Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Om meg:

30 år. 178 cm, 73 kg

Trener styrke ca 3 timer i uka, litt løping og svømming innimellom.

En normal dag:

Frokost:

Havregrun lettkokte 20 g

Ekstra lett melk 1 dl

Halv banan

Mellommåltid:

Skyr 160g

Lunch:

Kyllingfilet 100g

avokado 50g

Blandet salat 100g

Middag:

Fitnessbloggens "lasagne" med karbonadedeig, squash og cottage cheese 200g

Frosne bær 150g

Mager vanilje kesam, halv boks

Kveldsmat:

eggerøre av 2 egg

tine smør 5 gram

Røkt laks 50g

Tomat 100g

Ekstra lett melk 1,5 dl

Dette tilsvarer ca 1400 kalorier hvor av energien kommer fra:

40% proteiner

24% karbohydrater

36% fett

Jeg har forsøkt både større porsjoner og flere måltider for å øke energiinntaket, men jeg synes det er ubehagelig. Blir kvalm og uvel.

Samtidig har det blitt helt tydelig at jeg spiser for lite da det de siste ukene har vært umulig å jogge mer enn 5 minutter uten at jeg nesten faller av tredemølla. Har derfor gått over til å trene bare styrke, med kun litt oppvarming på mølla.

Ønsker noe lavere fettprosent, men dette er ikke veldig viktig. Det viktigste er å føle meg bra og se bra ut;-)

Noen tips på endringer jeg kan gjøre som kan funke på sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om meg:

- Jente, 25 år

- 176 cm, ca 62 kg. Har vært vektstabil de siste 3 årene.

- Trening (slik jeg helst vil):

  • Aktiv løper: Ligger rundt 40 (min) - 70 (maks) km i uka (litt mindre løping nå pga. litt småvond hofte)/5 - 6 timer kardio per uke. Løping/kardio 4 ganger per uke.
  • Trener styrke de øvrige 3 dagene - overkropp en dag, bein neste og helkropp på siste styrkedag. Eventuelt 2 fullkroppsøkter per uke.
  • Går i tillegg en del til/fra om dagen da jeg ikke har bil. Studerer fulltid.

Kosthold:

  • Frokost: 1, 5 dl havregryn, en biolayoghurt, en frukt
  • Etter trening: 2 bananer + en skyr eller lignende.
  • Lunsj: 3 - 4 grove brødskiver med variert pålegg; ost og skinke, egg og laks, makrell i tomat, leverpostei etc. En skyr + en frukt.
  • Middag, varierer mye: 2 - 3 vanlige poteter/ris, en porsjon boil in bag/pasta 100 gram i ukokt tilstand, 200 - 300 gram kjøtt/fisk (fortrinnsvis laks), grønnsaker.
  • Kvelds: Stort sett det samme som lunsj.

Grovt regnet blir dette rundt 2500 kcal, tror jeg?

Mål: Nå er saken den at ikke alt det hormonelle (manglende menstruasjon) er helt på stell. Eller dette er noe jeg selv tror, har ikke fått svar på blodprøver enda. Er jo per BMI ikke undervektig, og har en helt normal mengde kroppsfett. Ikke noe synlig mageruter osv. MEN, siden tante rød ikke vil komme tilbake til meg, så er det åpenbart at noe ikke helt stemmer. Har roet ned på treningen nå for å se om dette hjelper, trener nå 4 dager per uke (2 rolige utholdenhet, 2 styrke fullkropp).

Men, saken er den - er det noen her (Vegard Lysne) (?) som kan gi meg noen holdepunkter i forhold til kosten min? Spiser jeg for lite, generelt med tanke på kalorier? For lite/for mye av noe?

Med en så høy treningsbelastning du beskriver så kan du nok med fordel spise enda mer. Er du vektstabil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en så høy treningsbelastning du beskriver så kan du nok med fordel spise enda mer. Er du vektstabil?

