Gå til innhold

Hvordan spiser forummedlemmene?


Vegard L

Anbefalte innlegg

Jeg spiser etter periodisk faste der jeg baserer kostholdet mitt på protein og fett før trening og mindre fett mer karbs etter trening. Regner ingenting men sørger for at jeg får i meg rikelige mengder med protein til hvert måltid, et eksempel på en dag kan bli:

M1: 1 Boks Cottage cheese, 3-4 egg, 1ss lakseolje

M2: 300-400 kjøtt/fisk/fugl, 300-400g grønnsaker, litt ris eller en par poteter

M3: 400g karbonadedeig med salat i 3-4 pitabrød, 1 ss lakseolje

De dagene jeg trener så blir det BCAA og 1 banan før trening og 20g Elite gold, 2 dl lettmelk og 2 dl litago etter trening

De dagene jeg ikke trener så blir det mindre karbs i M3.

Ca 2800 Kcal på treningsdager og ca 500 mindre på treningsfri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tror jeg er et sted mellom streng og moderat.

Jeg har ikke mulighet til å veie maten eller bestemme 100% hva jeg spiser, men tror jeg ligger et sted mellom 20g og 50g karbo om dagen. og hvor mye fett kommer an på hva som blir servert til middag, som regel er det noe kjøtt, men ikke alltid så mye fett. Så er usikker på sammensetningen, men uansett funker det greit for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Håp om å skvise av siste 1-2 kg av idealvekt i desember, og spiser derfor mat som metter for meg, med nok proteiner. I løpet av en dag blir det som oftest:

- 1-2 beger cottage og funligt, evt også bær.

- 2 porsjoner prottisgrøt av 40g store havregryn og 40g prot

- 1 kyllingfilet med stoore mengder grønt + grønnkorkketchup

- 6-10 klementiner

- 2 ss oil4life (må tas med i energiregnskap) +vitaplex og jern

På det meste blir jeg liggende på 1900 kcal, 44%p, 29%f og 27%k. Og jeg sliter ikke med sult og sug i det hele tatt. Så får vi heller se når julen kommer :p Har mellom 8 og 11 økter ukentlig, litt mindre enn planlagt, men det bør holde til underskudd.

(Så bytter jeg gjerne ut kyllingmiddag med egg i en eller annen form på travle dager, kesam for cc, slenger på litt skummetmelk og oboy etter fotball på dager med dobbel økt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ganske streng lavkarbo / ketogent. Det innebærer mye fett og protein, og karbohydrater nesten utelukkende fra grønnsaker / nøtter. Bær i sommerhalvåret. Spiser sjelden korn- eller frøprodukter. Har aldri veid maten min, så jeg kan ikke si eksakt fordeling næringsstoffer, men vil tippe jeg ligger på 5-10% kh, 20-25% protein og ca 70% fett. Fettkildene er naturlig fett fra egg, kjøtt, fisk og fete meieriprodukter. Spiser jeg for mye kh blir jeg fort slapp og trøtt, mens jeg får rikelig energi av fettholdig mat :) Vil tro jeg er ganske følsom for svingninger i blodsukker/insulin, og har mye å hente på å holde det stabilt med ketogen kost.

Alle utskeielser er planlagte, til jul skal jeg spise riskrem og drikke tomtebrygg. Gærningen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

En mellomting mellom streng og moderat lavkarbo. Har mine perioder der jeg kun inntar frukt og grønt som

karb kilder ala paleo dietten. For min del sier det seg nesten selv at med renest mulig mat fungerer kroppen best, men

er ikke alltid like nazi. Da sprekker man fort gitt!

Ren mat for meg er: Kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, nøtter, frø, bær. Ikke melk og kornprodukter. Da jubler ivertfall min mage:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Vegard her også. Ligger stort sett på mellom 50 og 120 kh til dagen, som regel rundt 80-90. Jeg teller ikke, men har kontrollert et par ganger bare fordi jeg var nysgjerrig på hvor mye det var;). Fordelingen min er ca 15% karb, 35% proteiner og 50% fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk æren av å ha stemme nummer 100!

Men jeg ble veldig overrasket over resultatene - 67 % spiser moderat lavkarbo. Hadde trodd det skulle være jevnere fordelt.

Selv har jeg et ganske avslappet forhold til makro-fordelingen. 200+ gram proteiner, litt fiskeolje, og utover det spiser jeg hva jeg vil. I praksis blir det ca. isokalorisk. Er ikke så nazi på hva jeg putter i meg (pizza og is f. eks. :thumbsup:) så lenge jeg kommer i mål med protein- og kalorimengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...