Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du ikke er mett, du spiser jo ingenting! For det første så er det null vits å telle gram når det kommer til salat/grønnsaker da dette inneholder lite kcal uansett. Spis mer grønnsaker! Så mye cocosa er også bare tull! Det holder med 10g om dagen. Legg heller til en neve mandler. Spis 120g kyllingfilet istedet for å spise en boks leverpostei (det dummeste jeg har sett på lenge). Du må ha proteiner i alle måltidene dine!! Legg til 100g kyllingfilet i M1, og kombiner gjerne måltid 4 med kveldsmaten.

Jeg ville ikke anbefalt deg å gått noe mer ned i vekt mht vekten din nå og høyden din, og om du bare har trent siden februar så er det nok dessverre ikke så mye muskler å få fram om du blir noe tynnere..

Tusen takk for svar! Jeg skjønte det måtte være noe feil når jeg hele tiden var sulten.. Hvis målet mitt ikke var mulig å nå til ønsket tid, ville jeg heller satt pris på at han ga meg beskjed om det istedenfor å sulte meg..

Har satt meg ned å sett litt på å lage min egen plan istedenfor, ser dette ut som kan være bedre isteden?

Frokost: Vitality line whey protein isolate shake, omega 3 og multivitamin tabeletter.

Måltid 1: Salat, 1 egg, litt bacon, en halv avokado og cocosa oil.

Måltid 2: Salat, en halv avokado og en liten skyr yoghurt.

Måltid 3: Dampet brokkoli, gulrøtter, og blomkål med kylling/torsk.

Kvelds: Cottage cheese med en skje sukkerfritt syltetøy.

Mellommåltid hvis jeg blir sulten en gang mellom disse måltidene: Mandler og en banan.

Jeg vil helst ikke spise kylling flere ganger for dagen, for da vet jeg at jeg kommer til å gå lei fort. Det er derfor jeg har satt inn egg og bacon istedenfor.

Tusen hjertelig takk for svar, jeg setter kjempe stor pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar! Jeg skjønte det måtte være noe feil når jeg hele tiden var sulten.. Hvis målet mitt ikke var mulig å nå til ønsket tid, ville jeg heller satt pris på at han ga meg beskjed om det istedenfor å sulte meg..

Har satt meg ned å sett litt på å lage min egen plan istedenfor, ser dette ut som kan være bedre isteden?

Frokost: Vitality line whey protein isolate shake, omega 3 og multivitamin tabeletter.

Måltid 1: Salat, 1 egg, litt bacon, en halv avokado og cocosa oil.

Måltid 2: Salat, en halv avokado og en liten skyr yoghurt.

Måltid 3: Dampet brokkoli, gulrøtter, og blomkål med kylling/torsk.

Kvelds: Cottage cheese med en skje sukkerfritt syltetøy.

Mellommåltid hvis jeg blir sulten en gang mellom disse måltidene: Mandler og en banan.

Jeg vil helst ikke spise kylling flere ganger for dagen, for da vet jeg at jeg kommer til å gå lei fort. Det er derfor jeg har satt inn egg og bacon istedenfor.

Tusen hjertelig takk for svar, jeg setter kjempe stor pris på det!

Bare hyggelig :)

Ser langt bedre ut dette, men det du har satt opp som måltid 1 er bare fett. Få inn litt karbohydrater og mer proteiner så blir det mye bedre.

Mitt forsag til oppsett:

M1: Proteinshake, egg, avokado og frukt (f.eks et eple)

M2: Salat/grønnsaker, halv avokado, Kjøtt/fisk/fugl, frukt

M3: Salat/grønnsaker, kjøtt/fisk/fugl, Frukt og en neve mandler

M4: Kjøtt/fisk/fugl, ris/poteter/pasta, omega-3 og en neve mandler.

På treningsdager tar du en proteinshake og 1 banan etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å slenge meg på her jeg også. Kanskje noen her kunne gi meg tilbakemelding og si hva dere syns om diettplanen jeg følger nå fortiden?

