Gå til innhold

Hvor mye spiser dere?


løvetann

Anbefalte innlegg

- kaloriinntak (sånn ca): 2400kcal

- kjønn: mann

- alder: 19

- høyde : 180

- vekt: 79,8

- treningsmengde / fysisk aktivitet : Styrketrening 4 ganger i uken, intervaller/jogging 2 ganger i uken, fotball 2 ganger i uken

- går du opp, ned, eller holder du vekten? Ned, starta på ca 85 i Februar

- har du spisedager / frimåltid? Evt. hvor ofte? Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

- kaloriinntak (sånn ca) : 2200-2500kcal, sånn ish!

- kjønn: kvinne

- alder: 22

- høyde: 165cm

- vekt: 58kg

- treningsmengde / fysisk aktivitet: styrketrening 5-6g pr uke + 15km sykling hver daf

- går du opp, ned, eller holder du vekten? skal opp!

- har du spisedager / frimåltid? Evt. hvor ofte? nei, spiser så mye god mat ellers at jeg ikke trenger det.

Signerer bare denne ettersom vi har samme tallene bortsett fra treninga. Der ligger jeg på 2-4 styrkeøkter i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: Mann

Alder: 29

Høyde: 190

Vekt: 85

kaloriinntak: 3600 på treningsdager og 3000 på treningsfri

Treningsmengde / fysisk aktivitet: Styrke 3-4 ganger i uken. Snowboard 1-2 dager (når det er snø) Intervaller 1-2 ganger uken. Sommeren er det bajas bading fra div stupetårn/klipper. Har en aktiv jobb.

Går du opp, ned, eller holder du vekten? Akkurat ferdig med en deff, og prøver legge på meg muskler med minst mulig fett. Sikter på ca 1.5 kilo vektoppgang i måneden.

Har du spisedager / frimåltid? Evt. hvor ofte? Har ett frimåltid i uka, selv om det kanskje er unødvendig når jeg får spise så mye på vanlige dager, men det måltidet er det fritt fram. Ellers prøver jeg ta gode valg i matveien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobern

Kjønn: mann

Alder: 28

Vekt: 88 +/-

Inntak: ca hele tia, sist jeg sjekka ca inntak lå det på alt fra 3500 - 5000

Trening: 5 dagers mengde

Tenker svært sjelden over hvor mye jeg spiser, men på hva jeg spiser. Fremgangen kom ikke før jeg slutta å logga mat å styra med det tullet der. I see food, i eat it! clean and simple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjønn: Mann

Alder: 23

Høyde: 178

Vekt: 85

kaloriinntak: 4000 kcal ish.

Treningsmengde / fysisk aktivitet: Styrke helkropp 3 ganger i uken. Fotball 4 ganger i uken. Styrke de dagene det ikke er fotball.

Går du opp, ned, eller holder du vekten? Går ned 0,6-0,8 kg i uka.

Har du spisedager / frimåltid? Evt. hvor ofte? Karber opp 1 dag i uka. 800-900 gr. karbohydrater dagen før match. 5000 kcal samlet ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne

30år

171cm

69-71 kg

fra 1500-3000kcal pr dag siste 2 årene, og ligget stabilt rundt 67-70kg.

siste 3 uker logget måltider på vektklubb.no, skal ned rundt 5 kg til i juni og ligger på 1550kcal pr dag. Gått ned circa 1 kg siden jeg begynte, men det trenger ikke bety noe som helst.

Trener styrketrening 3-4 ganger pr uke. Rir hest 1-2 ganger pr uke.

Har fremdeles spisekveld fredager, og litt ekstra lørdager og på dager jeg er ekstra sulten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- kaloriinntak: 1800-2200

- kjønn: Kvinne

- alder: 26 år

- høyde : 168 cm

- vekt: 53-54 kg

- treningsmengde / fysisk aktivitet: 5 styrkedager og 1 cardio i uken. Har en fysisk aktiv jobb og er ellers i full bevegelse fra da jeg står opp til sånn midt på kvelden.

- går du opp, ned, eller holder du vekten: Gikk opp til 56 i vinter men har gått ned igjen. Ellers er vekta stabil.

- har du spisedager / frimåltid? Evt. hvor ofte: Spiser dessert to ganger om dagen og baker alltid noe søtt i helgene. Men kan godt si at lørdag er den store fridagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjønn: kvinne

Alder: 18 år

Høyde: 153 cm

Vekt: 46 kg

Kaloriinntak: 1600-2000 kcal (ingen nøyaktige mål)

Antall spisedager: ingen

Trening: 4-5 dager med 1 times styrketrening

Mål: muskelvekst

Endringer: jeg vet faktisk ikke om jeg øker muskelmassen, ettersom jeg ikke har en fungerende vekt for øyeblikket, men har etter en måneds tid gått ned 2 cm i både midje- og hoftemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Blir ikke muskler av så lite mat + at du veier VELDIG lite!

sorry, men når man er så pass lav, og om man ikke er mye aktiv utenom treningen kan det bli muskler på 2000kcal(om hun ligger oftere på dette enn på 1600, selvfølgelig). alle spiser ikke for lite bare fordi de ikke spiser dritmye. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for respons!

Som dere sikkert ser er jeg jo ikke så høy, og veier dermed lite. Jeg er også skoleelev, og bruker mesteparten av tiden enten på skolebenken, jobbende med skolearbeid eller sovende om natten, og da blir jo mitt kaloribehov noe lavere. Likevel prøver jeg å presse inn en del aktivitet på fritiden, utenom treningsøktene. Det er ikke lett, og det blir ofte stillesittende dager. Treningsøktene foregår ikke med finurlige apparater, eller på treningssenter, men med enkelte apparater og øvelser hjemme kvalifiserer jo dette til styrketrening. Jeg har i en lengre periode holdt meg på 1600 kalorier, fordi jeg rett og slett var redd forvat jeg ikke trente hardt og lenge nok til å holde meg på et høyere energinivå, men innser nå at det kanskje er mer ødeleggende enn byggende.

Takk for bekreftelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer muskler får du ikke med så lavt inntak. Hvorfor spiser du somvrt lite pikebarn og ikke som en mann?

Det blir bare slik:) Trodde jeg spiste bra. Basert på kalorikalkulator tatt på nett er jo dette innafor hva jeg trenger i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare slik:) Trodde jeg spiste bra. Basert på kalorikalkulator tatt på nett er jo dette innafor hva jeg trenger i løpet av dagen.

Klandrer deg ikke. Jeg personlig strever masse med å nå et passe stort kaloriinntak, mye fordi jeg er så kresen og liker veldig kalorifattig mat av natur.

Hvis du skal bygge muskler hjelper det ikke å holde seg innenfor det du trenger i løpet av en dag, fordi du må ta stilling til vektoppgangen. Hva man trenger i løpet av en dag varierer jo, og varierer nok litt fra dag til dag, men mitt kaloribehov ligger på mindre enn 2000. Det er kanskje derfor 2000 kcal er vanskelig for meg p nå. Men til tross for at det må et kalorioverskudd til for å bygge muskler, må det ikke bli for mye. Jeg er ingen ekspert, men jeg legger meg ca 100-300 kcal over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: kvinne

Alder: 27 år

Høyde: 170 cm

Vekt: 75 kg

Kaloriinntak: 1800-2000 kcal

Antall spisedager: ingen

Trening: 3 økter styrke, 2 økter med intervaller, 1 rolig langtur av noe slag.

Mål: bedre kropps-sammensetting.

Mener du økt muskelmasse og lavere fettprosent med "bedre kroppssammensetting"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...