Ja, jeg holder vekta sånn noenlunde stabil. Har ikke veid meg siden januar 2012 faktisk, og veide da 61, 5 kg - jeg kan trygt si at jeg veier ikke noe MINDRE nå i allefall ;)

Har også en helt normal fettprosent. Eller, den har jeg strengt tatt aldri målt helt nøye, kun på en sånn Inbody - vekt. Den var da 20 % tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et forslag til kosthold, lurer på om noen kan se på det, har økt mengden mat på det jeg har skrevet over her. Jente, snart 20, 167 cm, 47 kg, målet er å bli sterkere, gå opp i vekt. Har et styrkeprogram(fullkropp) som jeg skal kjøre 3 dager i uken)

Dette er et eksempel på hva jeg har tenkt: er det for mye/lite?

Frokost: 3 knekkebrød/rundstykker med pålegg og egg, 1 gl. melk + en skyr/yoghurt

MM: En halv boks cottage cheese/kesam med nøtter/tørket frukt

Lunsj: F.eks en salat med reker eller en baguett/knekkebrød

Middag: kylling/fisk/kjøtt og masse grønnsaker + søtpotet

Kvelds: samme som frokost/mellommåltid

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Call me crazy....

Om meg:

Jente, 20 år

Høyde: 165 cm

Vekt: Et sted mellom 63 og 65 tror jeg

Mål:

Vekk med det overflødige, føle meg bra både utvendig og innvendig

Trening:

Styrke 6 dager i uken, 2-splitt (upper body, lower body).

Mye variert, alt fra kettlebells til TRX til baseløft.

1 time stretching 2 ganger i uken, meditasjon, og yoga når jeg føler for det!

Er ingen cardio-fan, men bokser iblandt fordi det er gøy (y)

Kosthold:

Når jeg står opp (7-8 tiden): 10g aminolast (aminosyrer hvis det skulle være et spørsmål om hva det er), 3-4 CLA kapsler, omega 3 og multivitamin

Første måltid (12 tiden): Sushi/kylling og ris

13:00: Aminosyrer

Før trening: en eller annen pre-workout

Under trening: aminosyrer

Etter trening , lunsj (4 tiden): teriyaki kylling

5-6 tiden: aminosyrer (JA jeg vet, igjen:eek: ..........)

8 tiden: middag! Kylling/fisk og grønnsaker

Spiser ikke gluten eller laktose, holder meg unna sukker, men er en sucker for pepsi max.. "spisedag" en gang i uken:)

Shoooooot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IIFYM 2400 kcal 200g protein+ 50-100g fett resten karbs, spiser 2-3 ganger om dagen.

Går mye karbonade deig, spaghetti, fisk, ris, kylling, svinekjøtt, biff, taco pulver, taco lefser, egg, lomper, lasagne, lett ost, grønnsaker, og frukt

Trine0000, er ikke så viktig hva man spiser og når man spiser bare du får ideg nok mat

Men jeg syns det er lettere og spise ofte på overskudd : )

Ser veldig lite ut forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lyst å prøve meg på biorytme.. Noen som vet om dette ser ok ut? Jente 20år, 166cm høy og veier 55kg. Trener styrke tre ganger per uke, cardio to ganger per uke (stortsett intervaller, maks 30min). To dager treningsfri, evt. Yoga disse dagene, varierer litt. Vil øke i muskelmasse og ned med fettprosenten. I følge fitnessblogen sin kcalkalkulator så er ca. 2000 kcal vedlikehold på treningsdager? Så tenkte å ligge litt over de dagene jeg trener, og de to dagene jeg har fri ligge et par hundre under?

Her er hvertfall matplanen jeg tenkte å teste ut i ukene fremover:

M1: 300g cottage cheese + 15g mandler ELLER eggerøre/omelett av 4-5 egg og en halv avocado + en ts tran

M2: 125g laksfilet med 150g med enten brokkoli/blomkål eller spinat/paprika til.

