Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Du kan spise litt mindre karbohydrater på treningsfrie dager ja, men hold protein og fettinntaket likt.

Du kan spise litt mindre karbohydrater på treningsfrie dager ja, men hold protein og fettinntaket likt.

Takk, har du noen forslag til hva som kan kuttes evt hvor mange gram ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar:)

Jeg jeg vet det jo egentlig. At det ikke er helt bra... men når det bare er 9 uker? Sliter så veldig med å få i meg maten. Er aldri sulten, men aldri mett heller, så det frister så lite å spise mer. Men jeg skal regne litt videre på det, og se hva jeg finner ut, og kanksje jeg kan si meg fornøyd med å bare gå ned 4 kg til sydenturen. Med muskler under fettet så ser det jo ikke så ille ut likevel^^

9 uker er ikke bare bare. Jeg vil helst ikke gi for mye råd til det med hvordan å få i seg maten. Føler at kompetansen ikke helt når frem på det temaet. Det eneste som har fungert for meg på de dagene jeg ikke hadde matlyst var rett og slett bare å lage en ondentlig god protein shake med Hmelk, is, og bananer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O

ok, takk for svar :) skal jeg bare fjerne det uten å erstatte det med kcal i form av proteiner eller fett?

Skal ikke erstatte det nei. Poenget er å ligge litt lavere på kcal på treningsfrie dager enn på treningsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har fått tildelt diet fra PT for å nå målet mitt om sixpack til slutten av mai, men jeg føler jeg aldri blir skikkelig mett, spesielt de dagene jeg trener. Kan dere se over det dietten min?

Jeg er 23 år, 168cm høy, veier 57 kg, Jente, har gått mye turer med hund men begynte å trene aktivt 4 dager i uken i begynnelsen av februar.

Dag1:

Frokost: Vitality line whey protein 40g

Måltid 1: 200g salat, 10g cocosa coconut oil, 100g avokado.

Måltid 2: 200g salat, 10g coconut oil, 100g karbonadedeig.

Måltid 3: 200g salat, 10g coconut oil, 1 boks stabburet leverpostei.

Måltid 4: 200g salat, 100g eldorado coconut milk low fat, 50g norvegia fyldig ost, 1 liten skyr yoghurt.

Kvelds: 200g lett cottage cheese.

Dag2:

Frokost: Vitality line whey protein 40g

Måltid 1: 200g salat, 10g coconut oli, 100g avokado, 1 stripe bacon.

Måltid 2: 200g salat, 10g coconut oil, 100g karbonadedeig.

Måltid 3: 200g salat, 50g gilde sognemor, 1 liten skyr yoghurt.

Måltid 4: 200g salat, 10g coconut oil, 100g avokado.

Kvelds: 200g lett cottage cheese.

Salaten inneholder salat, agurk, paprika og rødløk.

Jeg har blitt fortalt at dette utgjør ca 1550 kalorier dagen.

Jeg får bare drikke vann.

Hadde satt stor pris på en tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har fått tildelt diet fra PT for å nå målet mitt om sixpack til slutten av mai, men jeg føler jeg aldri blir skikkelig mett, spesielt de dagene jeg trener. Kan dere se over det dietten min?

Jeg er 23 år, 168cm høy, veier 57 kg, Jente, har gått mye turer med hund men begynte å trene aktivt 4 dager i uken i begynnelsen av februar.

Dag1:

Frokost: Vitality line whey protein 40g

Måltid 1: 200g salat, 10g cocosa coconut oil, 100g avokado.

Måltid 2: 200g salat, 10g coconut oil, 100g karbonadedeig.

Måltid 3: 200g salat, 10g coconut oil, 1 boks stabburet leverpostei.

Måltid 4: 200g salat, 100g eldorado coconut milk low fat, 50g norvegia fyldig ost, 1 liten skyr yoghurt.

Kvelds: 200g lett cottage cheese.

Dag2:

Frokost: Vitality line whey protein 40g

Måltid 1: 200g salat, 10g coconut oli, 100g avokado, 1 stripe bacon.

