Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Alder: 27

Høyde: 194 cm

Vekt: 94 kg

Målet er lavere fettprosent, samtidig ivareta mest mulig muskelmasse og holde på vekta.

Trener styrke 4 ganger i uka. Pga overtråkk på ankelen må jeg stå over løpingen en liten stund framover. Erstatter da dette med svømming 45-60 min to ganger i uka. Vanligvis har jeg en intervall økt 4 x 4 og en innebandy økt på 1 time.

Frokost:

80 gram havregryn, tilbehør litt honning og rosiner, 4 dl melk.

2 glass med grapefruktjuice.

Lunch:

Whey tech proteinshake. En neve med cashewnøtter.

Før trening:

200 gram kyllingkjøttdeig, 125 gram fullkornspasta. 150 gram cottage cheese.

Middag:

Samme som over..?

Kveld:

150 gram mager kesam blandet med 200 g skogsbærblanding.

Ifølge kostholdskalkulator skal jeg ligge på 3100 kcal iløpet av en dag for å opprettholde vekta. Dvs 188 g proteiner, 394 g karbohydrater og 86 gram fett. Jeg tror ikke dette når helt opp med tanke på karbohydrater og fett? Ønsker veldig gjerne innspill på hva jeg burde/kan endre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alder: 27

Høyde: 194 cm

Vekt: 94 kg

Målet er lavere fettprosent, samtidig ivareta mest mulig muskelmasse og holde på vekta.

Trener styrke 4 ganger i uka. Pga overtråkk på ankelen må jeg stå over løpingen en liten stund framover. Erstatter da dette med svømming 45-60 min to ganger i uka. Vanligvis har jeg en intervall økt 4 x 4 og en innebandy økt på 1 time.

Frokost:

80 gram havregryn, tilbehør litt honning og rosiner, 4 dl melk.

2 glass med grapefruktjuice.

Lunch:

Whey tech proteinshake. En neve med cashewnøtter.

Før trening:

200 gram kyllingkjøttdeig, 125 gram fullkornspasta. 150 gram cottage cheese.

Middag:

Samme som over..?

Kveld:

150 gram mager kesam blandet med 200 g skogsbærblanding.

Ifølge kostholdskalkulator skal jeg ligge på 3100 kcal iløpet av en dag for å opprettholde vekta. Dvs 188 g proteiner, 394 g karbohydrater og 86 gram fett. Jeg tror ikke dette når helt opp med tanke på karbohydrater og fett? Ønsker veldig gjerne innspill på hva jeg burde/kan endre på?

Synes nesten det ser litt lite ut jeg.. Hvertfall i forhold til treningsmengde og høyde. Hva med å spise litt mer til lunsj? Lunsjen var jo ikke akkurat noe å skryte av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten det ser litt lite ut jeg.. Hvertfall i forhold til treningsmengde og høyde. Hva med å spise litt mer til lunsj? Lunsjen var jo ikke akkurat noe å skryte av

Nei det er mye mulig, derfor jeg kom hit for litt veiledning! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg på...

Jente, 16, er 163 høy og veier 55 kg.

Målet er først og fremst å redusere fettprosenten, men uten å miste muskler. Er dette fornuftig å spise og passe med trening? Kan innrømme at noen av styrkeøktene ikke blir særlig vellykkede fordi jeg nettopp har startet og undervurderer meg selv og styrken min.

Frokost: En liten skål havregrøt m/ cottagecheese eller pannekaker med 2 egg, 1 banan og en halv dl havregryn. Grønn te.

Lunsj skolen: Enten salat med avokado, kylling/laks/tunfisk(en halv kyllingfilet eller en laksefilet eller 1 boks tunfisk), tomater, oliven, mais, salat, paprika og kanskje litt fetaost eller fullkornstortilla/speltlompe med stort sett det samme som i salaten + cottage cheese.

