Gå til innhold

Hvordan spiser forummedlemmene?


Vegard L

Anbefalte innlegg

Moderat lavkarbo er vel det som er " mest forendelig " med grunntanken til mange av deltagerne her på siden, styrketrening for best muskelvekst / utseende / fitness / strammere kropp.

Hadde du spurt på terrengsykkel.no eller ett-eller-annet løpeforum, hadde sikkert flertallet stappa på med lette karbohydrater. Gutta som sykler til jobb på sine 29 000 kr carbonracersykler, eter loff med syltetøy og brunost 2 timer før avreise hjem, men dropper smøret fordi de " ikke vil ha så mye kalorier ".

Målet bestemmer vel midlene so to speak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teller egentlig ikke kalorier tbh. Spiser ikke brød, ris, pasta eller poteter (med mindre jeg er gjest et sted). Spiser utenom det egentlig det jeg føler for. Går mye grønnsaker og fisk. En del kylling og oksekjøtt. Noe grovt knekkebrød med gulost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

moderat lavkarbo.

teller ikke kcal pr måltid men vet ca kcal på det meste jeg spiser, så en total på døgnet mellom 1200-1600 for tiden, utenom det bare sørger for gode proteinkilder+ sunt fett til hvert måltid og at proteininntak er minimum 2g x kv.

karbo i form av frukt og havregryn for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser vel i grunnen moderat lavkarbo, men jeg spiser egentlig akkurat det jeg har lyst på. Det eneste jeg bryr meg om er antall kalorier per dag og hvor mye proteiner jeg får i meg.

Høres ut som det jeg kjører. Jeg trur dessverre at jeg generelt de siste åra har fått i meg mye mer kalorier enn det jeg faktisk trenger.

Må innrømme jeg er noe skeptisk tel den tankegangen man ofte møter på treningssentere når man starter, i.e. at man må spise MYE for å øke i muskelmasse. Trur jeg lett kunne oppnådd samme størrelse, samtidig med en mer rippa kropp hvis jeg hadde spist mindre helt fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50% protein

30%karbs

20% fett

- ligger på dette hver dag margin med 1% +/- på de forskjellige, men aldri mer.

+/1 1%... Hva skjer om du går over en dag? Jeg orker ikke å ha det så strengt. Griner ikke hvis jeg ender på 25% fett på en treningsdag eller 36% protein på en hviledag akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+/1 1%... Hva skjer om du går over en dag? Jeg orker ikke å ha det så strengt. Griner ikke hvis jeg ender på 25% fett på en treningsdag eller 36% protein på en hviledag akkurat.

+/- 1% her også, jeg følger en fastsatt plan, og viker sjeldent fra den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok på "annet" fordi jeg er vegetarianer og følte ikke noen av de andre kategoriene passet. Spiser for det meste "vanlig mat", er ikke på diett eller har noen matvarer som er nei-mat. Prøver å få i meg mye proteiner (120 gram dagen er målet og er mye for meg ift før) og ligge på vedlikehold, dvs drøye 2000 kcal. Teller ikke kcal, men har det i bakhodet. Spiser det jeg har lyst på, innen rimelighetens grenser så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok på "annet" fordi jeg er vegetarianer og følte ikke noen av de andre kategoriene passet. Spiser for det meste "vanlig mat", er ikke på diett eller har noen matvarer som er nei-mat. Prøver å få i meg mye proteiner (120 gram dagen er målet og er mye for meg ift før) og ligge på vedlikehold, dvs drøye 2000 kcal. Teller ikke kcal, men har det i bakhodet. Spiser det jeg har lyst på, innen rimelighetens grenser så klart.

Bare ble veldig nyskjerrig her, hvordan ser din matplan ut? Slet veldig med å være veggis fordi jeg er en sucker for

karbs og liker det lettvint. Ble for lite proteiner hos meg og alt la seg rett på hoftene:thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ble veldig nyskjerrig her, hvordan ser din matplan ut? Slet veldig med å være veggis fordi jeg er en sucker for

karbs og liker det lettvint. Ble for lite proteiner hos meg og alt la seg rett på hoftene:thumbsdown:

Jeg spiser mye karbs, har alltid gjort det og kroppen min tåler det bra. Har ingen fast matplan, men spiser en del vegetar"kjøtt" med poteter, pasta, ris osv som tilbehør (+ grønnsaker). Erstatter også gjerne kjøttet med kikerter, linser og/eller bønner. Knekkebrød med ost, melk med proteinpulver og banan er en typisk frokost. Drikker en del smoothie med kesam og proteinpulver i. Prøver også å spise egg, men orker sjeldent mer enn ett og syns ikke det er så veldig godt.

Før spiste jeg alltid brødskiver/knekkebrød til lunsj, men i det siste har jeg laget en stor salat med diverse grønnsaker + kikerter/bønner/linser i.

Så ja, tror jeg kan oppsummere proteinkildene mine til:

-Proteinpulver

-Kesam

-Linser, bønner og kikerter

-Egg, melk og ost

-Nøtter

For meg funker dette fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...