Måltid 2: 200g salat, 10g coconut oil, 100g karbonadedeig.

Måltid 3: 200g salat, 50g gilde sognemor, 1 liten skyr yoghurt.

Måltid 4: 200g salat, 10g coconut oil, 100g avokado.

Kvelds: 200g lett cottage cheese.

Salaten inneholder salat, agurk, paprika og rødløk.

Jeg har blitt fortalt at dette utgjør ca 1550 kalorier dagen.

Jeg får bare drikke vann.

Hadde satt stor pris på en tilbakemelding!

Skjønner godt at du ikke er mett, du spiser jo ingenting! For det første så er det null vits å telle gram når det kommer til salat/grønnsaker da dette inneholder lite kcal uansett. Spis mer grønnsaker! Så mye cocosa er også bare tull! Det holder med 10g om dagen. Legg heller til en neve mandler. Spis 120g kyllingfilet istedet for å spise en boks leverpostei (det dummeste jeg har sett på lenge). Du må ha proteiner i alle måltidene dine!! Legg til 100g kyllingfilet i M1, og kombiner gjerne måltid 4 med kveldsmaten.

Jeg ville ikke anbefalt deg å gått noe mer ned i vekt mht vekten din nå og høyden din, og om du bare har trent siden februar så er det nok dessverre ikke så mye muskler å få fram om du blir noe tynnere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt 22 År, 180 høy og ca 80 kg. har ikke vekt
:p
bruker får det meste målebånd. Trener får tiden med Phat og er relativt aktiv i yrket mitt som industrimekaniker. Regnet ut at jeg på aktive dager med trening og jobb ligger på ca 3000 kcal om dagen.

hvis jeg har regna ut riktig på denne dietten så ligger jeg litt i underskudd,

kcal Ca 2700

Protein: 173g.

Karb: 225g.

Fett: 39g.

Har også lagt inn et mellom måltid mellom måltidet etter trening og kveld. det består av Mager vanilje Kesam og bær. ( har ikke regnet ut kcal på dette måltidet ) men regner med at det ca er på rundt 200 kcal.

Måltid 1. : 80g havregryn/grøt

4 scoop Whey Xplode

Måltid 2. :125g kyllingbryst/mager biff/hvit fisk/

kyllingkjøttdeig/karbonadedeig

50g ris(ikke hurtig ris)eller 160g søt potet

100g grønne grønsaker/salat (f.eks: brokkoli, aparages, salatblader)

1 ss peanøtt smør

Måltid 3. : 125g kyllingbryst/mager biff/hvit fisk/

kyllingkjøttdeig/karbonadedeig

50g ris(ikke hurtig ris) eller 160g søtpotet

1 ss peanøtt smør

Ca 30 min før trening. : 1 scoop Kre-Alkalyn (5g) &

1 scoop Glutamine (10g)

Direkte etter trening : 9 scoop Trans4mass

Måltid 4. : 125g kyllingbryst/ mager biff/ hvit fisk/

kyllingkjøttdeig/karbonadedeig

50g ris

100g grønne grønsaker/ salat

1 ss udo choice

Kvelds : 2 scoop Casein(60g)

1 ss peanutt smør

I tilleg tar jeg daily vitaminer til frokost og zma til kvelds.

Målet mitt for tiden er og gå mest mulig opp i muskler og ikke fett. hvordan syntes dere det ser ut ? Takk får svar. Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt 22 År, 180 høy og ca 80 kg. har ikke vekt
:p
bruker får det meste målebånd. Trener får tiden med Phat og er relativt aktiv i yrket mitt som industrimekaniker. Regnet ut at jeg på aktive dager med trening og jobb ligger på ca 3000 kcal om dagen.

hvis jeg har regna ut riktig på denne dietten så ligger jeg litt i underskudd,

kcal Ca 2700

Protein: 173g.

Karb: 225g.

Fett: 39g.

Har også lagt inn et mellom måltid mellom måltidet etter trening og kveld. det består av Mager vanilje Kesam og bær. ( har ikke regnet ut kcal på dette måltidet ) men regner med at det ca er på rundt 200 kcal.