Lunsj etter skolen: Cottage cheese, noen kalkunskiver, et par speltlomper, en kopp grønn te, kanskje litt smoothie. Hender jeg spiser en boks makrell i tomat på 2 rugsbrød.

Middag: Dette varierer ekstremt mye, men kan vel si at det normalt er 2/5 enten kylling/laks/rødt kjøtt eller annen form for proteinkilde(1 kyllingfilet/1 1/2 laks), 2/5 med grønnsaker eller mer og kanskje en halv potet eller en liten dæsj ris eller pasta. Noen ganger blir det også servert retter som er helt utenfor hva jeg ellers ville ha spist, med masse karbs som hovednæring, og da spiser jeg gjerne det, gidder ikke lage egen middag. Tar ekstra grønnsaker om det er dårlig med det da. Skjer vel 0-2 ganger i uka.

Kvelds: Makrell i tomat, halv boks cottage cheese eller vaniljekesam, smoothie osv.

Trener 4-5 ganger i uka. 1 styrkeøkt rumpe+lår, 2 styrkeøkter mage+rygg+skuldre, og løping eller annen cardio 2-3 ganger i uka. Ofte blir en av disse cardioøktene bare rundt 20-30 min, men da veldig intensive. Kan ikke si noenting om hvor mye jeg spiser av hver ting, det er jeg ikke så nøye på spiser til jeg er mett. Aldri talt kalorier eller karbs eller proteiner and so on... Etter en treningsøkt spiser jeg gjerne en frukt eller grønnsak med litt vaniljekesam eller cottage cheese til. Og en neve nøtter i ny og ne! Smører noen ganger peanøttsmør på bananen eller eple som en dessert. Håper noen kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jente, 20 år.

høyde/vekt:174 høy og 87 kg.

BMR: ca.1600kcal

Fullført: Redusert vekt med 7 kg + redusert mye i omkrets.Har økt mye i styrke siste halvåret, og fra 44-40 i bukse, så det kommer seg.

Målsetning: Ønsker å bli enda mindre i omkrets, redusere fettprosent og gjerne redusere vekta en god del.

En normal dag:

M1: (ca. 300kcal) )

1 hjemmelagd knekkebrød (lavkarbo) og en hjemmelagd grovbrødskive. (regnet ut til omtrent 120kcal)

med pålegg som; hvitost, leverpostei, servelat, baguettskinke, banan.

1 glass skummet melk.

M2: (ca. 200kcal)

en skål med frukt (varierer mellom oppskjært eple, appelsin og pære. halvt/halvt, eller bare en sort. ca. 250gram frukt)

cottage cheese (mellom 70-100gram)

litt kanel

M3: (ca 400kcal)

kyllingsalat ( 100g salatkjøtt / kyllingfilet, agurk, gulrot, brokkoli, mais)

100g gulrot og 100g kålrot.

M4: (5-600kcal)

kylling, laks, torsk, spagetti, kjøtt.. m/tilbehør som potet, ris, kjøttdeig, pasta.

grønnsaker (rundt 400gram) , brokkoli, blomkål, gulrot, kålrot.

M5: (ca. 300kcal)

ofte likt måltid en med knekkebrød/grovbrødskive m/pålegg.

ev. havregrøt som jeg prøver å lære meg å like.

ergo, rundt 18-1900kcal om dagen.

rundt 5-800g grønnsaker hver dag.

Trener:

styrke - 3-4 ganger i uken. (helkropp)

cardio - 2-3 ganger i uken. (crossfit inspirert, tabatha, langkjøringer, spinning, intervaller)

Aktivitet utenom:

stillesittende student, prøver å få gå en tur et par ganger i uken utenom trening.

For lite mat, for lite protein/karbs/fett? noen gode tips til fremgang?