Jeg er en gutt på 17år, er ca 178cm høy og veier per dags dato 84kg. Kjørte en bulkediett i vinter og var på 89kg 1.februar. Har fulgt denne dietten siden 1.februar og syns den har funke bra! Men Hva syns dere om denne?

Vet jeg ligger veldig høyt på proteiner. Målet med dietten er å få ned fett% og samtidlig bevare muskelmasse.

Trener kardio 2ganger i uka og styrke 5dager i uka.

Frokost: 07.30

80gHavregryn & proteinshake

Grønn te

Tran

Lunsj 12.00

1 banan

Proteinshake

Middag 15.30

250g kyllingfilet og 100g Ris

Grønn te

1time Før trening 18.00

200g kylling & 50g fullkornsmakaroni & Grønn te

RETT ETTER TRENING

Banan

Proteinshake

Rosiner

Kveld

300g Cottage Cheese

200g fisk

Grønn te

Bruker også andre tilskudd men har ikke skrevet de inn i diettplanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å slenge meg på her jeg også. Kanskje noen her kunne gi meg tilbakemelding og si hva dere syns om diettplanen jeg følger nå fortiden?

Jeg er en gutt på 17år, er ca 178cm høy og veier per dags dato 84kg. Kjørte en bulkediett i vinter og var på 89kg 1.februar. Har fulgt denne dietten siden 1.februar og syns den har funke bra! Men Hva syns dere om denne?

Vet jeg ligger veldig høyt på proteiner. Målet med dietten er å få ned fett% og samtidlig bevare muskelmasse.

Trener kardio 2ganger i uka og styrke 5dager i uka.

Frokost: 07.30

80gHavregryn & proteinshake

Grønn te

Tran

Lunsj 12.00

1 banan

Proteinshake

Middag 15.30

250g kyllingfilet og 100g Ris

Grønn te

1time Før trening 18.00

200g kylling & 50g fullkornsmakaroni & Grønn te

RETT ETTER TRENING

Banan

Proteinshake

Rosiner

Kveld

300g Cottage Cheese

200g fisk

Grønn te

Bruker også andre tilskudd men har ikke skrevet de inn i diettplanen.

Skal selvfølgelig kutte gradvis karbs. Og varierer også mellom kjøtt/fisk/fugl På måltider det står kylling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal til for å få vekk noe av 17-18 år spart opp fett rundt magen? Jeg er ikke feit men skulle gjerne har fått vekk 3-5 kilo unødvendig fett på kroppen: 180cm, 94kg, 37år

Trener jeg 3 ganger i uke, SL 5x5, men nå når varmen kommer blir sykkelen tatt for å få litt ekstra trim. Målet mitt er å få vekk magefettet og ha en sunn og velfungerende kropp.

Jeg prøver å få i meg mest fettrik mat tidlig på dagen og karb kildene i måltid 2 og mest i måltid 3.

Jeg tar prottisshake hovedsaklig etter trening og omega-3 tilskudd.

Jeg har en stor svakhet for epler.

Kostholdet for en dag kan bestå av:

Lunsj:

enten;

- 2 bokser tunfisk, 150gram brokkoli og nøtter (pekan, para og valnøtter)

- ca 300gram kyllingfilet, 150 brokkoli og nøtter

- 2 stk laksefileter, 150gram brokkoli

når jeg har tilgjengelig så tar jeg også med stangselleri i lunsjboksen

- i helgene lager jeg av og til 4-5 eggs omelett med 2 bokser tunfisk.

- fiskegryte med 400gram torsk, løk, hvitløk og hakkede tomater

Middag:

enten;

- ca 300gram kyllingfilet

- 2 laksefileter

- ca 250/300 gram karbodeig

av karbkilde til middag:

enten;

- ca 300 gram potet/søtpotet

- ca 100gram ris (veid ukokt)

- ca 100gram pasta (veid ukokt)

spiser grønnsaker hvis vi har laget.

Kvelds (etter trening):

enten;

- ca 300/400gram kyllingfilet

- 2 bokser tunfisk

- 400gram kyllingkjøttdeig

av karbkilde til kvelds:

enten;

- ca 300/400 gram potet/søtpotet

- 60/120gram ris

-100/200gram pasta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke erstatte det nei. Poenget er å ligge litt lavere på kcal på treningsfrie dager enn på treningsdager.