Måltid 1. : 80g havregryn/grøt

4 scoop Whey Xplode

Måltid 2. :125g kyllingbryst/mager biff/hvit fisk/

kyllingkjøttdeig/karbonadedeig

50g ris(ikke hurtig ris)eller 160g søt potet

100g grønne grønsaker/salat (f.eks: brokkoli, aparages, salatblader)

1 ss peanøtt smør

Måltid 3. : 125g kyllingbryst/mager biff/hvit fisk/

kyllingkjøttdeig/karbonadedeig

50g ris(ikke hurtig ris) eller 160g søtpotet

1 ss peanøtt smør

Ca 30 min før trening. : 1 scoop Kre-Alkalyn (5g) &

1 scoop Glutamine (10g)

Direkte etter trening : 9 scoop Trans4mass

Måltid 4. : 125g kyllingbryst/ mager biff/ hvit fisk/

kyllingkjøttdeig/karbonadedeig

50g ris

100g grønne grønsaker/ salat

1 ss udo choice

Kvelds : 2 scoop Casein(60g)

1 ss peanutt smør

I tilleg tar jeg daily vitaminer til frokost og zma til kvelds.

Målet mitt for tiden er og gå mest mulig opp i muskler og ikke fett. hvordan syntes dere det ser ut ? Takk får svar. Martin

Er risen/poteten veid tørr eller etter du har kokt den?

Om det stemmer det du skriver om fordelingen av makroene; P:170g, K:225g og F:39g, så er dette ikke mer enn 2000kcal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veid tør ja. :) okei litt avik men trur ikke jeg la med trans4mass er på ca 550 kcal men er vel egentlig fortsatt får lite mat får og legge på seg muskler. Vil jo gjerne ligge 300-500 i overskudd. Kanskje stille opp til 150g kjøtt per måltid og 80 g på risen. Takk får svar igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har fått tildelt diet fra PT for å nå målet mitt om sixpack til slutten av mai, men jeg føler jeg aldri blir skikkelig mett, spesielt de dagene jeg trener. Kan dere se over det dietten min?

Jeg er 23 år, 168cm høy, veier 57 kg, Jente, har gått mye turer med hund men begynte å trene aktivt 4 dager i uken i begynnelsen av februar.

Dag1:

Frokost: Vitality line whey protein 40g

Måltid 1: 200g salat, 10g cocosa coconut oil, 100g avokado.

Måltid 2: 200g salat, 10g coconut oil, 100g karbonadedeig.

Måltid 3: 200g salat, 10g coconut oil, 1 boks stabburet leverpostei.

Måltid 4: 200g salat, 100g eldorado coconut milk low fat, 50g norvegia fyldig ost, 1 liten skyr yoghurt.

Kvelds: 200g lett cottage cheese.

Dag2:

Frokost: Vitality line whey protein 40g

Måltid 1: 200g salat, 10g coconut oli, 100g avokado, 1 stripe bacon.

Måltid 2: 200g salat, 10g coconut oil, 100g karbonadedeig.

Måltid 3: 200g salat, 50g gilde sognemor, 1 liten skyr yoghurt.

Måltid 4: 200g salat, 10g coconut oil, 100g avokado.

Kvelds: 200g lett cottage cheese.

Salaten inneholder salat, agurk, paprika og rødløk.

Jeg har blitt fortalt at dette utgjør ca 1550 kalorier dagen.

Jeg får bare drikke vann.

Hadde satt stor pris på en tilbakemelding!

For en merkelig kostholdsplan. :confused: Kutt ned til 3-4 måltider om dagen. Spis masse grønnsaker og magert kjøtt. Ikke rart du er sulten når du bare spiser pittelitt i hvert måltid og halvparten består av mat med høy kaloritetthet.

Det burde ikke være noe stort problem å spise tre relativt store måltider og holde deg mett gjennom hele dagen på det kaloriantallet der. Bruk mylog.no for å holde kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skulle veldig gjerne hatt litt bistand/kommentar til kostholdet mitt. Jeg går veeeeeeeeeldig sakte ned i vekt, vil gjerne ligge på ca 0,5 ned per uke men det blir fort ned 0,5 en uke og opp neste uke, så ned, så opp...