Er veldig glad i de få brødskivene jeg spiser, så kommer ikke til å kutte de ut;)

FrkHoel eirich

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, du :) Du er fjorten år gammel, og har absolutt ingen grunn til å skulle tenke på kalorier og fettforbrenning. Du er fremdeles i en voksefase hvor kroppen trenger nok næring til å nettopp vokse, noe du ikke gir den på 1000-1300 kalorier. En gjennomsnittlig jente har en basalforbrenning, hvileforbrenning, på 1300-1500kcal, og dette er altså hva de forbrenner ved å ligge helt stille i senga hele dagen, og ikke røre på seg. Dette er åpenbart ikke tilfelle for deg. Å spise i underskudd vil ikke bare medføre en ganske stor vektnedgang, når du allerede er veldig lavvektig for din høyde, men det vil gå utover mange andre helsefaktorer. Jeg mener ikke å skremme deg på noen måte, men et så stort underskudd vil gå utover humør, hud, hår, konsentrasjon, skoleresultater, treningsresultater (kortidsfaktorer). Det vil gjøre deg langt mer utsatt for skader og sykdommer. Jeg regner med at det ikke er det du ønsker?

Det du må gjøre er å gå langt, langt høyere opp på kaloriene. Jeg synes som nevnt at du ikke burde tenke på kalorier i det hele tatt, men bare spise det du føler for og som gir deg energi og overskudd, men jeg forstår også at det ikke er så enkelt. En jente med dine mål og treningsmengde bør få i seg minst 2000kcal om dagen. For å bygge muskler, som du ønsker, må du ligge ganske høyt på kaloriene, hvis ikke gir du ikke musklene næring til å kunne vokse. Nedgang i fettprosent vil man få gjennom å bygge muskler, og da er det igjen nok mat og nok hvile som er de viktigste hovedpunktene! :) Du har helt sikkert sett alle de flotte jentene som er her inne på forumet, og de spiser masse mat, hvor de aller fleste ligger langt over 2000kcal om dagen, og de trener ikke noe mer enn du gjør. Mat gir resultater (y)

Tusen takk for svar! Skal ta dette til meg, og takk igjen for at du delte dette med meg, ga meg nytt syn på kalorier og kropp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relevant info om smilefjeset:

Jente på 21 år, 165 høy og veier ca 93kg, vekthistorien min begynte i januar på 102,8kg.

Jobber på kontor og sitter for det meste i ro 8 timer for dagen og bruker ca 1t og 20min til og fra jobb.

Trener 5-7 dager i uken, styrke og cardio annenhver gang (inkludert en fotballtrening og en fotballkamp i uken).

Har alltid trent på kveldstid men ønsker nå å starte med trening før jobb så jeg får litt bedre tid hjemme etter jobb.

Har verdens søteste lille Cavalier vofs som jeg går på tur med hver dag i ca en time.

Jeg har verdens verste unnskyldninger som "åh, jeg spiste en bolle til frokost nå kan jeg bare spise usunt resten av dagen"

"Jeg skal begynne å spise sunt neste uke" "idag har jeg vært så effektiv på jobb at jeg fortjener den sjokoladen og den colaen".

Jeg ser for meg følgende:

06:00 - 07:00 Trening (cardio eller styrke)

07:15 Havregrynsgrøt, havregrynspannekaker eller salat med smårettskinke

08:00 Starter på jobb

09:30 En frukt eller noen grønnsaker

12:00 Fire Ryvita knekkebrød med makrell i tomat/leverpostei eller annet pålegg - eventuelt salat med skinke istedenfor

16:00 Ferdig på jobb og en frukt/grønnsak

17:30 Halvtimes tur med vofsen

18:15 Middagsmat, ofte kyllingfilet med pommes strips (i ovnen uten olje) og salat, grove pitabrød med karbonadedeig og salat, fiskekaker med grønnsaker og poteter og annen vanlig middag

20:30 Halvtimes tur med vofsen

21:15 Smoothie av skogsbær, et egg og mager vaniljekesam

22:30 Leggetid

Vil prøve å få i meg mest mulig vann, men drikker også litt pepsi max (ca et glass for dagen).

