Gå til innhold

Hvordan spiser forummedlemmene?


Vegard L

Anbefalte innlegg

ca 2600 kcal P 250g K 250g F 55g (40-40-20)

underskudd på 3-400 kcal?

Jeg går opp i vekt på rundt 3300 kcal, stabil vekt på 3000 kcal.

  • Kyllingfilet, tunfisk, laks
  • Ris
  • Havregryn
  • Linfrø
  • Hvetekli
  • Alt av grønnsaker, spesielt Brokkoli
  • Egg, kokt

  • Protein pulver
  • Kreatin
  • CLA
  • Omega 3
  • Vitaminer

Spiser 2 egg og 20 g proteiner (shake) til frokost etter cardio økt på morgen. Resten spiser jeg etter behov. Spiser egg, havregryn på formiddagen, kylling, ris og grønt på ettermiddagen og kvelden.

Spiser et solid måltid etter styrke økt på ettermiddagen/kvelden, kanskje så mye som 100g proteiner og 100g karbs til det måltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser etter PF nå, så første måltid blir lunsj i 13tida. Å da er det som oftes hjemmebakt lavkarbo brød el hjemmelaget knekkebrød med magerost og 2egg og noe grønt.

Proteinshake eller liten skyr før og etter trening.

Middag: Kyllingfilet, kalkun, karbonadedeig, ovnsbakt torsk, omeletter, protein pannekaker, mye grønnsaker

Kvelds: Mager kesam med div

+ selolje, sink, b-vitamin og crome

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*moderat lavkarboveggis* :p

Spiser rundt 50-80gr karbs, da kroppen tåler det dårlig.

Ellers prøver jeg å nå 150gr protein. Så ligger mellom 110-150gr per dag.

En god del fett. Usikker på hvor mange gr. Da jeg ikke har logget på ei stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+/1 1%... Hva skjer om du går over en dag? Jeg orker ikke å ha det så strengt. Griner ikke hvis jeg ender på 25% fett på en treningsdag eller 36% protein på en hviledag akkurat.

Går ikke over en dag, kun spisedager, flott hvis du trives å ha det sånn og ikke griner, jeg griner heller ikke, høres bra ut?du fornøyd, jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF gikk fort så slik eter jeg nå på bulk:

Går mye i karbonadedeig, egg, whey, litt kyllingfilet, havregryn, ris, riskaker, frukt og grønnsaker.

3 løftedager og 2-3 svømmedager.

ca 4000 kalorier på løftedager og 3000 resten av dagene med rundt 400 gr karb på løftedagene og 200 på de andre.

Ikke alltid like gøy å ete 4000 kalorier, men det går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ligger på i gram:

Fett: 91.1

Karbohydrat: 70.99

Protein:148.3

I prosent:

fett 48%

protein: 35%

karbo:17%

Ganske så moderat lavkarbo, med karbohydrater fra nøtter, frø, grønnsaker, mørk sjokolade/kakao og tyggis. Jeg begynte med ketolyse (streng lavkarbo) og økte på med flere karbohydrater med nøtter og frø. Spiser en sjelden gang bær men aldri frukt. Spiser ofte tahini, ost, kylling, finnbiff , nøtter og laks.

Jeg ble kvitt de siste vanskelige kiloene med lavkarbo (kuttet ut frukt og nutrilettbarer (som inneholder sukker!!). Jeg kan spise større mengder mat (mer energi) på lavkarbo og opprettholde lavere vekt enn med et kosthold med mye frukt (mer karbo)

null.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jaggu meg heldig som tåler mye karbs. Har alltid vært veldig fascinert av det vegetariske kostholdet. Er selv ikke storspiser av kjøtt og egg og skulle jeg valgt hadde jeg med fordel heller spist bønner og pasta!.. bare magen min hadde tålt det. Ble du veldig opblåst i begynnelsen og samlet mye vann?

Ser ikke ut som du har problemer med å få i deg næringsrikmat og nok proteiner. Det krever en del kunnskap og smarte spisemedtoder. Synes du det er mer slitsomt å tilberede maten? :) Lite variasjon?

Tror ikke jeg ble det. Var bare 13-14 år og tynn som en flis da jeg ble veggis, kan ikke huske jeg økte noe i vannvekt eller følte meg oppblåst. Gjør ikke det nå heller, kan nesten spise hva om helst uten å samle vann eller føle meg oppblåst.