Om meg:

Alder: 32

Høyde: 165

Vekt: 81

Kjønn: kvinne

Aktivitetsnivå: 4-5 treningsøkter per uke (2 harde styrkeøkter med PT, 1 intervalløkt, 2 cardio (løpe/jogge))

Målsetning: videre vektreduksjon/redusere fettprosent og beholde muskelmasse

Bakgrunn: har over de siste to årene redusert vekten med ca 25 kg ved hjelp av kosthold og styrketrening+cardio. Styrketrening består nå i hovedsak av trening med PT i tunge baseøvelser, med "någgo attåt". Har hatt PT jevnt over 2-3 år.

Skiftet treningssenter og PT i juni i fjor, og har prøvd meg frem på kostholdet fra rundt 1800/1900 kcal til nå 1600 kcal (etter råd fra PT). Jeg har økt proteininntaket i denne perioden, og forsøker å holde et litt karboredusert kosthold - men er veldig glad i frukt. Trener stort sett om morgenen, men har en liten frokost først.

Legger ved et bilde som viser siste to ukers inntak/sammensetning. Fint hvis noen kan gi meg tilbakemeldinger på dette. Måltidsrytmen i ukedagene er stort sett slik:

05:15 - frokost

08:00 - proteinshake etter trening/på vei til jobb

11:00 - lunsj

15:30 - liiiite mellommåltid (Skyr)

18:00 - middag

20:00 - litt frukt ved behov

På forhånd takk for hjelp! :)

Edit: FrkHoel kan du ta en titt på denne?

post-3271-14440933839515_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et hypotetisk spørsmål:

Hvor stor "skade" vil det gjøre å ligge 13-1500 kalorier under vedlikehold daglig i sånn 2-3 uker? Vil man miste mye masse? Hvordan vil det påvirke metabolismen etterpå?

2-3 uker er jo en god stund og du kan jo risikere at du sprekker etter de ukene, går på en smell og spiser alt du kommer over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har fått satt opp en ny matplan de siste månedene før sommeren, så vil gjerne få litt innspill på den :)

Om meg: 29 år, 167cm og ca 60kg

Har en 4 split nå med noe morgencardio/forskjellige intervaller fordelt utover. har fått målt fett% til ca15-16 med klype og målet er litt mere ned så ta sommeren!

Måltider:

Frokost:50g havregryn, 2 egg

Frenzy Fat Loss 3 CLA, 1 ts Udos Choice, Multivitamin

Lunsj1:125 g kyllingfile/kyllingkjøttdeig/kjøttdeig el.lignende, salat/grønnsaker som metter, 10g mandler

Frenzy Fat Loss

Lunsj2:125g kyllingfile/kyllingkjøttdeig/kjøttdeig el. lignende og salat/grønnsaker som metter, 1/2 avocado og 1 banan

Frenzy Fat Loss

Før trening: Frenzy Fat Loss, Kreatin (ønskelig), BCAA

Etter trening: 1 banan, 100g ananas i egen saft, Proteinshake

Middag: 150g kyllingfile/kyllingkjøttdeig/kjøttdeig el. lignende, 30g ris/pasta/90g søtpoteter og salat/grønnsaker som metter

Kveldsmat: 5 eggehviter og 100g Cottage cheese

3 CLA, 1 ts Udos Choice

Total:

Kcal: ca 1600

Prot: ca 180g

Fett: ca 50g

Karb: ca 110g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men sagt at man ikke sprekker da.

Da er jeg usikker på om du vil miste mye muskelmasse på 2-3 uker, men syns alikevel du ikke burde holde deg på mindre enn 500 kcal under vedlikehold. Kroppen liker dårlig å gå på for lite kcal om dagen og det er bedre at du finner en god livsstil istedenfor en 2-3 ukers diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skulle veldig gjerne hatt litt bistand/kommentar til kostholdet mitt. Jeg går veeeeeeeeeldig sakte ned i vekt, vil gjerne ligge på ca 0,5 ned per uke men det blir fort ned 0,5 en uke og opp neste uke, så ned, så opp...