Ok, må ha det inn med teskje her. :p Begynte å kutte litt første mars, til nå har jeg gått ned 2 kg. Jeg syns det er litt lite, men er samtidig opptatt av å bevare muskelmasse. Har du noen andre tips i farta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, må ha det inn med teskje her. :p Begynte å kutte litt første mars, til nå har jeg gått ned 2 kg. Jeg syns det er litt lite, men er samtidig opptatt av å bevare muskelmasse. Har du noen andre tips i farta?

2 kg siden mars er ikke lite ;)

Poenget med å fordele kcal med mer på treningsdager og litt mindre på treningsfrie dager er å redusere fettprosenten og bevare mest mulig av muskelmassen, så jeg syns der høres ut som du er på riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kg siden mars er ikke lite ;)

Poenget med å fordele kcal med mer på treningsdager og litt mindre på treningsfrie dager er å redusere fettprosenten og bevare mest mulig av muskelmassen, så jeg syns der høres ut som du er på riktig vei.

Takk det er spennende og nytt for meg skynde seg langsomt ;) Begynner å se forskjell og det er gøy! Takk for svar :) setter pris på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) En jente her på 160 cm, og jeg veier ca. 52-53 kilo. Trener styrke normalt 4-5 ganger i uken.

Målet er å gå ned i fettprosent og helst bygge en liten mengde muskler underveis :)

Spiser tilsammen 6 måltider om dagen, og en typisk dag kan se sånn ut:

Frokost

2 speilegg med tomatpure og røkt kalkunskinke

Mellommåltid

1-2 gulrøtter

Lunsj

1 stk proteinpannekaker (1 røre, som da holder for 2 pannekaker inneholder; 30 g havregryn, 1 egg, 1 eggehvite, 2 scoop med whey tech proteinpuler og litt kanel)

el. 1 grov skive og 1 grovt knekkebrød m. kalkunskine/kokt skinke

Etter trening

1 Skyr youghurt, evt. blandet med 1 scoop av whey tech proteinpulver

Middag

200 gram karbonadedeig el. kyllingfilet, laks, torsk osv.

1/2 blomkål eller salat som tilbehør (poteter også en sjelden gang)

Kvelds

1 pakke blåbær el. 1 pakke bringebær og 1 eple el. 1 gulrot

Målet er som sagt å miste fettet og helst bygge litt muskler samtidig. Er det noe jeg burde endre på, spise mer/mindre av her? Prøver å ikke spise for mye karbs og mye proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) En jente her på 160 cm, og jeg veier ca. 52-53 kilo. Trener styrke normalt 4-5 ganger i uken.

Målet er å gå ned i fettprosent og helst bygge en liten mengde muskler underveis :)

Spiser tilsammen 6 måltider om dagen, og en typisk dag kan se sånn ut:

Frokost

2 speilegg med tomatpure og røkt kalkunskinke

Mellommåltid

1-2 gulrøtter

Lunsj

1 stk proteinpannekaker (1 røre, som da holder for 2 pannekaker inneholder; 30 g havregryn, 1 egg, 1 eggehvite, 2 scoop med whey tech proteinpuler og litt kanel)

el. 1 grov skive og 1 grovt knekkebrød m. kalkunskine/kokt skinke

Etter trening

1 Skyr youghurt, evt. blandet med 1 scoop av whey tech proteinpulver

Middag

200 gram karbonadedeig el. kyllingfilet, laks, torsk osv.

1/2 blomkål eller salat som tilbehør (poteter også en sjelden gang)

Kvelds

1 pakke blåbær el. 1 pakke bringebær og 1 eple el. 1 gulrot

Målet er som sagt å miste fettet og helst bygge litt muskler samtidig. Er det noe jeg burde endre på, spise mer/mindre av her? Prøver å ikke spise for mye karbs og mye proteiner.

For lite mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 27

Høyde: 204 cm

Vekt: 108

Kjønn: Mann

Aktivitetsnivå: Nokså høyt (trener 5 dager i uka)

Treningsbakgrunn: Har trent på treningssenter i 5-6 år (noe varierende intensitet)

Målsetning: 6 pac til sommeren (fettprosent under 10?)