M3: 150g kylling og en halv pose boil-in-bag pose med hvit ris + noe grønnsaker

M4: havregrøt (2dl havregryn med 1dl ekstra lett melk) med 100g mager cottage cheese og kanel

Er ikke helt sikker på porsjon str på havregrøten, skal måle neste gang jeg spiser det. I tillegg til dette kommer proteinshake. Enten så trener jeg etter M1 eller etter M3. Tenker da at hvis jeg skal trene etter M1, så legger jeg til litt frukt i cottage cheesen (typ en pære eller litt bær), så kommer proteinshaken etter trening sammen med en frukt (trenger jeg da da p.shake før trening og?). Bruker Gold Standard whey fra GG om det skulle ha noen betydning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Jente, 19 år, ca 163 cm høy, 70 kg.

Har gått ned 12 kg det siste året (ca), men føler kanskje at det går litt sakte. Kaloritelling og sånt er jeg ikke flink på, så hadde vært supert med litt tilbakemelding på matvanene mine :)

En typisk matdag kan se slik ut:

Frokost: 2 rugsprø med makrell i tomat, skinke og lettost, røkelaks, osv. Alltid med litt frukt eller grønt og noen spriulinakapsler ved siden av :)

Etter trening: proteinshake av 2 scoops whey tech og vann, og en banan.

Lunsj: Her er det ganske mye forskjellig egentlig! 1 boks cottage cheese med sukkerfritt syltetøy, salat med egg, hjemmelagde grove brødskiver med lettost, en skyr med en boks cherrytomater og et par frukter til, også videre. Det er vel salat med 1-2 egg og fisk av noe slag det går oftest i :)

Middag: En laksefilet med grønnsaker, noen ganger med litt fullkornspasta til.

Kvelds: som oftest bananpannekaker eller smoothie :)

Jeg trener 3-5 ganger i uka. Som oftest kondisjon, men begynner å falle for styrketrening, så det blir nok mer av det fremover!

Jeg har veldig lyst til å gå ned ca 10 kilo til, men en kjemperask vektnedgang er ikke superviktig, så lenge det går framover! :) Som oftest er måltidsfordelingen som over, men med skole, 2 jobber, trening og venninner så hender det at det faller bort et måltid i ny og ned, og at det blir en atkinsbar e.l. i farten i stedet.

Det hadde vært kjempefint med en liten pekepinn på om jeg egentlig spiser nok/for mye/noe annet :p Tuuuusen takk på forhånd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 20, 167 cm, 48 kg. Skal opp i vekt :)

Frokost: en porsjon havregrøt kokt på melk og vann, toppet med banan, eple, cottage cheese og rosiner/nøtter

Lunsj: 2 knekkebrød med masse pålegg(som egg, fisk, kjøtt osv) + en stor skyr med cottage cheese, 1 eple og nøtter/rosiner

Middag: fullkornspasta, kylling/fisk/kjøtt og masse grønnsaker

MM: en skål naturell yoghurt med müsli og rosiner

Kvelds: 2-3 knekkebrød med pålegg, 1 glass melk/biola/confecta kakao e.l

Utenom: noen frukter, kanskje litt nøtter/rosiner

Bra?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, Gutt 26 (på mandag) hær. Slitt med overvekt helt fram til jeg var 17 år.

Er 191 cm høy, 93kg nå.

Begynte på periodisk faste i November.

På treningsdager (etter trening)

175g havregryn + 25g rosiner

6 scoops proteinpulver (tomminutrition whey explode)

1 eple

1 banan

Middag (fordelt på 1 eller 2 måltider alt etter jobb osv)

1 pk toro boil in bag jasminris 120g

3-5 bokser tunfisk / 600g kylling

1-2 brokkolier

1 box kesam (vil bytte til casein proteinpulver?)