Jeg er veldig glad i salat og spiser en del kokte grønnsaker, men føler dessverre grønnsakene smaker alt for lite når de er kokt (kom gjeerne med tips for å få de til å smake litt mer, dersom det går!!)

Målet mitt er å gå ned i fettprosent/vekt på en rask men sunn måte, jeg vil samtidig stramme opp og ikke miste noen muskler. Kommer til å konsentrere meg mer om målene enn om vekten, selvom jeg ikke klarer helt å legge fra meg vekten!

Foreløpig sliter jeg litt med å få i meg disse mellommåltidene.

Håper noen vil se på denne planen før jeg setter i gang og ser hvordan den ser ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Er 17år, 1.78 høy og 66kg. Har brukt ShapeUp appen (flere som har erfaring med den?) til å registrere hva jeg får i meg hver dag og har ikke noe spessielt kosthold annet enn at jeg prøver å nå 90g proteiner og under 200g karbohydrater hver dag. Ligger på rundt 1000-1200 kcal hver dag hvor jeg priotiterer proteinrik mat; kylling, skyr, cc, mager kesam, egg, laks osv. og ellers spiser jeg når jeg er sulten.

Ønsker å gå ned i fettprosent men å øke muskelmasse. Trener styrke 3-4 ganger i uka og jogger 1-2 dager. Vet at jeg blir anbefalt å ligge på rundt 2000 kcal men vil jeg ikke da "bulke" og legge på meg mye fett raskere enn muskler? Håper på et konkret og dirrekte svar :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Er 17år, 1.78 høy og 66kg. Har brukt ShapeUp appen (flere som har erfaring med den?) til å registrere hva jeg får i meg hver dag og har ikke noe spessielt kosthold annet enn at jeg prøver å nå 90g proteiner og under 200g karbohydrater hver dag. Ligger på rundt 1000-1200 kcal hver dag hvor jeg priotiterer proteinrik mat; kylling, skyr, cc, mager kesam, egg, laks osv. og ellers spiser jeg når jeg er sulten.

Ønsker å gå ned i fettprosent men å øke muskelmasse. Trener styrke 3-4 ganger i uka og jogger 1-2 dager. Vet at jeg blir anbefalt å ligge på rundt 2000 kcal men vil jeg ikke da "bulke" og legge på meg mye fett raskere enn muskler? Håper på et konkret og dirrekte svar :blush:

Om du legger deg på 2000 kcal er definitivt ingen bulk, det er vedlikehold.. Ved å jogge 1-2 dager i tillegg kommer du ikke til å legge på deg muskler. Spis MER :) Øk kaloriene dine betraktelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du legger deg på 2000 kcal er definitivt ingen bulk, det er vedlikehold.. Ved å jogge 1-2 dager i tillegg kommer du ikke til å legge på deg muskler. Spis MER :) Øk kaloriene dine betraktelig!

Okei:) Noen tips til hva som er bra å spise for å øke kaloriene? Kylling, grønsaker, egg osv eller fungerer godteri og pomfri like bra så lenge jeg økter i inntak? :rolleyes::hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei:) Noen tips til hva som er bra å spise for å øke kaloriene? Kylling, grønsaker, egg osv eller fungerer godteri og pomfri like bra så lenge jeg økter i inntak? :rolleyes::hungry:

fet fisk, avokado, nøtter, div oljer til salater etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tilbakemelding på kostholdet mitt av dere flinke folk her inne :)

Hei!

Jeg har som mål til sommeren å redusere fettprosenten og komme i bra form (som sikkert alle andre her inne)
001_tongue.gif

Hvertfall, jeg trenger noen innspill fra dere erfarne folk her inne for å vite om jeg er på rett vei! Jobber på sykehjem 2-3 dgr i uka hvor jeg går mye rundt, ellers stillesittende på skole.

Har tidligere hatt fokus på å bli sterkere og øke muskelmassen, har ligget på rundt 2400-2600kcal på treningsdager, er 174cm høy og veier ca 65 kg.