Syns ikke det er slitsomt, men jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag. Har vært veggis hele mitt "lage mat selv"-liv:p Litt lite variasjon er det nok, men det er mest fordi jeg er lat med å prøve nye ting. Spiser mye det samme. Om en liker å lage mat og teste ut oppskrifter er det nok spennende å finne. Så at kostholdet mitt er nokså kjedelig må jeg skylde på meg selv:)

Lykke til hvertfall, om du finner ut du vil prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ble det. Var bare 13-14 år og tynn som en flis da jeg ble veggis, kan ikke huske jeg økte noe i vannvekt eller følte meg oppblåst. Gjør ikke det nå heller, kan nesten spise hva om helst uten å samle vann eller føle meg oppblåst.

Syns ikke det er slitsomt, men jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag. Har vært veggis hele mitt "lage mat selv"-liv:p Litt lite variasjon er det nok, men det er mest fordi jeg er lat med å prøve nye ting. Spiser mye det samme. Om en liker å lage mat og teste ut oppskrifter er det nok spennende å finne. Så at kostholdet mitt er nokså kjedelig må jeg skylde på meg selv:)

Lykke til hvertfall, om du finner ut du vil prøve:)

Samme her! Hadde sikkert vært vanskeligere å gått over til vegetarisk kosthold nå som voksen:) Men det går fint om man har vilje nok. jeg kjenner ikke til noe annet. Husker såvidt at jeg spiste litt mcdonaldsburger og pølse da jeg var liten:P men når man ikke er vant til smaken av vanlig kjøtt, merker man ikke særlig forskjell på det og vegetarljøttet.

Jeg er nok også litt lat til tider og derfor blir kostholdet kjedelig iblandt. Men det hadde ikke vært annerledes om jeg hadde spist kjøtt. Da hadde jeg vel bare lettere tydd til halvfabrikata og ferdigmat.

Er jeg lat så bruker jeg mye vegetarkjøtt og det blir pølse med lompe, taco osv. Men så hender det jeg slår til og improviserer eller tar fram veggiskokeboka og tryller sammen noe laget bare på grønt og slikt.

Men ikke noe problem å være lat på kjøkkenet om man skal prøve seg som veggis, det finnes jo så mye man kan bruke istedet for kjøtt at man kan lage det samme som resten av familien/vennene ved å bare erstatte kjøttet med vegetarkjøtt etc. Man er ikke nødt til å bruke mange timer på kjøkkenet hver dag liksom. Maten min går faktisk fortere å lage enn kjæresten sin. Siden mitt ikke er så nøye med hvordan og hvor lenge jeg steker det. Kan lett tine ei pølse i mikroen et par minutter og hive den på fatet liksom:P easypeasy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg spiser så og si det samme vær dag. Syns det er ganske digg egentlig:p

Jeg også. prøved dog å være litt mer eksprementell i helgene eller på fridager. ellers består frokosten av havregrøt m cc eller havregrøt og prot kaffe. lunsj består av enten salat med kjøtt /ost, knekkis med mye pålegg og fet smøreost og grønt, en boks cc med bær eller en proteinlefse med pålegg og grønt i. Middagen er der variasjonen ligger for meg men er alltid fisk, kjøtt, kylling med salat eller grønnsaker og saus/dipp/dressing og en karbohydratkilde. Kvelds er som regel cc med bær igjen.. dager uten trening har jeg mindre mat og spiser mindre protein. dager jeg trener har jeg som regel en shake eller to i bakhånd:)

Prøver å leve uten for mye karbs. Dt er ikke så ille ekstremt, men spiser sjelden brød, ris og pasta. Spiser litt knekkebrød i ny og ne og også en del poteter til middag, men på dager jeg skal lese fag osv. tar jeg en solid frokost, mer gryn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moderat lavkarbo, tror jeg. Og lavkalori. Er egentlig veldig lavkarbo de fleste måltider, de fleste dager, men så slår jeg til med en porsjon ris eller poteter til middag en og annen dag, tar gjerne et lite kakestykke når jeg er borte på besøk.

Er i utgangspunktet et forsøk på å leve etter PMSF, men jeg har for dårlig selvdisiplin til å klare å gjennomføre det. Derfor blir det slik som jeg har det nå. Teller verken kalorier eller karbohydrater, men eter etter øyemål og ser på vekta om det funker eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser akkurat det jeg vil og føler for hver dag. Spiser ca 5 måltider daglig, dvs frokost, mellommåltid, lunch, mellommåltid og middag. Prøver å spise fisk 2 dager i uka til middag.. frokosten består i alt fra brødskiver med ost/leverpostei o.l til lettkokt havregryn.

Er nok ikke den som tenker mest på kostholdet, men vurderer å starte med det fra høsten av etter jeg har sett alt det spennende som enkelte av dere lager :) Ingen andre enn meg som ikke tenker på kalorier o.l? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...