Tilskudd: ZMA, proteinpulver, multivitamin, BCAA 10g (før og etter trening) og tran

Hviledager (første måltid 12:00)

Omelett (3egg,purreløk,vann)

1 karbonade/kyllingkjøttdeig

Agurk/brokkoli/tomat/paprika

Middag (fordelt på 1 eller 2 måltider)

1 pk karbonadedeig/strimlasvin/kylling/laks/kveite/steinbit

3 egg i form av stekt eller omelett

Agurk/brokkoli/tomat/paprika

1 box kesam (vil bytte til casein proteinpulver?)

Tilskudd: ZMA, proteinpulver, multivitamin og tran

Treninga:

Kjørt "Sixpack på rekordtid" nå i 3 måneder.

Ligger på omlag

3x5 knebøy 125kg (135kg på en bra dag)

3x5 benk 95kg (maksløft 105kg)

3x5 Markløft 160kg (175kg maksløft)

1x1 Chinups med 20kg mellom beina

3x5 dips med 40kg mellom beina

3x5 60kg militærpress

ETC

Resultatene kommer men kanskje ikke like fort som man skulle ønske. Er det noe man kan fixe på hær?

Jeg raser ufattelig fort opp i vekt, og i det yrket jeg har valgt så får jeg dessverre ikke bli for stor.

Ser dette helt på tryne ut eller helt ok ut? TIPS mottas veldig gjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente 20, 167 cm, 48 kg. Skal opp i vekt :)

Frokost: en porsjon havregrøt kokt på melk og vann, toppet med banan, eple, cottage cheese og rosiner/nøtter

Lunsj: 2 knekkebrød med masse pålegg(som egg, fisk, kjøtt osv) + en stor skyr med cottage cheese, 1 eple og nøtter/rosiner

Middag: fullkornspasta, kylling/fisk/kjøtt og masse grønnsaker

MM: en skål naturell yoghurt med müsli og rosiner

Kvelds: 2-3 knekkebrød med pålegg, 1 glass melk/biola/confecta kakao e.l

Utenom: noen frukter, kanskje litt nøtter/rosiner

Bra?:)

skal du opp i vekt så velger du ikke confecta kakao, da lager du heller en deilig ordentlig god kopp med melk, kakao og gjerne en liten (eller stor) klatt med krem på topp! :hungry: kok også grøten på kun melk og velg gjerne brød istedenfor knekkebrød hvis du liker det. Du trenger mer mat enn du tror for å opp i vekt! så ikkeikkeikke vær redd for å bare spisespisespise!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann, 30, 186cm, 83kg. Bryr meg overhodet ikke om vekta, men vil gjerne øke styrke og redusere fettprosent. Vekta har vært relativt stabil i årevis (kanskje jeg har gått opp ~1kg/år eller noe), så jeg vet at jeg ikke overspiser.

Jeg kjører et bare-bones styrkeprogram 3 ganger i uken, og er ellers sofasliter og kontorrotte.

Min typiske kostholdsdag eksisterer ikke. Jeg er notorisk sporadisk i matveien, og spiser stort sett så mye jeg vil av det jeg vil, når jeg vil. Kostholdet er dog variert i den forstand at jeg i løpet av noen ukers tid får i meg mat fra alle deler av kostsirkelen. Livssituasjonen er for tiden slik at det er vanskelig å få opparbeidet en rutine (en reaksjonær jobbsituasjon i tillegg til mye farting rundt på ettermiddag og kveldstid), så planlegging av matinntak er en utfordring.

Jeg skyr lettprodukter som pesten. Vi snakker ekte majones på skiva og kremfløte i sausen. ;) Det skal også nevnes at jeg vel drikker rundt 1l Cola til daglig, i tillegg til at jeg ikke er fremmed for å smågomle på snacks hvis anledningen byr seg.

I ukedager så kan min matdag fortone seg slik:

Frokost: ikke alltid jeg spiser frokost - matlysten varierer veldig. Hvis jeg spiser, så enten hiver jeg i meg noen brødskiver med pålegg og skyller ned med appelsin- eller eplejuice, eller så kan jeg svippe innom butikken og naske med meg et par slike påsmurte knekkebrød fra Wasa. Div. yoghurt og lignende produkter.