Begynte på søndag med denne planen:

Treningsdager: 2000kcal

Hviledager, kardio: 1600-1700kcal.

Styrketreningsdager: 3x helkropp (baseøvelser)

Intervallr/crossfitWOD: 3x

En dag med mat kan se slik ut:

M1: Halv avokado, 100g skinke, 1 egg, 1ss tran

M2: 200g karbonadedeig, 120g potet, 250g brokkoli

M3: 200g torsk, 120g potet, 250g brokkoli

FT: Bcaa,
kreatin

ET: Bcaa,
kreatin
, 3 riskaker m sukerfritt syltetøy

M4: 1 kyllingfilet, 80g ris, litt grønnsaker

M5: 40g havregryn, 50g cottage cheese

Varierer litt fra dag til dag, men går sånn ca i dette. Fører på diett.no for å se at jeg ligger på ca 2000kcal treningsdag med rundt 180g karb, og 1700kcal hviledag med 130g karb.
proteiner
høyt, fett moderat. Tenkte på lørdag og booste opp med 2500kcal, 350g karb.

Denne uken har jeg kjent veldig på sultfølelsen, spesielt ved leggetid! Treninger har gått fint.

Hva synes dere? Spiser jeg for mye/for lite for mitt aktivitetsnivå? Noe jeg bør/kan gjøre annerledes?

Setter
utrolig
pris på alle innspill jeg kan få!
001_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger tilbakemelding på kostholdet mitt av dere flinke folk her inne :)

Hei!

Jeg har som mål til sommeren å redusere fettprosenten og komme i bra form (som sikkert alle andre her inne)
001_tongue.gif

Hvertfall, jeg trenger noen innspill fra dere erfarne folk her inne for å vite om jeg er på rett vei! Jobber på sykehjem 2-3 dgr i uka hvor jeg går mye rundt, ellers stillesittende på skole.

Har tidligere hatt fokus på å bli sterkere og øke muskelmassen, har ligget på rundt 2400-2600kcal på treningsdager, er 174cm høy og veier ca 65 kg.

Begynte på søndag med denne planen:

Treningsdager: 2000kcal

Hviledager, kardio: 1600-1700kcal.

Styrketreningsdager: 3x helkropp (baseøvelser)

Intervallr/crossfitWOD: 3x

En dag med mat kan se slik ut:

M1: Halv avokado, 100g skinke, 1 egg, 1ss tran

M2: 200g karbonadedeig, 120g potet, 250g brokkoli

M3: 200g torsk, 120g potet, 250g brokkoli

FT: Bcaa,
kreatin

ET: Bcaa,
kreatin
, 3 riskaker m sukerfritt syltetøy

M4: 1 kyllingfilet, 80g ris, litt grønnsaker

M5: 40g havregryn, 50g cottage cheese

Varierer litt fra dag til dag, men går sånn ca i dette. Fører på diett.no for å se at jeg ligger på ca 2000kcal treningsdag med rundt 180g karb, og 1700kcal hviledag med 130g karb.
proteiner
høyt, fett moderat. Tenkte på lørdag og booste opp med 2500kcal, 350g karb.

Denne uken har jeg kjent veldig på sultfølelsen, spesielt ved leggetid! Treninger har gått fint.

Hva synes dere? Spiser jeg for mye/for lite for mitt aktivitetsnivå? Noe jeg bør/kan gjøre annerledes?

Setter
utrolig
pris på alle innspill jeg kan få!
001_smile.gif

Kjønn, alder, høyde og vekt er vel relevant her. Hvis du er som meg (mann, 27 år, 204 cm, 108 kg), så er 2500 kcal vedlikehold. Kan hende at du har skrevet det noen plass, men jeg fant det ikke :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kanskje noen har formening om mitt kosthold virker fornuftig?