Jeg har nå, siden nyttår vært på diet. Startet på 125 kg. Jeg ønsker meg synlige ruter til sommeren. Vekten gikk nokså raskt og greit ned til 110 kg, men fra 110 kg til nåværende 108 kg har det gått tregere. Jeg har derfor lagt inn kardio-økter. Trente kun styrke før.

Jeg trener 5-6 ganger i uka. Trener en 3 split (annenhver økt), men kjenner litt på kroppen når muskelgruppene fungerer eller ikke. De øktene jeg ikke trener 3 split, trener jeg muskler som henger bak, samt mage. Har også kardio hver økt, mellom 500 og 700 kcal.

Kostholdet mitt er basert på periodisk faste. Jeg spiser første gang mellom kl 16 og 17 og siste måltid mellom kl 20 og 21.

Hver dag spiser jeg ca 750 g kjøtt (Karbonadedeig, kyllingfillet, torsk..)

250 g grønsaker

50 g grovt brød

På treningsdager tar jeg en shake i tillegg. (40 g protein, 0 carb, 0 fett)

Kosttilskudd:

All in 1 (vitamin- og mineraltilskudd)

5 g Omega 3

200 mg koffein (for å våkne)

5 g L-glutamin

Er det noen som har tips? Jeg var på Elixia å målte fettprosent for en måned siden. Da fikk jeg 15,5 % fett og 111,8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mann 23år 190cm 89kg med 12% kroppsfett.

Noen som har noen tips på va jeg bør ligge på kcal messigt for å reduser kroppsfett% min uten å miste noe spesielt me muskler eller volum?

Trener styrketrening hver dag

Man: Bryst/triceps

Tir: Rygg/biceps

Ons: Skuldre/triceps

Tors: Bein/mage

Fre: Bryst/triceps/mage

Lør: Rygg/biceps

Søn: Bein/mage

Har kjørt stort sett 3sett me 8reps men har begynt me 12 nå for å få litt mer volum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 19

Kjønn: kvinne

Høyde: 164 cm

Vekt: 74 kg

Aktivitetsnivå: middels (3 styrkeøkter + litt kardio i uka)

Målsetning: gå ned i fettprosent/vekt

Dette er en typisk styrkeFRI dag:

M1: 1 boks mager kesam + 15 mandler, omega 3

M2: 150 g kylling/kjøtt/fisk/fugl, 1/2 avokado + grønnsaker

M3: 150 g kylling/kjøtt/fisk/fugl/biff + grønnsaker

M4: 2 pærer, 1 boks mager kesam + 150g bær

Er dette realistisk for å gå ned? Vil sukkerfrie drops (feks. dent oi) påvirke vektnedgang i negativ forstand?

Takker for svar :D

P.S spiser mer på treningsdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alder: 19

Kjønn: kvinne

Høyde: 164 cm

Vekt: 74 kg

Aktivitetsnivå: middels (3 styrkeøkter + litt kardio i uka)

Målsetning: gå ned i fettprosent/vekt

Dette er en typisk styrkeFRI dag:

M1: 1 boks mager kesam + 15 mandler, omega 3

M2: 150 g kylling/kjøtt/fisk/fugl, 1/2 avokado + grønnsaker

M3: 150 g kylling/kjøtt/fisk/fugl/biff + grønnsaker

M4: 2 pærer, 1 boks mager kesam + 150g bær

Er dette realistisk for å gå ned? Vil sukkerfrie drops (feks. dent oi) påvirke vektnedgang i negativ forstand?

Takker for svar :D

P.S spiser mer på treningsdager

Så bare fort over det, men syns det ser litt lite ut. M1 ligger vel rundt 350 kalorier. M2 og M3: Cirka 300 kalorier pr. måltid. M4: Cirka 400 kalorier. Har runda OPP kaloriene her, totalt blir det omtrent; 1350.