Lunsj: enten varmrett i kantina; et par rundstykker (de groveste de har i butikken; nemlig halvgrove) med smør og pålegg eller noe ferdig påsmurt i fra konditoriet.

Middag: varierer voldsomt, alt i fra skikkelig komponerte middager til junkfood o.l.

Kveldsmat: sjelden jeg spiser, men hvis jeg gjør det så er det omtrent som frokosten

I helgene spiser jeg paradoksalt nok som regel mindre; frokosten uteblir gjerne og lunsjen blir noen timer senere enn normalt. Middagen er gjerne en god del større enn hva den er i uken (men antakelig ikke stor nok til å erstatte lunsjen), og mengden snop og drit er jo gjerne også høyere.

Mine to hoved"bekymringer" (gåsetegn fordi jeg innrømmeligvis ikke tenker stort over kosthold) er 1) at jeg ikke får i meg nok energi til å kompensere for det økte aktivitetsnivået og styrkeøkningen (som sagt: jeg har vært i energibalanse i årevis, og er ikke i stand til å bedømme om jeg spiser mer nå enn hva jeg gjorde før), og 2) at jeg ikke får i meg nok av både makro- og mikronæringsstoffer.

Jeg prøvde å begynne å logge matinntaket mitt på shapeup, bare for å få en oversikt, men falt fort av. Jeg ble dog overrasket over det lille jeg faktisk logget; de to helgedagene jeg logget lå jeg på ~1900kcal, mens jeg til gjengjeld i ukedagen endte opp på ~2800kcal. 3 dager er jo selvsagt ikke nok til å konkludere med noe, men det tyder jo på at jeg ikke spiser så mye som jeg tror. Så lenge jeg blir sterkere er det ikke så farlig for meg om fettprosenten øker litt i prosessen; fett er etter hva jeg forstår lettere å skrelle av når muskelmassen er stor, så jeg kan godt ta ting trinnvis her. Noen tanker rundt dette?

Jeg lurte på å benytte meg av "spademetoden", nemlig ta kosttilskudd samtidig som jeg gjør så godt jeg kan for å øke dekningen gjennom kosthold. Tanken er å skyfle på og la kroppen skille ut det den ikke trenger, slik at den i det minste har noe i de periodene hvor ting glipper og jeg ikke får i meg nok gjennom maten. Vi er nok alle enige om at idealet er et velbalansert kosthold og at kosttilskudd dermed er overflødig, men i realiseringen av at verden ikke er ideell (og jeg er enda lenger fra ideell), vil det jeg skisserer være et akseptabelt kompromiss mellom der jeg er nå og idealet?

*phew* Det ble langt, og hvis noen har lest helt gjennom og endatil har betraktninger å komme med så spanderer jeg en øl. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannebein på 24år

176+

75-80 Kg

Trening 5 dager i uken.

Satt nettopp å regna ut inntaket jeg har fortiden, ser det greit ut? noe forandringer jeg burde gjøre?

Eneste kardio trening er 10min på mølla, holder det? skulle jeg ha kutta ned på kcal?

Målet er fit like shitt!

All tilbakemelding settes stor pris på <3

Frokost

Havregryn, 100g

Kalorier

389kcal + 132kcal (Melk)

Protein

11,4g + 6,4g (Melk)

Karbohydrater

63,1g + 9,2g (Melk)

Fett

7,8g + 7,8g (Melk)

Mellom måltid 1

X2 Bananer, 240g

Kalorier

199,2kcal

Protein

2,64g

Karbohydrater

43,44g

Fett

0,72g

Lunsj

Havregryn, 100g

Kalorier

389kcal + 132kcal (Melk)

Protein

11,4g + 6,4g (Melk)

Karbohydrater

63,1g + 9,2g (Melk)

Fett

7,8g + 7,8g (Melk)

Mellom måltid 2 + etter Trening

Mutant Mass , 2scoop

Kalorier

525kcal

Protein

29g

Karbohydrater

85g

Fett

9g

Middag

Kylling, 150g

Kalorier

237kcal

Protein

30g

Karbohydrater

0g

Fett

12,7

Totalt

Kalorier

2528,2kcal \ 2265,7 (1scoop før trening)

Protein

120,04g

Karbohydrater

399,24g

Fett

69,22g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt, 17 år ca. 190 cm høy og 88 kilo tung.