Jeg er 33 år, mann, 196 cm høy og veier for tiden 85 kg. Siden nyttår har jeg gått opp 4 kg (1 kg i måneden). Målet er blant annet å øke muskelmasse (ønsker også å gå ned fettprosent, men det får jeg gjøre noe med senere) Jeg trener crossfit og 5x5 baseløft 2-3 ganger i uka.

Så til selve matinntaket (1 dag kan være omtrent slik):

Frokost: 3 skiver hjemmebakt speltbrød (gulost/makrell i tomat). 1 proteinshake (3dl melk og 1 scoop proteinpulver).

2-3 frukt på jobb

Lunsj: 3 skiver hjemmebakt speltbrød (kjøttpålegg)

Middag: 2 kyllinglår, ris og salat

Kveldsmat: 3 skiver hjemmebakt speltbrød (gulost, kjøttpålegg)

Hvis trening: 1 ekstra proteinshake (3dl melk og 1 scoop proteinpulver).

Dette tilsier vel omtrent en 2500-3000 kcal om dagen tror jeg? Jeg øker jo i vekt så det går den rette veien, men jeg legger også på meg fett selvom jeg tror det er mest muskelmasse.

Går jeg for fort opp i vekt?

Trener jeg for lite ifht vektøkning?

Spiser jeg nok proteiner og fett?

Spiser jeg for mye karbohydrater?

Etterhvert som vekten og evt treninga øker bør jeg spise mer?

Må innrømme at jeg kan hive innpå med snop i helgen ettersom jeg tenker at jeg skal ligge i kcal overskudd og bygge muskler? Medfører dette bare at jeg legger på meg fett i helgene eller bidrar det til å bygge muskelmasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg lurte på om noen kunne se på mitt kosthold? Jeg er 20 år, 168 cm høy, vekt(for å være ærlig, så vet jeg ikke helt, har ikke veid meg på lenge) Men uansett så er målet mitt å gå opp i vekt og øke muskelmasse. Trener overkropp + underkropp x2 i uken, og noen få intervalløkter(10 minutters)

Her er en typisk matdag

Frokost: 3 hjemmelagde knekkebrød med pålegg, egg, skummet melk og en skål frukt blandet med kesam/naturell yoghurt med nøtter på toppen

Lunsj: omtrent samme som frokost eller havregrøt/proteinpannekaker, mye frukt

Etter trening: proteinshake(30gram)

Middag: fisk/kjøtt/fugl, søtpotet/pasta/ris + grønnsaker/salat

Mellommåltid: yoghurt med havregryn/frukt/nøtter/bær

Kvelds: omtrent samme som frokost/lunsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du, FrkHoel, Kristin Charm, eller andre dyktige folk her hjelpe meg ned i vekt?

Jeg er en jente på 35 år. 178 cm høy, og (gulp) 117 kg, bmr 1950. Jeg har stillesittende jobb, trener styrke, fullt kroppsprogram 3 x uka. Jeg SKAL ned 40 kg, første delmål er -10 kg innen 19. Juli.

Jeg har fått tilbakemelding fra flere om at planen min er for ekstrem, derfor ber jeg om hjelp til å vurdere denne. Planen er at jeg skal følge denne fram til 19. juli i første omgang for så å vurdere å legge til mer karbs. Jeg er psykisk stabil og har et relativt uproblematisk forhold til mat. Jeg ønsker raske resultater, for så å fokusere på å holde meg stabil når jeg er kommet ned i vekt.

Her er planen min:

