Jump to content

ustedalen

Members
  • Content Count

    183
  • Joined

  • Last visited

  1. Kjøpte meg 910XT i oktober, kunne ikke vært mer fornøyd.
  2. Hva slags type utholdenhet vil du ha? Er stor forskjell om du vil være rask på korte distanser, seig og utholdene på de lengre, eller om du generelt sett bare vil være i god form.
  3. Artig med Challenges. Må få til "Flest KM" igjen snart, men jeg må dessverre vente med løping til en skade har forsvunnet. :/
  4. Bruk Endomondo og bli med på de forskjellige challenges som vi lager her til tider.
  5. Det kommer jo helt an på hvor mye du legger inn i treningen og hva slags gener du har. Er du en person som naturlig har høyt oksygenopptak og følger et skikkelig treningsopplegg kan du fint komme godt under to timer.
  6. Verdens nordligste maraton er vel den på Nordpolen? Tenkte lenge på å løpe i Tromsø, men en plutselig skade og flytting sørover gjør at jeg skipper det i år.
  7. Oppdatering på morgenkvisten: Ingen større smerter i dag tidlig enn i går kveld, muligens litt stiv og nummen i foten, uten at det er nevneverdig. Virker som smertene går sakte med sikkert nedover, så håper jeg på at det ikke har blitt kronisk og en en skade som leger seg selv etter noen uker.
  8. Da får det bli så, da har jeg en god grunn til å bli triatlonutøver (prøver å se positivt på dette). Skal få en legetime for å få fastslå at det virkelig at platar fascitt. Du nevnte noe med tøying av leggen, hvordan vil det hjelpe? Altså ikke tøying under fotsålen?
  9. Ca to uker ja, hvor smertene var nesten helt borte før jeg tok en joggetur i går. Usikker på hvor vondt det er om morgene, muligens litt stiv. Har ikke lagt spesielt merke til at det er vondt. Mest vondt er det når jeg presser tærne ned i bakken. Hvordan er det med sykling og svømming? Hvis jeg prøver ski, og det viser seg å gjøre vondt, hvor mye vil det sette meg tilbake?
  10. Si at jeg er uheldig og det er platar fascitt. Siden jeg ikke har spesielt vondt annet vet jogging og når jeg presser tærne ned i bakken, og dette var en smerte som gikk bort innen en uke sist, hvor lang tid må man være i ro? Ser steder på nettet det er snakk om 1-2 år.
  11. Den ligger inn mot innsiden av hælen, ja. Hva mener du med årsaken til problemet, dette skjer ikke pga dårlig føre? Har jogget veldig mye i det siste, alt fra 50km til 200 km hver måned det siste halvannet året. Veldig rart at dette kommer nå!
  12. For to uker siden tok jeg en rolig jogge tur på ca en mil ute. Føret var løs-freset snø, noe som gjorde at jeg sank igjennom snøen og fikk ikke godt feste. Dagen etter hadde jeg en smerte i venstre fot, nærme hælen (vanskelig å beskrive hvor). Smerten er ikke til stedet når jeg sitter i ro, og kjenner lett ubehag tidvis med gåing. Hvis jeg står oppreist og presser tærne ned i bakken gjenner jeg en stråling av smerte rundt hæl-området. Jeg kuttet ut å jogge og foten ble raskt bedre, til det tidspunktet hvor det ikke var smerte når jeg presset tærne ned i bakken. Prøvde meg derfor på en rolig joggetur i går, og idag er smertene tilbake. Noen som vet hva dette kan være? I det siste har jeg avlastet joggingen med sykling, men flytter iløpet av kort tid og vil ikke ha tilgang til treningssenter på noen måneder. Har muligheter for ski (langrenn), men er redd det vil skape samme problemer som ved jogging grunnet at det er så å si samme bevegelser. Evnt. hvor lenge må jeg være i ro?
  13. Fikk total panikk fordi jeg ikke fant bilnøklene. Dette var mens jeg kjørte på riksveien.
  14. Jeg vet det er flere som skryter av Sunwarrior. Edit: Mener Classic-versjonen er uten søtningsmiddel.
  15. Smoothies med havregryn (om du ikke holder deg unna karbs). Funker fjell, gir energi og gjør deg mett! Supert smaker det også.
×
×
  • Create New...