Gå til innhold

DUMME hjerne, hvorfor gjorde du det?


Tarald

Anbefalte innlegg

Allright, tror jeg akkurat lagde et lite bidrag her. Det er litt sært, men sånn fungerer jeg. Ligger på sofaen med mobilen til lading. Finner ut at om jeg hviler toppenden av mobilen på underleppa og holder andre enden i laderen kan jeg styre den rundt som et romskip med underleppa. Etter litt leking finner jeg ut at jeg skal teste maksfarta på doningen og skyter underleppa ut som en grinete treåring og drar den inn kjapt som fy. Ender selvfølgelig med at jeg kliner mobilen inn i fortanna og blir sittende lure på hva faen jeg driver med...

Haha neste gang du gjør noe sånt rart får du filme det så vi får se :D Hørtes ut som noe mannen min kunne funnet på :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet i dag tidlig og gjorde meg klar til dagvakt. Spiste frokost og kledde på meg, og stusset på at det kjentes tett ut i ørene, men tenkte det kom til å gå over etterhvert . Vel fremme på sykehuset finner jeg fort ut av øreproppene jeg bruker når jeg sover fremdeles satt i, når en kollega påpeker det grønne som stikker ut av øra. Nok et bevis på at det å stå opp kl 6 på søndag sjelden er en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest =xXx=
Jeg skulle handle sammen med mamma i butikken en gang. Jeg presterte å legge varene i vogna til en annen kjerring hele to ganger (selv etter at hun ukjente damen påpekte at jeg hadde lagt varene i feil vogn) - og mamma brukte ikke handlevogn engang. OMFG.

Jeg klarte å ta en annens handlevogn og betale for alle varene og ta dem med hjem. Burde ha stusset da jeg pakket ned morsmelk erstatningen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=

Svogeren min lagde pannekake på det han trodde var hvetemel kjøpt i fylla på Spansk kjosk. Spiste 5 før han spydde, viste seg i ettertid å være tapetlim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tar kreatin, så pleier jeg å putte en teskje av det i munnen og deretter skylle det ned med vann. Forrige måned, etter at jeg hadde puttet kreatinpulveret i munnen, så dukket det plutselig opp en komisk tanke i huet mitt... og *POOF* så var tastaturet mitt dekket av kreatin. Ser fortsatt kreatin nedimellom tastene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Min dummeste: hadde handlet inn til helgen, 2 unger som grein og det var fredag. Husker at jeg fikla litt med rekkefølgen på bilnøkler, pengebok, varer og unga som skulle spennes fast i setene. Nubel, på vei ut fra parkeringsplassen begynte en bil bak å tite på meg. Jeg vinket tilbake. Fyren i bilen bak tutet bare mer, vinket og blinket med lysa. Jeg hytta med knyttneven til bake og ga'n langfinger'n. Da rista han på huet og kjørte. Jeg ga'n finger'n en gang til (følte meg jækla tøff). Etter en 2 kilometers kjøretur hjem slapp jeg ut unga og skulle ta ut helgehandelen.. Den var ikke der, ei fant jeg pengeboka heller. Varene og pengeboka hadde jeg plassert på biltaket, derfor tutingen av bilen bak… det var 2 kilometers spredning på helgemat og penger (det som ikke blei ødelagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen år tilbake skulle jeg på byen, hadde dårlig tid og var sulten som en ulv.

Jeg løp på butikken, prisa herren for den Graniosaen jeg skulle spise, satt på ovnen, gikk i dusjen og var klar til å spise maten min når jeg var ferdig.

Jeg digger grillkrydder på pizzan, så jeg krydret den perfekt og skulle til å spise.

En bit senere merker jeg en rar smak, og til min store fortvilelse ser jeg at den er krydret med kanel... MYE kanel...

Senere, samme kveld, skulle jeg kaste i meg en pølse, da jeg fortsatt ikke hadde spist. Og det ble favoritten baconpølse med brød, lumpe og sprøstekt løk. Påmmfri krydder er også en favoritt, så jeg krydret den med det. Når jeg så tok en bit, legger jeg merke til at den smaker usedvanlig rart.

Jaggu hadde jeg ikke bommet på krydderet denne gangen også. Det var nemlig sjokoladepulver til å ha i kaffen, IKKE grillkrydder.

Det ble ikke noe mer forsøk på mat den kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen år tilbake skulle jeg på byen, hadde dårlig tid og var sulten som en ulv.

Jeg løp på butikken, prisa herren for den Graniosaen jeg skulle spise, satt på ovnen, gikk i dusjen og var klar til å spise maten min når jeg var ferdig.