Mandag

Styrke

250 g Cottage cheese m/1 ts stevia og kanel

Salat m/ 300 g kyllingfilet

400 g svinekotelett uten fettrand, brokkoli

Omelett av 3 store eggehviter

3 ss tran

Hvis fysen eller sulten, 150 ml DietProtein fra PF

Tirsdag

Omelett av 3 store eggehviter

Salat m/ 250 g tunfisk

400 g torsk, asparges, sitron

250 g Cottage cheese m/1 ts stevia og kanel

3 ss tran

Hvis fysen eller sulten, 150 ml DietProtein fra PF

Onsdag

Styrke

250 g Cottage cheese m/1 ts stevia og kanel

Salat m/ 300 g kyllingfilet

400 g "mosaka", karbonadedeig og aubergine

Omelett av 3 store eggehviter

3 ss tran

Hvis fysen eller sulten, 150 ml DietProtein fra PF

Torsdag

Omelett av 3 store eggehviter

Salat m/ 250 g

400 g pangasius m/ grønnsaker

250 g Cottage cheese m/1 ts stevia og kanel

3 ss tran

Hvis fysen eller sulten, 150 ml DietProtein

Fredag

Styrke

250 g Cottage cheese m/1 ts stevia og kanel

Salat m/ 300 g kyllingfilet

400 g asiatisk biffsalat

Omelett av 3 store eggehviter

3 ss tran

Hvis fysen eller sulten, 150 ml DietProtein

Lørdag

Omelett av 3 store eggehviter og 2 skiver bacon

Salat m/ 250 g tunfisk

400 g lammekoteletter m sopp og brokkoli

250 g Cottage cheese m/1 ts stevia og kanel

3 ss tran

Hvis fysen eller sulten, 150 ml DietProtein fra PF

Søndag

250 g Cottage cheese m/1 ts stevia og kanel

Salat m/ 300 g kyllingfilet

400 g seifilet med løk

Omelett av 3 store eggehviter

3 ss tran

Hvis fysen eller sulten, 150 ml DietProtein fra PF

Inntil 2 måltider i uka kan byttes ut med valgfritt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MumAmalie, ingen tvil om at har satt opp en diett som ikke er veldig rik på kalorier. Men du har jo en del å ta av, så jeg ser ikke problemet med å kjøre en "ekstremdiett" i begynnelsen. Ikke før du har mistet kanskje 30kg og du nærmer deg normalvekt at du bør øke kcal-inntaket ditt og heller kvitte deg med resten med en litt snillere diett. Så lenge psyken er i orden og at du ikke har noe anstrengt forhold til mat så mener jeg at du bare skal kjøre på.

Hvor lenge har du fulgt dette opplegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for så raskt svar FrkHoel!

Jeg har holdt på i en uke, bare. Kjenner jeg er litt slappere en vanlig, men etter en jobbreise i dag med litt påtvungne karbs kviknet jeg til igjen. Jeg har gått ned 2,7 kg og 3 cm rundt magen siden forrige tirsdag! Innser jo at dette er mye vann, men du så motiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MumAmalie, du følger retningslinjene for PSMF? Som Camilla sier har du med din vekt muligheten for å gå på en ekstremdiett som dette uten for mye muskeltap, men sørg for å følge retningslinjene til punkt og prikke. Ikke overdriv mengden cardio og hold deg til rolige gåturer. Sørg for at du får de tre øktene med styrke i uken for å bevare mest mulig muskelmasse. Jeg vil også sterkt anbefale deg til å ta pauser på 2-3 dager med jevne mellomrom hvor du spiser på vedlikehold eller i et minimalt underskudd, om ikke annet for motivasjonens del. Dietten du har satt opp er beintøff, og jeg ville ikke rådet den til noen. Husk at langvarige resultater er det viktigste.

Mitt råd er derfor at du passer på å føle på kroppen og hodet hele veien. Blir det for tøft, dropp det og prøv noe annet. Ikke press deg selv ned i grøfta. -10kg på to måneder er et ganske stort mål, men det er fint mulig. Bare lov meg at du setter helsa, ikke utseende, først (y) Anbefaler også sterkt at du leser deg mye opp på kosthold og trening i denne perioden, slik at du kan planlegge og se frem til hvordan du kan leve etter endt diett. Tenk livvstil på heltid, og bruk dietten til å finne ut hva du trives med, og hva som funker og ikke funker for deg.

Opprett veldig gjerne en loggbok og hold oss oppdatert der! Da skal jeg i alle følge med og komme med noen råd om det er nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...