Om meg:

Alder: 32

Høyde: 165

Vekt: 81

Kjønn: kvinne

Aktivitetsnivå: 4-5 treningsøkter per uke (2 harde styrkeøkter med PT, 1 intervalløkt, 2 cardio (løpe/jogge))

Målsetning: videre vektreduksjon/redusere fettprosent og beholde muskelmasse

Bakgrunn: har over de siste to årene redusert vekten med ca 25 kg ved hjelp av kosthold og styrketrening+cardio. Styrketrening består nå i hovedsak av trening med PT i tunge baseøvelser, med "någgo attåt". Har hatt PT jevnt over 2-3 år.

Skiftet treningssenter og PT i juni i fjor, og har prøvd meg frem på kostholdet fra rundt 1800/1900 kcal til nå 1600 kcal (etter råd fra PT). Jeg har økt proteininntaket i denne perioden, og forsøker å holde et litt karboredusert kosthold - men er veldig glad i frukt. Trener stort sett om morgenen, men har en liten frokost først.

Legger ved et bilde som viser siste to ukers inntak/sammensetning. Fint hvis noen kan gi meg tilbakemeldinger på dette. Måltidsrytmen i ukedagene er stort sett slik:

05:15 - frokost

08:00 - proteinshake etter trening/på vei til jobb

11:00 - lunsj

15:30 - liiiite mellommåltid (Skyr)

18:00 - middag

20:00 - litt frukt ved behov

På forhånd takk for hjelp! :)

Edit: FrkHoel kan du ta en titt på denne?

Kaloriinntaket ditt er forsåvidt greit, men du kan med fordel spiser par hundre kalorier mer på treningsdager, f.eks 1800 kcal, og kanskje gå ned til 1400-1500 kcal på hviledager.

Spis litt mer frukt og/eller karbo generelt på treningsdager, og spis mindre frukt/karbo på hviledagene. Men hold proteininntaket på ca 2g pr kg kroppsvekt og omtrent 80g fett, hvor 10-20 av dette burde være omega-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en super tråd =) KAnskje noen kan hjelpe meg litt også..?

Har i løpet av det siste halvannet året trent en god del styrke, men slitt med å holde et opplegg lenge, ha kontinuitet og riktig kosthold. Har lært mye da, og gått litt opp i styrke. La på meg litt på et utenlandsopphold i høst, og har slitt med å gå ned igjen. Trening er litt vanskelig for tiden da jeg sliter med unormalt mye trøtthet og lite energi. Holder på å utrede dette, men legen har sagt at jeg godt kan fortette å gå ned i vekt, men heller fokusere på kosthold. Jeg prøver å få inn løping de dagene jeg orker, og litt styrke hjemme. Men trenger hjelp meg kostholdet. Har vært mye forvirret, særlig ifh til lavkarbo. Her er litt info om meg, og om hva jeg spiser:

Høyde: 167cm

Vekt: 72-74

Fettprosent: 26, sist jeg sjekket og tror lite har endret seg etter det.

Frokost: 400kcal. Enten omelett, salat meg egg og fisk, cc med havregryn og bær.

Lunsj: ca samme som frokost

Middag: ca 500kcal. 150g kylling eller 200g torsk. 50-100g potet, en god del grønnsaker og 2 ss mager kesam

Kvelds: skyr/cc med frukt.

Mellommåltid er frukt, skyr, skinke eller ost. Følger iform.nu sin kostdagbok, og de anbefaler meg ca 1700kcal per dag. En typisk dag ender ofte med 76g karb, 117g prot og 65g fett. Jeg har fulgt noenlunde denne planen før, men ender ofte med å gi opp fordi jeg sprekker, tenker at underksuddet er for lite uansett, eller blir lei av å skulle følge en plan.

Hva tror dere? Vil dette funke? Og går det uten for mye trening? Målet er bare å gå litt ned i vekt, vet at jeg var mye mer fornøyd i fjor da jeg veide 67kg, så det er sån halvveis målet (stopper når jeg er fornøyd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...