er 3 år siden siste operasjonen.

Interessant, selv har jeg under muskelen og kan ikke huske at noen sa dét, men at jeg kom til å oppleve nedsatt styrke i brystet resten av livet. Jeg tror jeg skal gå tilbake til å trene bryst bare litt av og til :p (Passer meg perfekt, hater å trene bryst.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er litt oppløftende er dersom man gjør operasjonen 2. gang (slik jeg har gjort), er allerede hulrommet der og musklene er ferdig strukket og derfor kunne jeg, som jeg nevnte tidligere, allerede jobbe kvelden etter operasjonen.

Første gangen hadde jeg dødd uten skikkelig smertestillende (kjennes ut som man har blit overkjørt av en bil....tror jeg), men jeg fikk noen veldig sterke tabletter (så sterke at jeg hadde litt vanskelig med å skille drøm og virkelighet...), men tåler ikke stort da :blush:

Har faktisk ikke blitt opplyst om at jeg skulle være forsiktig med å trene brystet hardt i ettertid? Er det noen som har noen linker på dette? Ble litt engstelig for at jeg kan få kapseldannelse?

Jeg trener tunge benkpress, skråbenk etc. og brystet er den muskelen som er best utviklet på meg og som flest (utrente) synes er for fremtredende på meg.PS! Det er 3 år siden siste operasjonen.

Det snakkes om at "muskelen" strekkes, og det er naturlig når man legger en pose under muskelen sånn. Men hva skjer dersom man av en eller annen grunn må ta ut silikonimplantatet? Vil man ende opp med to slappe brystmuskler? Hengemuskelpupp! :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes om at "muskelen" strekkes, og det er naturlig når man legger en pose under muskelen sånn. Men hva skjer dersom man av en eller annen grunn må ta ut silikonimplantatet? Vil man ende opp med to slappe brystmuskler? Hengemuskelpupp! :confused:

Vet ikke om 'strekkes' er det riktige ordet, men første gangen jeg ble operert så vil det gjøre vondt (når man legger implantatet under) for å gjøre plass. Da vil også mye fibre slites av (ødelegges?) noe som ikke skjedde 2. gangen.

Fnis jeg håper virkelig ikke det vil bli en 'hengemuskelpupp' haha for et vakkert ord :p Regner med at muskelen trekker seg sammen igjen? (håper) men har ikke tenkt å ta de ut heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om 'strekkes' er det riktige ordet, men første gangen jeg ble operert så vil det gjøre vondt (når man legger implantatet under) for å gjøre plass. Da vil også mye fibre slites av (ødelegges?) noe som ikke skjedde 2. gangen.

Fnis jeg håper virkelig ikke det vil bli en 'hengemuskelpupp' haha for et vakkert ord :p Regner med at muskelen trekker seg sammen igjen? (håper) men har ikke tenkt å ta de ut heldigvis :)

Regner med at de fleste planglegger å ha dem der så lenge som mulig, men det kan jo skje at man må ta de ut av f.eks. medisinske årsaker. Da er det litt kjipt å ende opp med en hengemuskelpupp! ;)

Jeg vurderer også å ta det nå, men jeg er jo såpass ung. Mange sier at puppene kan vokse dersom man blir gravid, og det er jo også litt kjipt å ha alt for store pupper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder ikke store bryster med femininitet. Synes småbrystede, til og med flatbrystede jenter kan være übersexy. Alt handler om utstråling og selvtillit :) I tillegg kan jenter med små pupper gå med dyyype utrigninger, uten å se tacky ut. Selv er jeg veldig fornøyd med min a-cup, men så er jeg jo også ei lita jente på 50 kg og 163 cm. MEN, når det er sagt, har jeg full forståelse for dem som velger å ta silikon som følge av at bryststørrelsen er noe de lider under. Folk har forskjellig smak, og vil tro det finnes utrolig mange ulike preferanser når det gjelder puppestørrelsen. Det er ikke før de seneste årene at jeg har blitt glad i mine små, og derfor blir jeg litt lei meg når jeg ser 16-åringer som får brystoperasjon i gave fra foreldrene o.l. I tenårene er mange så usikre på seg selv og sitt eget utseende, og vet at mange har angret når de har blitt eldre. Selvtillit er jo gjerne noe som kommer med årene. Derimot skal man ikke se bort i fra at jeg vil foreta et lite løft dersom puppene mine henger til navlen etter en eventuell graviditet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er litt oppløftende er dersom man gjør operasjonen 2. gang (slik jeg har gjort), er allerede hulrommet der og musklene er ferdig strukket og derfor kunne jeg, som jeg nevnte tidligere, allerede jobbe kvelden etter operasjonen.

Første gangen hadde jeg dødd uten skikkelig smertestillende (kjennes ut som man har blit overkjørt av en bil....tror jeg), men jeg fikk noen veldig sterke tabletter (så sterke at jeg hadde litt vanskelig med å skille drøm og virkelighet...), men tåler ikke stort da :blush:

Har faktisk ikke blitt opplyst om at jeg skulle være forsiktig med å trene brystet hardt i ettertid? Er det noen som har noen linker på dette? Ble litt engstelig for at jeg kan få kapseldannelse?

Jeg trener tunge benkpress, skråbenk etc. og brystet er den muskelen som er best utviklet på meg og som flest (utrente) synes er for fremtredende på meg.PS! Det er 3 år siden siste operasjonen.

Har ingen linker men jeg spurte kirurgen min da jeg var på etterkontroll. Det er nok ikke farlig, men KAN ha større sjangs for kapsel. Det sier se egentlig litt selv når protesene får litt juling ved har trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en video som viser healing-prosessen etter operasjon... For dem som vurderer å ta silikon.. Er aldersgrense på videoen, så man må nok ha youtube-konto for å se den..

Ikke alle har samme tilhelingstid. Mine pupper var ikke sånn hehe... Jeg har bilder fra samme dagen og utover og mine var ikke sånn. De var riktig nok litt langt fra hverandre en stund men det gikk over etter 2-3 uker tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...