Jeg digger grillkrydder på pizzan, så jeg krydret den perfekt og skulle til å spise.

En bit senere merker jeg en rar smak, og til min store fortvilelse ser jeg at den er krydret med kanel... MYE kanel...

Senere, samme kveld, skulle jeg kaste i meg en pølse, da jeg fortsatt ikke hadde spist. Og det ble favoritten baconpølse med brød, lumpe og sprøstekt løk. Påmmfri krydder er også en favoritt, så jeg krydret den med det. Når jeg så tok en bit, legger jeg merke til at den smaker usedvanlig rart.

Jaggu hadde jeg ikke bommet på krydderet denne gangen også. Det var nemlig sjokoladepulver til å ha i kaffen, IKKE grillkrydder.

Det ble ikke noe mer forsøk på mat den kvelden

Jeg har klart å steke Grandis på en plate/stekepapir som noen hadde stekt eplekake på tidligere :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på firmatur i fjor, og satt og drakk litt med to kompiser. Gikk for å hente påfyll, og når jeg kom tilbake var han ene merkeligvis i ferd med å overtale han andre om at "ildfluer skremmer bort løver". Hjernen min valgte å tolke det som at "ildfluer skremmer bort jøder", men etter litt latter ble det selvsagt avklart at det var løver det var snakk om. Litt utover natten bestemte endel av oss at det var på tide med boblebad, så vi flyttet oss ut, og jeg satt meg dermed sammen med endel kolleger inkludert en av kompisene fra tidligere. Når det ble nevnt hvor digg det var med boblebad, så tenkte den litt berusede hjernen min at det var helt ok å si høyt "JA DET ENESTE SOM MANGLER NÅ ER ILDFLUER FOR Å HOLDE JØDENE VEKKE!" som om alle var med på den interne spøken. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proseduralt minne* er automatisk og utenfor bevisst prosessering. Konklusjon: du shaker for mye :p

*Prosedural hukommelse: Prosedural hukommelse vil si handlinger som vi har gjentatt om igjen og om igjen til de har blitt overlærte og som etter hvert utføres automatisk. Under innlæring konsentrerer en seg og er bevisst på hvordan en utfører det en skal lære. Etter hvert som en blir flinkere, gjøres handlingen uten at en tenker over det. Det vil si at den har blitt automatisert. Gåing, sykling, svømming, bilkjøring er eksempler på ferdigheter som krever prosedural hukommelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen år siden våknet jeg, og gikk i dusjen som vanlig. Stusset litt over at de andre i huset aldri sto opp, gjorde klar skolesekken i stua etterpå. Da gløtta jeg ut vinduet, la merke til at det var mørkt, sjekka klokka, og så at den var tre, midt på natta...

Nå som jeg omsider har fått meg kjøkkenmaskin, må jeg 99% av gangene stoppe meg selv i fra å ta opp selve vispen, før jeg har skrudd den av, en dag skjer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg døøør av denne tråden :hilarious:

- Selv har jeg en tendens til å helle vann/melk over meg selv når jeg skal drikke. Vanskelig å få glasset helt opp til munnen før man begynner å helle.

- Helle ut sauser osv i vasken når de skal siles

- kaste for eksempel kjøttdeigen i søpla og spare på pakningen :banghead:

- helle kaffen i vanlige glass. Om jeg får laget meg kaffe da. Glemmer ofte enten vann eller pulver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg omsider har fått meg kjøkkenmaskin, må jeg 99% av gangene stoppe meg selv i fra å ta opp selve vispen, før jeg har skrudd den av, en dag skjer det...

Anbefaler å innarbeide deg en vane på det først som sist. Jeg skulle bare fjerne noe som hadde satt seg fast inni stavmikseren, trengte da vel ikke å ta ut kontakten bare for det. Endte på legevakta to fingertupper fattigere. Fikk sydd dem på, men har ingen følelse i dem. Havna visstnok på "ukas dummeste ulykker"-tavla på personalrommet. (y):unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver sånn ca hver eneste dag å starte bilen uten å sette nøkkel i tenninga. Kjørte nøkkelløs bil i 3 dager i januar og har enda ikkke vendt meg til at bilen ikke starter uten nøkkel. Tar nøkkelen med inn i bilen og alt men legger den fin i setet ved siden, tør inn kløtsj og skal til å starte bilen. Noen ganger tar det meg en 2-3 min før jeg forstår hvorfor bilen ikke starter. Har og de gangene jeg går inn i huset å leter etter nøkkel når den står fast i bildøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...