Du burde vel holde deg på minimum 1500 kcal siden du trener en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bare fort over det, men syns det ser litt lite ut. M1 ligger vel rundt 350 kalorier. M2 og M3: Cirka 300 kalorier pr. måltid. M4: Cirka 400 kalorier. Har runda OPP kaloriene her, totalt blir det omtrent; 1350.

Du burde vel holde deg på minimum 1500 kcal siden du trener en del.

Takk for svar! Var det jeg tenkte, siden jeg har vært litt sulten og syns det har vært litt lite mat. Har du noen forslag til mellommåltid? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Var det jeg tenkte, siden jeg har vært litt sulten og syns det har vært litt lite mat. Har du noen forslag til mellommåltid? :)

Spis når du er sulten, stopp når du er mett :) Du vil også etterhvert (hvis du spiser for lite) merke at du har mindre energi på treningen, dvs. at du må spise mer. Kroppen sier ifra!

Ser at du bare har fire måltider. Trives du med det kan du legge til mer i måltidene. Du skriver ikke om du går på lavkarbo eller ikke, men hvis ikke kan du f.eks kan du legge til en karbohydratkilde i måltidene? Eksempel er poteter, fullkornsris eller pasta, speltlomper, grove pitabrød o.s.v. Hvis du spiser lavkarbo kan du spise noen lavkarbo-brødskiver ved siden av. Du kan også spise mer kjøtt eller legge til ost/cottage cheese/nøtter i "middags"-måltidene.

Hvis du er ute etter flere måltider kan du f.eks spise en neve nøtter (15-20 stk) og et eple som mellommåltid? Det vil gi deg omtrent 250 ekstra kcal. Skyr med nøtter i, knekkebrød med pålegg o.s.v er også bra mellommåltider

Du kan også legge til egg i middagsmåltidene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Er ny til dette her.. Men jeg er en 15 år gammel jente, fyller snart 16. Trener 5-6-7 ganger i uken, alt etter som! Jeg veier rundt 58-59 kg og er ca 165 cm, prøver å gå ned et par kilo. Dette ville vært en typisk mat-dag for meg:

Frokost: Gresk yoghurt med müsli og blåbær

Mellommåltid: Eple/pære

Middag: Kylling/fisk m/grønnsaker og litt poteter/pasta/ris

Kvelds: Omelett av eggehviter med skinke og en skive brød

Må også innrømme at jeg kanskje slenger inn et par biter mørk sjokolade også hehe..

Er det noe jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Er ny til dette her.. Men jeg er en 15 år gammel jente, fyller snart 16. Trener 5-6-7 ganger i uken, alt etter som! Jeg veier rundt 58-59 kg og er ca 165 cm, prøver å gå ned et par kilo. Dette ville vært en typisk mat-dag for meg:

Frokost: Gresk yoghurt med müsli og blåbær

Mellommåltid: Eple/pære

Middag: Kylling/fisk m/grønnsaker og litt poteter/pasta/ris

Kvelds: Omelett av eggehviter med skinke og en skive brød

Må også innrømme at jeg kanskje slenger inn et par biter mørk sjokolade også hehe..

Er det noe jeg gjør feil?

Du spiser ALT for lite. Du er i puberten og må spise mye, mye, mye mer. Hvor er lunsjen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frokost: 2 dl havremelk 38 kcal , proteinpulver 68 kcal, en liten neve rosiner , 2 never havregryn.

mellommåltid: isbergsalat med fetaost, 1 ss olivenolje, agurk, krydder, 1 dl bulgur,ananas ( ellers blander jeg hva enn jeg har inn i salaten)

lunsj: samme som frokost

middag : det resten av familien spiser. ( ofte fisk)

kveldsmat: snavler litt , men prøver å bare spise salat ( ofte blir det litt brød el også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er lavere fettprosent. 190 cm høy og 102 kg tung

1 kg kjøtt, for det meste maget som strimlet svin og kyllingfilet

1 kg grønnsaker

Stekefett

2 ms fiskeolje

70 g nøtter på dager uten styrke, 4 dage i uken

250 g ris/800g potet og 2 stk frukt på styrketreningsdager, 3 ganger per uke

Tar også bcaa, grønnsakskonsentrat, kreatin og multivitaminæ

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...