Eksempel på matinntak for en dag:

Frokost/brunch 11:00: 5 skiver grovt brød med diverse pålegg (ost, skinke, fiskepålegg, leverpostein etc.)

Lunch 15:00: 3 stekte egg og enten bacon eller skinke + 250 g grønnsaker

Middag 18:00: 2 laksefiléer + 250 g grønnsaker

Kveldsmat 22:00: 300 g mager kesam og 170 g tunfisk i vann + en fruktenhet

I tillegg tar jeg en shake med 60 g wheyprotein etter trening (4 ganger i uka)

Jeg har trent i ett år nå og har opparbeidet meg noe muskelmasse. Målet mitt er mer muskelmasse og mer definerte muskler

Og så spørsmålene:

Er det noe jeg spiser som jeg bør redusere inntaket av, kutte ut eller spise ved et annet tidspunkt på dagen for å oppnå målene mine?

Jeg spiser ikke forskjellig på treningsdager og viledager. Burde jeg det? i så fall hva bør forskjellene være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mitt mål er å gå ned fra 18% til under 10% fett, det er ikke så nøye hva tallet er så lenge jeg har markerte abs. Jeg ønsker så klart å beholde mest mulig muskelmasse.

Jeg veier 85kg,185 cm jeg er 28 år, mann. Trener 5 dager i uken (PHAT) og kjører morgencardiocardio 6 dager i uken lav intensitet på tredemølla i oppoverbakke 1 time.

Har hviledag fra styrke på halvkarb og 0 karbdagen

Dette er min diett:

Måltid 1.

30gr Havregryn

30gr protein pulver m/sk melk,vann

6 eggehvitte

1eple

8 kapsler omega3 eller 2 ss tran

Måltid 2.

120gr Torsk eller 100g kylling

30gr Ris

100gr grønt

Måltid 3 etter trening

40gr Protein pulver m/sk melk/vann

1 grønt eple

Måltid 4.

120 gr Torsk

30gr Ris

100gr grønt

Måltid 5.

120gr Torsk eller 100gr laks eller 100gr kylling

30gr ris

100gr grønt

Måltid 6.

15 stk Mandler/Hasselnøtter

1 grønt eple med kanel

Totalt kcal 1768 Protein 180gr, karbohydrater 167gr , Fett 39gr

halv karb på onsdag og 0 karb på søndag, refeed fra 16 på lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er rette plassen å skrive, men vil prøve å spise etter biorytme dietten, så lurte på om noen kunne si hva jeg isåfall må forandre fra det jeg spiser nå?

Er det egentlig bare å bytte om på måltidene? Sånn at jeg spiser havregrøten på kvelden? Sorry om jeg spør dumt, bare litt usikker på om jeg har forstått rett :p

frokost

havregrøt(1,5 dl havregryn+vann) m. enten litt nøtter eller cottage cheese+ 1 ss syltetøy

1 glass melk(soya som oftest)

1 appelsin

lunsj

2-3 knekkebrød

salat med protein (feks 100 g. røkt laks)

middag

200 kylling/kjøtt eller fisk

masse grønnsaker

ett par skjeer rømme eller saus

Kveldsmat

2-3 knekkebrød med pålegg og 1/2 boks cottage cheese+sukkerfritt syltetøy.

1 frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATS:

Alder: 21

Høyde: 199cm

Vekt: 83kg

Aktivitetsnivå og treningsbakgrunn: Følger i skrivende stund PHAT-programmet, altså 5 styrkeøkter i uka. Utenom dette ingen kardiotrening, og prøver å spare mest mulig på kaloriene. Har en jobb som ikke stiller krav til fysisk aktivitet heldigvis. Treningsbakgrunnen strekker seg ikke mer enn rundt 5 måneder tilbake. Jeg skal ikke skryte på meg mer, selv om jeg sporadisk har trent - men den tidligere treningen har vært sågodtsom helt uten effekt da den har vært veldig lite målrettet. Har vært 100% dedikert siden oktober 2012.

Målsetning: Som dere sikkert kan lese ut i fra statsen, så er jeg relativt slank. Målet mitt er vektoppgang, og har allerede beveget meg opp fra 68kg (Oktober 2012), til nå 83 kg. Målet mitt er å komme meg opp på 90kg til sommeren. Ikke alle 15 kiloene jeg har lagt på meg har vært leangains, men dette gjør meg ingenting - målene mine nå går rett og slett på styrke og vektoppgang. Derfor blir dietten min essensiell.

Slik ser den gjennomsnittlige dagen ut:

Måltid 1:

2 stk brødskiver: 50-60g peanøttsmør: 18g protein - 41g karbohydrater - 36g fett - 550kcal

250g TINE Yoghurt + 50g Energimüsli: 15g protein - 62g karbohydrater - 15g fett - 450kcal

SUM KCAL + MAKROER: 33g protein - 103g karbohydrater - 51g fett - 1000kcal

Måltid 2:

150g pasta (durumhvete) + 150g kjøttdeig + pastasaus: 45g protein - 105g karbohydrater - 24g fett - 1134kcal

50g nøttemix: 6g protein - 17g karbohydrater - 17g fett - 242kcal

SUM KCAL + MAKROER: 51g protein - 122g karbohydrater - 41g fett - 1376kcal

Måltid 3: Før trening

Varierende middag - ofte bestående av fisk/kjøtt, poteter og noe grønt.

Måltid 4: Etter trening

200g ris + kyllingfilet à 150g: 40g protein - 54g karbohydrater - 2g fett - 400kcal

Proteinshake blandet med lettmelk: 65g protein - 24g karbohydrater - 9g fett - 480kcal

SUM KCAL + MAKROER: 105g protein - 78g karbohydrater - 11g fett - 880kcal

Måltid 5: Før leggetid

Her passer jeg på å justere, alt ettersom hvordan jeg ligger an mtp. energiinntak.

Hender jeg tar en gainer + noen brødskiver og klarer fort å trykke nedpå rundt 1000kcal.

Ofte spiser jeg en porsjon pasta (lik måltid 2). Men jeg kan regne med 1000kcal i siste måltid. Mye karbohydrater, noe protein og noe fett.

SUM KCAL: 1000kcal

Da ender jeg opp med makroverdier: (merk: UTEN medregnet måltid 3 og 5)

Proteiner: 189g

Karbohydrater: 303g

Fett: 103g

Kaloriinntak: 4250 kcal (uten medregnet middag).

Er det noen som har noe å pirke på på denne dietten? Er det for mye av noe, for lite av noe? Jeg er kanskje ikke flink nok til å spise grøntforet mitt - men jeg hater å bli mett på mat som "ikke inneholder kalorier" :)

Jeg tror det daglige energiforbruket mitt ligger på rundt 3800-4000kcal (ectomorph, høy forbrenning).

Er det noen forslag til retter jeg kan bytte ut så jeg får variert smaksopplevelsene litt, samtidig som de har høyt energiinnhold?? Er egentlig jævlig lei av å preppe pasta/kjøttdeig og kylling/ris :p

JonMK

EDIT: JÆJÆ, jeg vet at jeg ikke har planer om å gå ned i vekt - men her er ingen "vektoppgangsforum" hvor jeg kan få rata dietten min, so I did it here :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...